المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب مساعدة لشراء راوتر جديد

Goldsmith
11-05-2009, 14:55
في البداية أحب أوضح إني عضو جديد وبصراحة أنا مسجل مخصوص عشان الاستفسار ده بس أوعدكم أحاول أكون عضو فعال في المنتدى.
ندخل في الموضوع أنا عندي dsl لوحدي وشغال عليه جهازين في البيت من TE Data وكنت جايب راوتر mas بس طلع زبالة المشكلة إنه بيسخن وبيحتاج يرتاح علشان النت يشتغل
وأنا عندي السرعة 256 بس وبعمل داونلود كتيييير عشان عاوي ألعاب وأخويا غاوي أفلام وبضطر أحمل طول اليوم حتى وأنا نايم ودمي بيتحرق لما أصحى الصبح ألاقي النت مقطوع بسبب الزفت الراوتر والجهاز شغال طول الليل ع الفاضي.
بصراحة دورت كتير ع النت وتقريبا مفيش ماركة معينة كله متفق عليها إنها كويسة
بس أنا عندي ميل ل linksys مع العلم إني ما جربتش أي راوتر غير إللي عندي وما سألتش حد ع الموضوع ده عشان كل صحابي مبيفهموش حاجة في الكمبيوتر أخرهم شوية شات.
يا ريت بعد إذنكم أهل الخبرة يساعدوني عاوز أعرف راوتر يكون كويس مش مهم حكاية وايرلس بس أهم حاجة عندي يشغل الجهازين ولو البورت الواحد أحسن مفيش مشكلة بس تقولولي على سويتش يكون كويس عشان ماأخلصش من سخونة الراوتر يطلعلي السويتش ويكون مش بيفصل ولو الموديل بيفرق أوي يبقى يا ريت يحدالموديل وياريت إللي يقول رأيه يكون مجرب ويقوللي أشتريه منين ويا ريت تمنه كام أنا من الجيزة يعني يا ريت يكون في القاهر أو الجيزة.
أنا أسف عشان طولت عليكم بس بجد تساعدوني يا جماعة أنا أول مرة أسجل في منتدى بصراحة أنا بحترم الموقع ده جدا وعارف إن في هنا ناس عمالقة وأنا نتعشم فيهم خير وشكرا مقدما لكل إللي إهتم وقرا الموضوع وحاول يساعدني

bendorf02
14-05-2009, 15:43
انا عن نفسي ارشح Speed touch

تحياتي للجميع

MaXiMa
14-05-2009, 22:19
Speed touch او 3com دول وبس

Staff moRe
15-05-2009, 00:16
Speed touch وبقوة
ثلاث ايام من العمل دون انقطاع لدي

Goldsmith
15-05-2009, 01:34
أنا متشكر أوي يا جماعة لكل إللي إهتموا وعبروني وبإذن الله يومين المتحانات يعدوا وهظبط المنتدى ألعاب بلنكات محترمة

midoo55
15-05-2009, 17:58
والله يا اخي انا مشترك زيك في TE-DATA ونفس السرعة و بسيب الكمبيوتر شغال من تقريبا 15 ساعة متواصل و الحمد لله ما شاء الله شغال كويس , و انا واخد من عندهم ( انا مش عارف هو روتر و لا مودم عشان بقالي فترة اسمع بيقولوا عليه اسم غير ناس اخريين)
speed touch330 طبعا بورت لكمبيوتر واحد فقط

Goldsmith
15-05-2009, 18:51
أنا سألت في الشركة أنا عارف إن كان عندهم زمان 3 com بس دلوقتي في ماركتين بير السلم تقريبا.
أنا عموما شايف كدة إن آراء الأعضاء إللي إتكرموا وردوا ع السؤال كلها بتؤشح speed touch
كدة بإذن الله هجيبه بعد الامتحانات
دلوقتي بذاكرررررر:ah42: