المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عمل يوم تجمع لعرب هاردوير

الصفحات : [1] 2 3 4 5 6 7

adam black ice
29-05-2009, 02:07
السلام عليكم

اخوانى واساتذتى فى هذا المنتدى العظيم الذى لا يعلم مدى حبى له الا الله انا لدى اقترح ارجو ان ينال اعجابكم وهو ان يتم عمل يوم نتجمع فيه نحن كاعضاء ومشرفين وكل من يريد الحضور فيه فى اى مكان ويكون شبه مؤتمر باسم عرب هاردوير .. ويكون هذا التجمج فى مصر باذن الله حتى نزداد شرف بمعرفة الاعضاء الكرام .. وفى انتظار ردودكم واقتراحاتكم ..

BlackIce

one-zero
29-05-2009, 02:26
ليه لا
حدد ميعاد وانا معاكم

Tech_Admin
29-05-2009, 10:13
فكرة عظيمة

ameer_s
29-05-2009, 10:27
اقتراح رائع ....

OracleGate
29-05-2009, 11:46
إقتراح أكثر من رائع . يا ريت و في أسرع وقت ممكن

anistoona
29-05-2009, 13:23
فعلا رائع .. بس إمتى وفين ؟ ومين هيقوم بتنظيم الملتقى ده ؟

mahmoud saad
29-05-2009, 13:24
معاكم باذن الله بس ياريت تخليه فى اخر شهر 6 علشان معظم الاعضاء بتمتحن

__eRa__
29-05-2009, 13:52
السلام عليكم

معاكم أنا كمان. وياريت فعلا ناخد في الاعتبار الممتحنين ويكون المعاد في أوائل شهر 6 .

king_99999
29-05-2009, 14:14
حمدالله علي السلامه معلمنا الكبير (معتصم ) والله زيارتك لنا اعظم من زيارة ؟ أوباما لمصر

ghiyath
29-05-2009, 14:16
هلأ هية فكرة ع الأكيد جيدة وحلوة ... بس طيب انا مثلا حابب اني اجتمع معكون لكن مكان إقامتي بالدوحة

اذا في مجال ... تصوروا الإجتماع وترفعوه على ال4shared مثلا

تصوير فيديو بدقة عالية شوي اذا في مجال ... high resolution

:):D

adam black ice
29-05-2009, 14:20
طيب كويس جدا يا شباب المبدا متفقين عليه باذن الله للمبدا سيكون التجمع فى اواخر شهر 6 اتمنى ان يكون lumark موجود معانا كمان ..

المكان .. انا اقترح ال azhar park لو فى اقتراحات تانيه احب اسمعها .. ولا تحبو اسكندريه عند استاذنا Wobo :) ...

mahmoud saad
29-05-2009, 14:48
طيب بالنسبه ل الازهر بارك:D فيه قاعه ولا هاتكون مجلس علم يعني على النجيل
احنا عايزينو يكون فعلا مؤتمر(مؤتمر عرب هاردوير التقني الاول)
ويكون فيه مطبوعات وتنظيم واتفاق مع اللى هايلقو الكلمات والتكاليف نتشارك فيها كلنا

مستر فايروس
29-05-2009, 14:59
طيب وانا في قطر وعاوز اشوفكم ازااااااااااااااااااااااااااااااااي لازم تشوفو حل ولو ادرتو تقمعو التكاليف ادوني حق التزكرة وانا حاجي هههههههههههه

__eRa__
29-05-2009, 16:05
إن شاء الله نجعل في هذا الموضوع اقتراحاتنا بالنسبة للتجمع. وفعلا اقتراح الحديقة مقبول لكن القاعات مرفوضة. عايزين ببقى في الهواء الطلق ونبعد عن الاماكن المغلقة. ممكن حديقة الأزهر أو الأورمان أو حديقة الحيوان وممكن أكتر من مكان. نخليها تجمع للتعارف وأيضا جولة سياحية ترفيهيى ممتعة نزور فيها الحسين والقلعة والأهرام.

أيا كان شكل التجمع أنا موافق عليه لأن اللي يهمني بالدرجة الأولى أشوفكم.

sasa1987
29-05-2009, 16:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فكره ممتازه وبالتوفيق ان شاء الله

Talha.AS
29-05-2009, 16:55
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
فكرة رائعة و أتمنى أن ييسر الله لنا جميعا اللقاء و التعارف و جزاكم الله خير الجزاء

Nightspy
29-05-2009, 17:08
فكرة تمام

إن شاء الله نجعل في هذا الموضوع اقتراحاتنا بالنسبة للتجمع. وفعلا اقتراح الحديقة مقبول لكن القاعات مرفوضة. عايزين ببقى في الهواء الطلق ونبعد عن الاماكن المغلقة. ممكن حديقة الأزهر أو الأورمان أو حديقة الحيوان وممكن أكتر من مكان

ايوة عشان لو حصلت كبسة نعرف نجرى هههههههههههههههههههه

aborody
29-05-2009, 17:21
فكرة جامده جدا جدا جدا .
و الله انا نفسي اتعرف من قريب علي كل الاعضاء اللي بحبهم في الله كلهم .
و فرصه كمان اشوف المعلم بتاعي الاستاذ / ياسر
ياريت يكون فيه تنظيم صح و يليق بينا و بعرب هاردوير و التكاليف كلنا نتكفل بيها مع بعض .
يعني عاوزين حاجه تشرف بجد . و علي فكره انا من الجيزة - يعني ممكن اساعد معاكم في الترتيب لاي شيء .
اي خدمه ااقدر اقوم بيها علشان خاطر عيونكم كلكم ابعتولي علي الخاص اذا كنتم عاوزين مني حاجه و انا عيوني للجميع .
اخوكم aborody

mohamedabduon
29-05-2009, 21:52
طب انا بالرياض عاوز اكون معاكم ازاى طيب ياشباب وانتم ليكم محبين فى كل بلد

fouad_programer
30-05-2009, 00:01
I'm In
also I vote for Al Azhar Park

dr_timoon
30-05-2009, 02:38
فكرة رائعة و ان شاء الله اكون من الحاضرين لهذا اليوم
سوف يكون لقاء اكثر من ممتع
شكرا black ice على الافتراح و اتمنى ان ينفذ قريبا

Mohammad Saad
30-05-2009, 16:02
السلام عليكم يا شباب .......... انا معكم إن شاء الله ............ انا سأقوم بعد إذنكم جميعاً طبعاً بتنظيم برنامج اليوم من خلال التنسيق مع إدارة التسويق بالشركة التى اعمل بها ..... حث سأطلب منهم إعداد برنامج لليوم بعد لما نكون اختارنا المكان طبعاً .... وبخصوص التبرعات انا اول واحد مستعد اتبرع ان شاء الله .... وانا لا أحبذ فكرة الحديقة ... سأقوم البحث عن قاعة إجتماعات وعمل مطبوعات عن اليوم .... ولنسميه مؤتمر عرب هارد وير الأول .. وسأوافيكم بالأخبار أولاً بأول ... على أن يكون اليوم فى الأول من يوليو القادم إن شاء الله ...... لأنى سأتزوج يوم 20 يونيو إن شاء الله ....... عقبال الجميع ... اسألكم الدعاء .... وفى انتظار ردودكم وتوجيهاتكم واقتراحاتكم ....... اتمنى من إدارى الموقع إرسال رسالة لكل الأعضاء على الخاص ... بالفكرة وبرابط الموضوع ... حتى يعرف جميع الأعضاء .... ويقوم كل عضو بالمشاركة حتى نصل لأفضل اقتراح لذلك اليوم الذى طالما انتظرته ............. انا بدأت بالفعل فى تنظيم برنامج اليوم وسأعرضه عليكم قريباً ..........

شكراً
محمد سعد

adam black ice
30-05-2009, 16:59
شكرا Mohammad Saad (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=146262)

وفى انتظار البرنامج باذن الله ... وبارك الله لك باذن الله :) .

Mohammad Saad
30-05-2009, 17:27
ارجو ان الناس تزودنى بالأفكار تجاه برنامج اليوم حتى نختار الصالح لليوم منها ونوصل لأفضل شكل يخرج به اليوم
يعنى عاوزين نعمل عملية brain storming او عصف ذهنى .... يعنى كل واحد يقول فكرته علشان نجمعها ونفرزها ونختار منها برنامج اليوم إن شاء الله ............

فى اتنظاركم

شكراً
محمد سعد

DR ! ZERO
30-05-2009, 17:38
يا ريت فكرة حلوة جدا وانا معاكوا

بس تبقى فى مكان واحد يعنى مش نروح كذا حتة عشان بيتهألى هتبقى صعبة .

aborody
30-05-2009, 18:02
يا جماعه انا رايح معاكم في المكان اللي هاتختاروه حتي لو بلاد الماو ماو زي ماواحد كاتب مكان بلده - ههههههههه - المهم انا لي تعليق بسيط حديقة الازهر مع احترامي للجميع مكان تجمع و تلاقي الحبيبة و كذلك معظم الاماكن المفتوحه - يعني هنشوف بعض و لا هنشوف المزز - و اظن ان ديه اول مره نتجمع فيها مع بعض يبقي لازم مكان يليق بينا و بمنتدانا الراقي و بمستواه العلمي المتقدم . يبقي انا بقترح انه يبقي في قاعة اجتماعات و يكون فيه مكان و ميك و كده علشان الناس المهمين اللي هيشرفونا يبدؤا يكلمونا عن نفسهم و ياريت كمان لو كل واحد يكون محضر موضوع صغير و موجز يتكلم فيه عن اهتماماتنا في مجال الشبكات و اظن ان اخوانا الاخ ياسر او الاخ محمد سمير او او او او ممكن بكل بساطه يعملولنا الموضوع ده بكل بساطه و يسقي الاجتماع زيه زي السمينار بتاع ميكروسوفت او سيسكو و ليه لا احنا و لله الحمد مش اقل من حد و عندنا الخبرات الجميله و الواعيه اللي تقدر تعمل كده و يبقي لينا ورقة مش لازم غاليه بس نبقي عارفين الميعاد و كل واحد هيتكلم في موضوع يبقي مكتوب اسمه فلان و هيحاضر في موضوع ايه و كل واحد يكون ليه وقت محدد . ....
مش عارف انا شايف الكل ساكت ممكن علشان انا حاسس اني شطحت بذهني ولا انا بتكلم صح و لا ايه ؟؟؟؟
وبرضه بكرر انا اللي عاوز مني حاجه انا في الخدمه

mahmoud saad
30-05-2009, 18:22
والله انا مؤيد جدا جدا لفكرة القاعه وانه يكون مؤتمر ويكون فيه مطبوعات وتحضير بجد ده هايبقي حاجه تشرف وفى المنتدي الكوادر اللى تقدر تنظمه وكمان ينجح وينجح جدا وممكن كمان بعض الاخوه غير المصريين اللى امكانياتهم وظروفهم تسمحلهم يحضروا ويبقي فعلا المؤتمر العربي بجد

DR ! ZERO
30-05-2009, 19:16
aborody (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=11114078)

لأ انت بتكلم صح جدا وانا موافقك فى كل كلمة بالذات حكاية حديقة الازهر :D

بس المكان المغلق هيبقى رخم جدا أو القاعة عموما

وزى ما قال استاذ محمود سعد منتدانا فيه من المشرفين والاعضاء مين يقدر ينظم الحفلة دى :D

بجد هتبقى احسن من حفلة .

VancouverEG
30-05-2009, 21:57
فكرة تمام

ايوة عشان لو حصلت كبسة نعرف نجرى هههههههههههههههههههه

هههههه، صحيح

وبلاش فعلا الأزهر بارك ، لأنها فعلا حديقة قذرة ، هذه أصلا لعلهم أنشؤها للحبيبة فقط ، وبلاش برده حديقة الحيوان.....ههههه

والأفضل فعلا أن تكون في مزار ، كالقلعة مثلا ، أو في منزل أحدنا - إن أمكن - وأنا مستعد في منزلي - بس أنا متراقب - ،لأني

والحمد لله مازلت أعزب وبيتي كبير والحمد لله وهو قريب وميتوهش - أنا أسكن في وسط البلد - بس الأكل والشرب عليكوا ،وإن كان غير ذلك فلنترك المجال لأهل الخبرة مثل الأخ المتطوع محمد سعد فهو أدرى منا بذلك

لأ انت بتكلم صح جدا وانا موافقك فى كل كلمة بالذات حكاية حديقة الازهر :Dطبعا انت عايز تشوف .....
المززهههههههه

AhmadAllRise
30-05-2009, 22:59
انا في الاردن .. يعني انحرمنا من شوفتكم :cool:

لا تنسوا الصور .. :ah39: