المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مطلوب فصل الاميلات بالاوت لوك عن بعضها

mohamedabduon
10-06-2009, 07:59
السلام عليكم

انا حاليا بحمل اميلات الموظفين بالشركة على الاوت لوك على جهازى لأننا بنغير سيرفر الأميلات علشان فيه مشكلة ثم اعيد ارسال

الاميلات لهم على السيرفر الجديد وأسأل هل هناك طريقة لفصل اميلات الناس عن بعضها بالاوت لوك اصل كلهم

بينزلوا مع بعض فى مجلد الانبوكس

أرجو يكون هناك طريقة مناسبة

وشكرا لكم

mohamedabduon
13-06-2009, 12:09
انا خلاص فصلت عرفت ازاى فصل الاميلات عن بعضها عن طريق
view
arrange by
email account

وبطلب ياشباب اعرف اريد وضع الاميلات على السيرفر الجديد بحيث اضع اميلات كل مستخدم من الموظفين بالشركة على حده
يعنى زى ماتقولوا اعمل
upload
ارجو اجد حل من عملاقة عرب هاردوير

$ABU FAHAD$
13-06-2009, 16:16
اخوي ليه ما تحفظ ايميلات كل شخص في PST لوحده Personal folder
و يوم تشغل الكستشينج الجديد و تسوي لكل شخص بروفايل خاص به على جهازه قم بربطه على الاوتلوك الخاص به يعني تنقل ملفه .pst على جهازه و تربطه في الاوتلوك
بعدها ان ان اراد الشخص رفعها ل mail box الخاص به على الاكستشينج وقتها يسوي تحديد لكل اللايميلات و يسحبها و يضعها في inbox الخاص به

mohamedabduon
13-06-2009, 16:48
اخوي ليه ما تحفظ ايميلات كل شخص في PST لوحده Personal folder
و يوم تشغل الكستشينج الجديد و تسوي لكل شخص بروفايل خاص به على جهازه قم بربطه على الاوتلوك الخاص به يعني تنقل ملفه .pst على جهازه و تربطه في الاوتلوك
بعدها ان ان اراد الشخص رفعها ل mail box الخاص به على الاكستشينج وقتها يسوي تحديد لكل اللايميلات و يسحبها و يضعها في inbox الخاص به

اولا الف شكر على ردك واهتمامك

ثانيا انا خلاص رفعت الاميلات كلها على جهاز واحد وو بالنسبة لسيرفر الاميلات هو ليس لدى بل هو لدى شركة الاستضافة التى نتعامل معها
ولى استفسار يابشمهندس ياريت تفهمنى الجزء ده ازاى يتعمل

QUOTE=$ABU FAHAD$;930006]
بعدها ان ان اراد الشخص رفعها ل mail box الخاص به على الاكستشينج وقتها يسوي تحديد لكل اللايميلات و يسحبها و يضعها في inbox الخاص به[/QUOTE]