المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مصيبة في إختبار CCNA

engamir500
17-06-2009, 13:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخوانى اليوم كان موعد إختباري الثاني في CCNA وبعدين حجزت فى مكان تانى غير المكان الاول ايلى كنت ممتحن فيه المكان الثاني هو كلية شمال الاطلنطى بالدوحة المهم فضلت الف على مكان الاختبار لما وصلت والموظفين كلهم اجانب لكن مش عارفين اى حاجه كانهم اول مرة يعملوا الاختبار دا لواحد وبعدين لما وصلت للقاعه الخاصة بالاختبارات قبل الموعد بخمس دقائق وفضلت مستنى جوا وهما على الجهاز الرئيسي مش عارف بيعملوا ايه وبعد نصف ساعه من مرور موعد الامتحان أفاجئ :mad: يقولواي ان النت داون ومش هينفع تختبر النهارده:(

مش عارف اعمل ايه هل انا كدا يعتبر راسب وهل ممكن اعيد الامتحان ثاني مجانا مع العلم ان دى المرة الثالثة

جزاكم الله كل خير

muslim2007
17-06-2009, 13:36
المفروض ان الكلام ده يتسجل ويتبعت للشركة
خليهم يبلغوا ان حصل خطأ منهم هم
ويحصلك Refund
الموضوع ده حصل معايا في سلطنة عمان
وعملوا لي cancle من نفسهم ...ورجعولي الفلوس على الفيزا...وكان الكلام ده في يوم واحد...لغوا امتحانين لاثنين من الطلاب

وهم هيحققوا في الموضوع ويعرفوا السبب
بس المفروض تاخد منهم او تخليهم يدولك اثبات ان فيه خطا منهم حدث...او هم يراسلوا الشركة اللى بتمتحن
وهم لو مركز محترم هيعمل كده

ولVUE ارقام وايميلات خاصة بمنطقتك ممكن تراسلهم علشان يراسلوا المركز ويعرفوا حصل ايه
وبالتوفيق إن شاء الله

engamir500
17-06-2009, 13:40
جزاك الله كل خير على الرد

هما قالولى هنغلي الامتحان بنفسنا وخدوا رقمي وقالولى تحب امتى تانى قولتلهم يوم الاثنين بس المفروض هما يعملوا كدا بس انا مش عايز اسجل عندهم دالوقتى هروح مركز تانى هل دا ينفع ؟؟؟؟

بالنسبة للفلوس فيه عرض دالوقتى اعادة الاختبار من غير فلوس يعنى انا مدفعتش فلوس

gsoom
17-06-2009, 13:57
سلام عليكم اخي
اسف على اللي حصل لك, لكن ليه انت من الاول يعني من حجزت ليه ما اتصلت على المركز وتتأكد من كل الاشياء سواء كان معرفة المكان او امكانيتهم لاستقبالك للامتحان, لان كثير من المراكز غالبا تكون غير جاهزة اذا لم تتصل عليهم خصوصا الايام دي لاني شايف ان موقع الامتحانات عندو صيانة ....
عموما قدر الله وما شاء فعل ...
انا مش عارف ايه حتكون النتيجة لكن عموما لا تيأس حتى لو اضطررت تدفع تاني...
انت عموما رسل ل support contact واحكيلهم الحصل وشوف النتيجة...

واعتبر الحصل دا لحكمة من ربنا عشان تركز زيادة..
ربنا يوفق

hamidh
17-06-2009, 15:47
اخي حاول تغير مركز الاختبار واذهب الى مركز اخر واختبر عندهم

لانه حسب ما اعرف انه لايتم تعديل موعد الاختبار الا قبل 24 ساعه من موعد الاختبار

نصيحتي لك اذهب الى مركز اخر وغير المركز من موقع www.vue.com واختبر في مركز اخر

warior10
17-06-2009, 17:57
يا جماة بالنسبة لتعديل ميعاالامتحان او الاعادة وهكذا الموضوع بسييييييييييييييييييييييييييييييييييييط جدا
ان لما رحت امتحن بعد ما قعدت على الجهاز المشرف قالي لو عايز تروح تذاكر وترجع بعد اسبوع روح وتعالى براحتك
وفي النص الامتحان الكهرباء قطعت وقالولى روح ذاكر تعالى فىاى يوم وان االى قلتلهم لا وانتظرت لما الكهرباء رجعت وكملت من السؤال رقم 31 ومفيسش اى مشكلة

Abu Abd elmlk
17-06-2009, 20:50
اخي الكريم بامكانك تعيد الامتحان ( في حال فشلك ) وامكانية اعادة الامتحان مو محدودة يعني اعادة الامتحان مجانا مهما كان عدد المرات بشرط ما تتعدى تاريخ 20/7/2009
ووراسل المعهد والشركة وان شاء الله تعيده وما تقلق

:mad:يا اخي عنوان مشاركتك نشفت ركبي خوفتني

engamir500
17-06-2009, 21:01
اسف اخى الكريم لكن المووضع مهم جدا بالنسبه لى تخيل نفسم مزاكر ومحضر نفسك وبعدين رايح تمتحن وتلاقى كدا اكيد مشكلة كبيرة

الان الموقع لايقبل الحجز من جديد يقول الاختبار محجوز الان
ماذا افعل ؟؟؟؟؟

takiadeen
17-06-2009, 22:52
وعسى ان تكرهوا شياً وهو خيراً لكم

اخي العزيز كلم المعهد الذي حجزت فيه الامتحان وحدد معاه موعد الاعاده ، والم ينفع اعد الحجز وربنا يوفقك في المره الجايه.