المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اشتريت شاشه 2333sw وطلع فيها ديد بيكسل

bedos
18-06-2009, 10:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

باركولي انا اشتريت شاشه 2333SW سامسونج

امبارح الحمد لله وماشاء الله الشاشه اكتر من روووووعه

بس فيه مشكله في نقطه واحد في الشاشه لما يكون اللون اسود بتطلع احمر نقطه واحد مبتجيش إلأ بالملاحظه القويه

هل دي مشكله والنقطه دي في باقي الألوان شغاله عادي ومش فيها اي مشاكل

هل اروح اكلم المحل ولا الضمان ولا مش مستهاله

وشكراً

BATLI
18-06-2009, 11:40
غيرها احسن لك

bedos
18-06-2009, 12:08
شكراً اخي BATLI على مرورك BATLI (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=85527)

مش عارف خايف اشيلها واروح للمحل ويقولي دي حاجة بسيطه مش بتبان فعلاً خالص إلأأ على اللون الأسود كمان

انا مستنى رأ الناس برده وهل تقصر على عمر الشاشه او حاجة

Sheva Gool
18-06-2009, 12:49
هذه ليست ديد بيكسل ..
هذه تسمى نقطة كسولة ..
ويجب عليك اخي الكريم المحاولة بتبديلها في الضمان مع اني اشك انهم راح يبدلونها بسهولة ..
لكن لا تستسلم وحاول تحصل على شاشة جديدة ..
واذا ما قدرت تبدلها فيمكن تصليحها .. على عكس الديد بيكسل فلا يمكن تصليحها ..

bedos
18-06-2009, 15:41
تسلملي يارب هيا مش واضحه ابدأ ولا الاحظها حتى وطالما انها يمكن تصليحها في اي وقت

سأدعها بعد فترة إن شاء الله نصلحها لأن كما انت قولت الضمان لن يبدلها بسهوله ولن اتغرم إلأ حق الذهاب والرجعه وحمل الشاشه من وإلى الـ المحل

خاصة اننا في مصر الحبيبيه

شكراً لمروركم

ismalawy
01-07-2009, 17:46
واولا مبروك يا اخى العزيز وانا حصل معايا كده ورحت رجعتها وخدة وحدة تانية وجربتها عنده وكانت كويسة جدا بس للاسف وفجاة بعد مرور ثلاث شهر حصل فيها خط بطول الشاشة لونه ازرق ومع كده رحت رجعتها للشركة اللى اشترتها منهم و رجعهواها للوكيل وبعد اربع ايام اتصلت بيهم قالولى ان الشاشة بيظه وتعالى خد وحدة تانية او تاخد فلوس وان شاء الله ممكن اروحلهم بكرة والشاشة اللى بتكلم عليها هى فيوسونيك 22 والشركة اسمها شركة ميست