المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : شباب ايه افضل انوع التليفزيونات ال lcd اللي في السوق المصرية

memoreturn
10-09-2009, 12:58
شباب ايه افضل انوع التليفزيونات ال lcd اللي في السوق المصرية كنت عايز اعرف اسعارهم وامكانايتهم ومقاسهم بالبوصة ياريت علشان ناوي اجيب واحد

peterlover
12-09-2009, 16:08
SAMSUNG هي الافضل من حيث الامكانيات ولاداء وده بعد لف حوالي شهر في المولات و الرفيو عن طريق النت وزياره التوكيلات ومن حيث خدمه مابعد البيع فتوكيل هذه الشاشات اللي واخدها منصور ...

انا اسه جايب اول الشهر 37 بوصه حكايه فعلا ... كمان SAMSUNG كشركه اها باع طويل في الموضوع ده عشان كده تقدر تلاحظ ان عندها اكتر من سريس لانواع ومديلات التلفزيونات عن مثيلتها من المركات التانيه ... ومتفكرش كتير اوي في موضوع الضمان ده عشان انته بتشتري تلفزيون مش ضمان واعتقد 2 سنتين كافيين جدا .

memoreturn
12-09-2009, 18:51
طيب لو امكن تديني رقم المكان اللي اشتريته منه علشان اعرف منه الاسعار وهو مكانه فين ولو امكن لو تعرف تقولي اسعار مثلا من اولا 24 او 26 بوصة لاني يدوب قول معايا 1800 جنيه فيدوب يجيب المقاس ده متيهالي منتظر ردك ورد بقية الاعضاء

peterlover
13-09-2009, 09:09
بص في موقع اسمه nefsak.com ادخل شوف الاسعار هناك هيا نفس اللي في التوكيل ....

بس الاحجام بتبدا من 32 بوصه ... علي العموم انا اشتريته من التوكيل في مول سيتي ستار

memoreturn
01-11-2009, 17:30
السلام عليكم ياشباب كان ليا طلب كنت ناوي اشتري تليفزيون lcd تقريبا 26 بوصة لانه ميزانيتي هي 1900 جنيه

فدلوقتي محتاج منكم تقولولي ايه اللي في الميزانية دي يجيبلي تلفيزيون ماركة ايه بس يكون lcd وياريت لو امكن مواصفاته او رقم موديله وانا اشوف مواصفاته ايه بس ياريت برضه يقولي ايه اللي اللي اخلي باله منه وانا بختار التلفيزيون لاني جديد في موضوع ال lcd tv
فعلشان اعرف بس بدل مادبس في واحد تعبان يعني يقولي ايه المواصفات المفروض تكون ايه فيه وكده

اه وليا كام سؤال كده كان في شباب قاله انه بيشتري شاشات كمبيوتر lcd وفي وصلة بتحوله لتليفزيون بدل السعر المغالي فيه من نفس البوصة لو تليفزيون lcd ياريت تقولولي الحل ده حلو وعملي ولا لا وايه المطلوب فيه وهل بكده هيكون مدعم hdtv

ثانيا عمر التليفزيون ال lcd بيبقي تقريبا كام سنة وهل في صح فعلا قطعة بتتغير فيه وبيرجع تاني زي الاول ولا وهل القطعة دي غالية ولا رخيصة وهل متوفرة ولا لا

ثالثا هل التليفزيون ال lcd ايه امكانياته بالنسبة لتليفزيون العادي من حيث هل فيه ريموت هل فيها مثلا 200 قناة تقدر تسجل عليهم زي العادي مبنعمل معه في الاريال القناة الاولي و التانية وكده ولا مفيش وبيعتمد علي انك مشغل رسيفر وهو اللي عليه القنوات

رابعا انا لاقيت التليفزيون ده Hisence LCD 26 inch في الموقع ده

https://www.bkaam.com/Product/Hisence+LCD+26+inch

وكان بسعر 1899 جنيه مصري ياريت برضه تقولولي رايكم فيه ولو امكن الماركة دي صناعة ايه

وياريت سرعة الرد اكون شاكر ليكم

islamnabil
19-01-2010, 11:54
lcd 37 hd ready caira
الشاشة دى كويسة ولآ لا