المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله فى البورده Ga- EP31- DS3L

احمد خفاجى
23-09-2009, 02:51
الســـلام عليكم ورحمة الله
اخوانى انا عندى البورده GA EP31 DS3L وعملت مشاكل كتير عندى مثلا عندما اغلاق الجهاز احيانا لا يعمل اللى بعد محاولات كتيره وايضا لكى يعمل النت عليها لازم اغير سرعة الاتصال من 100m الى 10m لكى يعمل والسلك الخاص بى هو 90 متر مش عارف بقه العيب ان السلك طويل اوى ولا كارت اللان ضعيف وايضا بعد تركيب هذه البورده وجدت ان الجهاز بطئ بعد الشئ من ناحيه التصفح فى الهارد انا عارف ان سرعة التصفح بتعتمد على الهارد نفسه بس انا كان عندى امكانيات اقل على نفس الهارد وكان كويس عن كده ....سؤالى ياترى العيب فى ان البروسيسور ضعيف بالنسبه للبورده ومش قارد يجيب اعلى اداء؟

كمان المفروض ان البورده بتدعم DYNAMIC ENERGY SAVER واللى مش عارف ايه وظيفته؟

المهم لما اجى اسطب البرنامج ده بتجيلى رساله تقولى ان البورده لا تدعم هذه الخاصيه

دا رابط للرساله اللى بتطلع

https://www.megaupload.com/?d=ZHXNEMLA

معلش مش عارف احط الصوره فى الموضوع

ارجو اللى يعرف حاجه عن البورده دى يقولى ايه نظامها ...........شكرااا

BlacK ShaDoW
23-09-2009, 03:00
انت البورد عندك rev كام

احمد خفاجى
23-09-2009, 03:42
حضرتك البورده مكتوب عليها انها rev 2.1 بس ببرناج ايفريست بقولى انها rev 2

أبو فوفو
23-09-2009, 04:14
أنت تقصد هذه البورد مثل التي عندي تماما

وهي تعمل بكفائة عالية جدا جدا ....

ومشكلتك الأساسية مع المعالج البنتيوم اللي مركب عليها
هي تقبله وتعمل عليه أيضا لكن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.....
هذا الكلام طبعا من خلال بعض الملاحظات من عدة تجميعات منها ... وعلى معالجات البنتيوم ذو المعمارية القديمة .....

احمد خفاجى
23-09-2009, 04:38
حضرتك البورده اللى انت حاطتها دى rev 1.0 لكن بتاعتى انا rev 2.1 يعنى ايه الفارق؟؟؟ وهل البروسيسور السبب لانى لما جيت اشتريها كان عندى بروسيسور سيليرون البائع اخبرنى ان البروسيسور اللى معايا ضعيف واخبرنى ان اقل بروسيسور يعمل معها بدون مشاكل هو بنتيوم 4 .......

ابوصالح
23-09-2009, 05:35
وايضا لكى يعمل النت عليها لازم اغير سرعة الاتصال من 100m الى 10m لكى يعمل والسلك الخاص بى هو 90 متر مش عارف بقه العيب ان السلك طويل اوى ولا كارت اللان ضعي

انا كان عندي بطئ في تصفح الانترنت لما غيرت الى كرت شبكه خارجي يعني مش المدمج لاحضت الفرق وحتى لما اركب اي نظام
ويندوز او لينوكس يتعرف تلقائي عكس المدمج
طبعا البورده اسوس p5k /pl

احمد خفاجى
01-10-2009, 05:13
متشكر جدا على اهتمام حضرتك بالرد وعلى الافاده