المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ( القاهره ) كابلات hdmi - dvi

iet5
04-10-2009, 23:01
لاخوه الزملاء يوجد لدى كابلات جديده لم تستخدم

dvi to dvi cable = 75 L.E
dvi to hdmi cable 6ft = 100 L.E
hdmi to hdmi 10ft = 80 L.E
Optical audio cable = 60 L.E

انا طلبتهم من امريكا ووصلوا بواسطه dhl

المهندسين - القاهره

من يريد يرسل رساله على الخاص

spidermohmd1
04-10-2009, 23:16
يا ريت نوع أو موديل الكابلات و هل هما Gold Plated أم ماذا ؟

iet5
05-10-2009, 00:38
يا ريت نوع أو موديل الكابلات و هل هما Gold Plated أم ماذا ؟

نعم اخى العزيز كابلات HDMI TO HDMI طوله 10 اقدام تعادل 3 متر تقريبا GOLDEN PLATED

This cable is fully compatible with HDMI 1.3b specification. It transfer Digital Audio and Video signals at warp speed of 10.2 Gigabits per second and supports 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p resolution.

وكابلات DVI TO HDMI الطول 6 قدم تعادل تقريبا 2 متر اذا لم اكن مخطى وايضا GOLDEN PLATED

بعد اذنكم يا اخوه ارجو العلم اننى مش تاجر يعنى انا ليس لدى كميات فمساله السعر هذه تقديريه
وهنالك اختلاف بين كل صنف واخر فى السعر

انا مش عايز واحد يرسل لى رساله على الخاص ويقول لى كان شاريه بسعر كذا منذ شهر او شهرين

hayatna.org
05-10-2009, 00:47
ان شاء الله ربنا ييسرلك الامر اخى

supzezo
05-10-2009, 01:04
طيب هل الاسعار نهائيه ام هناك مجال للفصال

ويا ترى ممكن صورة لكابل الاوديو

iet5
05-10-2009, 01:15
QUOTE=supzezo;1084172]

[/QUOTE]

بخصوص السعر فهو سعر نهائى لان هنالك مصاريف شحن داخل امريكا تم حسابها على كل كيبل على حده ( يعنى لم يتم حساب الشحن على كل الكابلات بل على كل كيبل لوحده ) وكذلك جمارك وضرائب بداخل امريكا ومن ثم مصاريف شحن وجمارك الى مصر
اخى العزيز اتفضل اختار الذى تريده واعتبره هديه منى من غير مقابل لان العمليه مش مستاهله.

تقبل تحياتى

supzezo
05-10-2009, 01:42
QUOTE=supzezo;1084172]

بخصوص السعر فهو سعر نهائى لان هنالك مصاريف شحن داخل امريكا تم حسابها على كل كيبل على حده ( يعنى لم يتم حساب الشحن على كل الكابلات بل على كل كيبل لوحده ) وكذلك جمارك وضرائب بداخل امريكا ومن ثم مصاريف شحن وجمارك الى مصر
اخى العزيز اتفضل اختار الذى تريده واعتبره هديه منى من غير مقابل لان العمليه مش مستاهله.

تقبل تحياتى[/quote]

ايه اللى حصل بس

انا سالت حضرتك سؤال بخصوصو السعر وليس اكثر

على العموم انا محتاج كابل او 2 hdmi to hdmi

iet5
05-10-2009, 09:30

تقبل تحياتى

ايه اللى حصل بس

انا سالت حضرتك سؤال بخصوصو السعر وليس اكثر

على العموم انا محتاج كابل او 2 hdmi to hdmi[/QUOTE]

اخى لاتتضايق من ردى لو قرائت رد سابق فى اعلى - هناك اخ ارسل لى رساله على الخاص ويقول انه اشتراه الشهر الماضى بسعر كذا
انا لا اعرف مواصفه الكيبل بتاعه وهو ايضا ليس لديه اىه مقارنه بين الكابلات

فلاتزعل و انا قلت لك اعتبره هديه من اخ لاخيه

لان الموضوع مش موضوع فلوس خالص

على العموم كان لدى اثنين كيبل من هذا النوع تم بيع واحد صباح اليوم والمتبقى عدد واحد كيبل
HDMI TO HDMI

spidermohmd1
06-10-2009, 07:23
لوسمحت يا أخي نوع الكابل .. هل هو Belkin أم ماذا ؟!

و لو ينفع لينك لية يبقي تمام

iet5
06-10-2009, 18:08
لوسمحت يا أخي نوع الكابل .. هل هو Belkin أم ماذا ؟!

و لو ينفع لينك لية يبقي تمام

اخى العزيز الكيبل ليس بيلكان وغير مكتوب عليه الاسم

iet5
07-10-2009, 13:50
للرفع للرفع

iet5
08-10-2009, 17:09
للرفع للرفع

iet5
09-10-2009, 13:02
للرفع للرفع للرفع

iet5
10-10-2009, 14:58
للرفع للرفع للرفع

peterlover
10-10-2009, 15:09
معلش انا اسف بس شكل حضرتك بياع مش مستخدم عادي !!! ده باين من كلامك وردودك علي الاعضاء وطريقه الشراء والبيع ... وشكرا

iet5
10-10-2009, 15:25
معلش انا اسف بس شكل حضرتك بياع مش مستخدم عادي !!! ده باين من كلامك وردودك علي الاعضاء وطريقه الشراء والبيع ... وشكرا

اخى العزيز وهل ستفرق معك اذا كنت بياع ام لا
ممكن بعد اذنك لو لم يكن لديك ايه مشكله تذكر لى مامواصفات المستهلك العادى ومامواصفات البياع

دور فى المنتديات على اى شى عرضته للبيع سابقا لن تلاقى سوى قطعتين رامات ولم ابعهم فى المنتديات .

titosss
02-11-2009, 16:45
لاخوه الزملاء يوجد لدى كابلات جديده لم تستخدم

dvi to dvi cable = 75 L.E
dvi to hdmi cable 6ft = 100 L.E
hdmi to hdmi 10ft = 80 L.E
Optical audio cable = 60 L.E

انا طلبتهم من امريكا ووصلوا بواسطه dhl

المهندسين - القاهره

من يريد يرسل رساله على الخاص

بالنسبه dvi to dvi cable = 75 L.E هو لسه موجود عندك

iet5
02-11-2009, 16:59
بالنسبه dvi to dvi cable = 75 L.E هو لسه موجود عندك

نعم اخى العزيز لسه موجود

titosss
02-11-2009, 17:03
نعم اخى العزيز لسه موجود

طيب انا نازل بكره اجيب شاشه Philips 190cw8fb/97 وانا سمعت ان فيها مخرج DVI بس ما بيجيش معاها الكابل نفسه هشوف اذا جه معاها خلاص مجاش معاه هشتريه منك ان شاء الله

iet5
02-11-2009, 17:08
طيب انا نازل بكره اجيب شاشه Philips 190cw8fb/97 وانا سمعت ان فيها مخرج DVI بس ما بيجيش معاها الكابل نفسه هشوف اذا جه معاها خلاص مجاش معاه هشتريه منك ان شاء الله

ربنا يوفقك اخى العزيز
وانا تحت امرك فى اى شى

حازم 14
12-04-2010, 19:16
على فكرة السعر دة عالى جدااااااااااااااااااااا

tetto12345
12-04-2010, 21:37
اول شيء ربنا يوفقك في البيع ويكرمك

ولكن لي اكتر من ملحوظه

اول حاجه حضرتك مش عارض اي بيانات عن الكابلات لان الاسعار ال حضرتك قايلها غاليه مقارنه للموجود في السوق

الملحوظه الثانيه الاسعار هو حضرتك سألت قبل وضع الاسعار في المنتدي في السوق المصري لانها مبالغ فيها حتي لو كان شحن او كدا دي مش مشكله الاعضاء ( يعني حضرتك ما ينفعش تبيع حاجه بتتباع ب 25 جنيه ب 75 عشان مصاريف الشحن والشراء
من امريكا )

25 جنيه وفي حد قايل انه شافه ب 15 في موضوع الاسعار >>>>>>>>>>> Dvi To Dvi ال هو Dvi Cable
50 جنيه ودا نفس الشخص ال قرأت رده في سعر ال 15 >>>>>>>>>>> Hdmi To Hdmi ال Hdmi Cable

عند شركه الحرمين ب 25 جنيه كابل Dvi ولم أسأل علي كابل اخر وقتها

ودا اقتباس من مشاركته عشان يصبح الامر واضح للجميع

وانا لقيت كابلات HDMI ب 55 وال DVI ب 15

اسم العضو Wild Cat عشان ال يحب يسأل

اخر كلامي تحياتي وبالتوفيق ان شاء الله

iet5
13-04-2010, 00:42
اول شيء ربنا يوفقك في البيع ويكرمك

ولكن لي اكتر من ملحوظه

اول حاجه حضرتك مش عارض اي بيانات عن الكابلات لان الاسعار ال حضرتك قايلها غاليه مقارنه للموجود في السوق

الملحوظه الثانيه الاسعار هو حضرتك سألت قبل وضع الاسعار في المنتدي في السوق المصري لانها مبالغ فيها حتي لو كان شحن او كدا دي مش مشكله الاعضاء ( يعني حضرتك ما ينفعش تبيع حاجه بتتباع ب 25 جنيه ب 75 عشان مصاريف الشحن والشراء
من امريكا )

25 جنيه وفي حد قايل انه شافه ب 15 في موضوع الاسعار >>>>>>>>>>> Dvi To Dvi ال هو Dvi Cable
50 جنيه ودا نفس الشخص ال قرأت رده في سعر ال 15 >>>>>>>>>>> Hdmi To Hdmi ال Hdmi Cable

عند شركه الحرمين ب 25 جنيه كابل Dvi ولم أسأل علي كابل اخر وقتها

ودا اقتباس من مشاركته عشان يصبح الامر واضح للجميع

اسم العضو Wild Cat عشان ال يحب يسأل

اخر كلامي تحياتي وبالتوفيق ان شاء الله

اخى العزيز المشاركه بتاعتك تخالف قوانين المنتدى لانك داخل بتعمل اعلان داخل مشاركه
اذا كانت الاسعار عاليه بالنسبه لك فهذا موضوع يتعلق بك وليست عاليه بالنسبه لاخرين
اخى العزيز دعك من كابلاتى المعروضه خليك فى الكابلات الرخيصه التى تباع فى السوق المصرى ولم اطلب منك مساعدتى فى بيع الكابلات لان المواصفات مختلفه .
اذا وجدت سعر اى شى معروض غير مناسب لك وسعره غالى - فهذا عرض وطلب ولاتشتريه لان ممكن اعضاء غيرك يجدونه مش غالى طبقا للمواصفات

الموضوع قديم وكان مطروح منذ سته شهور لماذا فتحته الان - علشان تعمل اعلان عن الاسعار
احب ان اخبرك شيئا اخر الكابلات تم بيعها منذ سته شهور بنفس الاسعار المعلن عنها

tetto12345
13-04-2010, 01:12
اخى العزيز المشاركه بتاعتك تخالف قوانين المنتدى لانك داخل بتعمل اعلان داخل مشاركه
اذا كانت الاسعار عاليه بالنسبه لك فهذا موضوع يتعلق بك وليست عاليه بالنسبه لاخرين
اخى العزيز دعك من كابلاتى المعروضه خليك فى الكابلات الرخيصه التى تباع فى السوق المصرى ولم اطلب منك مساعدتى فى بيع الكابلات لان المواصفات مختلفه .
اذا وجدت سعر اى شى معروض غير مناسب لك وسعره غالى - فهذا عرض وطلب ولاتشتريه لان ممكن اعضاء غيرك يجدونه مش غالى طبقا للمواصفات

الموضوع قديم وكان مطروح منذ سته شهور لماذا فتحته الان - علشان تعمل اعلان عن الاسعار
احب ان اخبرك شيئا اخر الكابلات تم بيعها منذ سته شهور بنفس الاسعار المعلن عنها

الاول اعتذار مني ليك لاني ما شتفتش تاريخ الموضوع و بصيت علي اخر رد وجدته الامس فتخيلت الموضوع حديث :(

بس حضرتك في كام حاجه حضرتك فهمتها غلط

1- انا مش بعمل مشاركه او اعلان انا قولت حاجات تفيد الاعضاء علي اساس اعتقادي ان الموضوع حديث لو حضرتك ركزت انا ما قولتش علي اي حاجه انها عندي دا لو انا بعمل اعلان زي ما حضرتك بتقول :) المشاركه كانت واضحه انها اسعار السوق
2 - الاسعار عاليه عليا :( حضرتك لو نظرت للمشاركه كويس هتري اني مش طالب شراء اي نوع من انواع الكابلات والدليل ان انا جايب اقتباس من عضو اخر شاف الاسعار ( المفروض دي كانت واضحه :) )

وال انا اتكلمت عليه ارجع واكرر لحضرتك انه عشان اعتقادي الخاطيء انه موضوع حديث لاني ما نظرتش للتاريخ ودي غلطه مني فعلا

ياريت حضرتك تتأني في ردودك ال بترد بيها لانك ما تعرفش الشخص ال ادامك حضرتك من سوء تفاهم اتكلمت

اني بعمل اعلان و ان الاسعار غاليه عليا وكلام غريب كدا

تحياتي