المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : «لم أكن موجوداً فى حرب ٦ أكتوبر، ولكننى سأكون موجوداً فى حرب ١٤ نوفمبر»

الصفحات : [1] 2

GHOSTEID0
28-10-2009, 13:12
«لم أكن موجوداً فى حرب ٦ أكتوبر، ولكننى سأكون موجوداً فى حرب ١٤ نوفمبر»،

شعار اطلقه شباب على الفيس بوك

بالرغم من اننى متعصب جدا جدا جدا الا اننى عندما قرات الموضوع قلت فى نفسى كيف يمكن تصوير مباراة كره مهما كانت بحرب اكتوبر التى ضحى فيها المصريون بدمائهم

انا هسال سؤال هل الناس اللى كاتبه الموضوع ده لو فيه احتلال فى مصر دلوقتى لا قدر الله كانوا هيحاربوا الاحتلال ده زى ما هيحاربوا يوم 14 نوفمبر .

انا تذكرت كلام الاستاذ محمد سيف الناقد الرياضى بعد مباراة مصر و امريكا فى كاس القارات عندما قالوا له ان لعيبة مصر لها فضل على الشعب مصر و هما سبب الفرحه للشعب المصرى
رد محمد سيف رد جميل جدا و قال اللى ليه فضل عليه و على الشعب المصرى هوا الراجل اللى حارب فى 6 اكتوبر و مات شهيد او الراجل اللى حارب عشان يحررنى و مش لاقى ياكل دلوقتى و يحرر ارضى مش الراجل اللى بيلعب شوية كوره و لابس شورت و فانله و بياخد ملايين عايش احسن عيشه

انا حبيت بس ابدى وجهة نظرى فى الكلام ده على الرغم من تعصبى الشديد جدا جدا لمنتخب مصر

vip-acc
28-10-2009, 13:17
لا حول ولا قوة الا بالله اللهم سلمنا مما آلت له احوال الام الاسلامية

S@M
28-10-2009, 13:18
ربنا يهدى جميع المتعصبين والموضوع مش مستاهل الضجة دى كلها اللى السبب الرئيسى فيها ...وسائل الآعلاام فى البلدين :mad:

Mubarak
28-10-2009, 13:27
تمنيت نتيجة هذا التعصب أن لو لم تصعد لا مصر ولا الجزائر
اذا كان الانجاز الاخوي يؤدي إلى العداوة فهذه مصيبة

ellassy
28-10-2009, 13:54
ربنا يهدى الجميع ناس فاضيه
يارت نقرأ الموضوع ده يمكن نفوق من اللى احنا فيه
https://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?ArticleID=230866

moataz1983
28-10-2009, 14:02
ربنا يهدي المتعصبين الموضوع فعلا كأنه حرب حسبما بنشوف ونسمع في الاعلام المرئي والمكتوب وربنا يستر يوم 14 أنصح الجميع بالصلاة والصيام في ذلك اليوم خروجا من هذه المهاترات الى الطاعة لربنا سبحانة وتعالى

crypt76
28-10-2009, 14:21
هو في ايه يوم 14 نوفمبر أنا مش فاهم؟

Night stone
28-10-2009, 14:47
حرب :eek:
اللهم اهدي شباب الآمة . اضغط هنا (https://muslimtech.wordpress.com/2009/10/23/%D9%87%D8%A7%D9%85-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%A1-%D9%85%D8%B5%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1/)

hamada999
28-10-2009, 14:54
انا دخلت الموضوع عشان العنوان بتاع الموضوع و كنت داخل انتقدك لكن لما قرأت الموضوع فهمت انه ضايقك مثلما ضايقنى فمهما كانت اهمية المباراة و جميعنا نتمنى ان تفوز مصر فيها و لكن لم تصل الى الحرب و حتى لو لقدر الله فازت الجزائر او صعدت فسوف نشجعهم فى كأس العالم و نتمنى لهم التفوق لأنهم فريق محترم و قوى

هو في ايه يوم 14 نوفمبر أنا مش فاهم؟
مباراة كرة قدم بين مصر و الجزائر و هى اخر مباراة فى تصفيات كأس العالم للمجموعة الثالثة فى تصفيات قارة افريقيا
و يجب على مصر ان تفوز بفرق ثلاثة اهداف كى تضمن الصعود الى كأس العالم و اى نتيجة اقل من ذلك ترجح كافة المنتخب الجزائرى

crypt76
28-10-2009, 14:56
كل ده علشان مباراة كرة قدم؟!!!

للأسف ثبت نجاح سياسة التحييد التي تتبعها نظمنا الحاكمة (أطال الله....) والتي تأتمر وتتآمر لكي تجعل منا غثاءً

VancouverEG
28-10-2009, 16:07
إن شاء الله مصر تتغلِب :ah50:

GHOSTEID0
28-10-2009, 16:45
ا لو لقدر الله فازت الجزائر او صعدت فسوف نشجعهم فى كأس العالم و نتمنى لهم التفوق لأنهم فريق محترم و قوى

بالنسبه ليا صعب جدا تشجيعها مع احترامى لكل الاخوه الجزائريين

GHOSTEID0
28-10-2009, 16:46
إن شاء الله مصر تتغلِب :ah50:

ان انشاء الله اللى يكرهوها

mizou1978
28-10-2009, 22:18
لا حول و لا قوة إلا بالله ... اللهم إهدي شباب المسلمين ...

Tech_Admin
28-10-2009, 23:35
السلام عليكم ,,
ياشباب انا شاء الله هكون فى الاستاد و هشجع مصر ولكن فى الوقت ذاته هرحب بالفريق الجزائرى الشقيق
واتمنى التحلى بالروح الرياضية بين الاشقاء الاحباء ,,,, والله المستعان

على فكرة احب اقول لصاحب الموضوع ربنا يهديك احنا بصدد مبارة كورة قدم مش نزال وحرب احنا مسلمين وعيب احنا يصدر عنا الكلام ده وحتى لو فى شخص او مجموعة جزائرية غير مسئولة قالت كلام مش لطيف عن مصر والمصريين ,, اظهر المعدن النفيس للشعب المصرى ,, ولا ترد الاساءة بالاساءة ,,

rached1555
29-10-2009, 00:19
لا حول ولا قوة الا بالله
اهكذا وصل الحال الى اعتبار لهو ولعب وضياع اموال الامة علي شيء فاضي
اللهم ارحمنا جميعا وارحم من دعى الى دعاية الاسلام

GHOSTEID0
29-10-2009, 00:50
السلام عليكم ,,
ياشباب انا شاء الله هكون فى الاستاد و هشجع مصر ولكن فى الوقت ذاته هرحب بالفريق الجزائرى الشقيق
واتمنى التحلى بالروح الرياضية بين الاشقاء الاحباء ,,,, والله المستعان

على فكرة احب اقول لصاحب الموضوع ربنا يهديك احنا بصدد مبارة كورة قدم مش نزال وحرب احنا مسلمين وعيب احنا يصدر عنا الكلام ده وحتى لو فى شخص او مجموعة جزائرية غير مسئولة قالت كلام مش لطيف عن مصر والمصريين ,, اظهر المعدن النفيس للشعب المصرى ,, ولا ترد الاساءة بالاساءة ,,

شكلك ما قريتش الموضوع كويس

على العموم ما دام انتا رايح الاستاد تبقى تمام وواضح انك مش من الالتراس

على فكره الالتراس هياخدوا 50 الف تذكره

Tech_Admin
29-10-2009, 03:02
شكلك ما قريتش الموضوع كويس

على العموم ما دام انتا رايح الاستاد تبقى تمام وواضح انك مش من الالتراس

على فكره الالتراس هياخدوا 50 الف تذكره

لأ يا عزيزى انا قراءة الموضوع حرف حرف ولكن عنوان الموضوع يعطى فكرة سلبية تماماً حتى لو انك تقول انها مجموعة على الفيس بوك فى من الافضل عدم ذكر هذة الاخبار السلبية وعلى فكرة مثل هذة التصرفات فى غير مصلحة المنتخب المصرى لانها ستشحن الاجواء وبالتالى تجعل لعبية مصر مشددة وبالتالى هيؤثر على تركيزهم ,,,

GHOSTEID0
29-10-2009, 04:13
لأ يا عزيزى انا قراءة الموضوع حرف حرف ولكن عنوان الموضوع يعطى فكرة سلبية تماماً حتى لو انك تقول انها مجموعة على الفيس بوك فى من الافضل عدم ذكر هذة الاخبار السلبية وعلى فكرة مثل هذة التصرفات فى غير مصلحة المنتخب المصرى لانها ستشحن الاجواء وبالتالى تجعل لعبية مصر مشددة وبالتالى هيؤثر على تركيزهم ,,,

بس بينى و بينك كده الجماهير المصريه شكلهم هيظبطوا الجزائريين من اول المطار الى الفندق الى الماتش الى ما بعد الماتش

و لازم يحدث شحن علشان لو المنتخب خسر هيخسر عمره كله و هينتهى افضل جيل للكره المصريه
و هنعيش عشرات السنين ان لم تزيد حتى نجد نصف هذا المنتخب

Tech_Admin
29-10-2009, 04:55
بس بينى و بينك كده الجماهير المصريه شكلهم هيظبطوا الجزائريين من اول المطار الى الفندق الى الماتش الى ما بعد الماتش

و لازم يحدث شحن علشان لو المنتخب خسر هيخسر عمره كله و هينتهى افضل جيل للكره المصريه
و هنعيش عشرات السنين ان لم تزيد حتى نجد نصف هذا المنتخب

انا مقلتش ان ما يكون فى تشجيع و رفع الروح المعنوية للعيبه ولكن بالاصول انت تعرف ايه اللى حدث فى تصفيات 1989
لما كان الماتش النهائى فى القاهرة وغلبنا الجزائر بهدف حسام حسن الشهير ,, بعد الماتش مباشرة قام احد لاعبى الجزائر بفقع عين احد اطباء الملعب:( :( :mad: ,, والكلام دى حقيقى مش افتراء وحكم على اللاعب الجزائرى غيبأ ومن منطلق تهدئة الموقف قبل المبارة المرتقبة قام الطبيب الذى فقد احد عيناه بالتنازل عن حقه ,,, والله المستعان

Tech_Admin
29-10-2009, 05:04
لا حول ولا قوة الا بالله
اهكذا وصل الحال الى اعتبار لهو ولعب وضياع اموال الامة علي شيء فاضي
اللهم ارحمنا جميعا وارحم من دعى الى دعاية الاسلام

ماذا تقصد ؟ :)

reda-ali
29-10-2009, 06:42
وبعدين اذا دخلت الجزائر الي كأس العالم هتوصل للدور الكام اظن انها لن تتعدي 16

وطيب إذا دخلت مصر هتوصل لدور الكام اظن ايضا لن تتعدي 16

وتبقي المشكلة متي يلعبوا 90 دقيقة متواصلة
ومتي يلعبوا لاخذوا كأس العالم
:cdcd:

one-zero
29-10-2009, 06:49
الموضوع اصبح سمج
الخاسر ليست نهاية العالم بالنسبة له وكلا الفريقين جرب هذا الكأس
والفائز يكرر محاولة اللعب مع الكبار مره اخرى وكلا الفريقين جرب هذا وابلى بلاء حسنا

كلا المشجعين اتركو طاقتكم لوقت مشاهدة المباره
عموما وقت المباره وخلال 90 دقيقه يتم اخلاء متر مربع حولي و عدم وجود شيش او اكواب نظرا لانفعالاتي الجسديه و تشمل استخدام الارجل و اليدين و الاحبال الصوتيه :D

Tech_Admin
29-10-2009, 17:18
عموما وقت المباره وخلال 90 دقيقه يتم اخلاء متر مربع حولي و عدم وجود شيش او اكواب نظرا لانفعالاتي الجسديه و تشمل استخدام الارجل و اليدين و الاحبال الصوتيه :D

lستاذ ياسر متر مربع قليل جداً فى ناس وانا منهما باخد حوالى 10 متر مربع واللى يدخل مجال العشرة متر مربع هو المسئول :D:eek:

one-zero
29-10-2009, 18:54
ستاذ ياسر متر مربع قليل جداً فى ناس وانا منهما بجد حوالى 10 متر مربع واللى يدخل مجال العشرة متر مربع هو المسئول :D:eek:

انت من نفس الفصيله بس شكلك اكبر شويه
ملخص خسائرك ايه
سبق لي كسرت شيشه خلفي برجوعي بالكرسي
اصابت يدي بعد رفعها لتصدم بمروحه سقفيه (انا طويل شويه)
كسر عصا سنوكر في نرفزة هجمه مرتده
مجموعة كبيره و مختلفه من الاكواب الزجاجيه
ههههههههههه :)

GHOSTEID0
29-10-2009, 18:59
وبعدين اذا دخلت الجزائر الي كأس العالم هتوصل للدور الكام اظن انها لن تتعدي 16

وطيب إذا دخلت مصر هتوصل لدور الكام اظن ايضا لن تتعدي 16

وتبقي المشكلة متي يلعبوا 90 دقيقة متواصلة
ومتي يلعبوا لاخذوا كأس العالم
:cdcd:

على فكره مصر بتعلب حلو اوى فى الدورات المجمعه و علشان كده لو رحنا كاس العالم هنعمل حاجه حلوه اوى باذن الله

Tech_Admin
29-10-2009, 19:27
انت من نفس الفصيله بس شكلك اكبر شويه
ملخص خسائرك ايه
سبق لي كسرت شيشه خلفي برجوعي بالكرسي
اصابت يدي بعد رفعها لتصدم بمروحه سقفيه (انا طويل شويه)
كسر عصا سنوكر في نرفزة هجمه مرتده
مجموعة كبيره و مختلفه من الاكواب الزجاجيه
ههههههههههه

فعلاً استاذ ياسر انا من نفس الفصيلة :D ولكن بعمل خسائر كبيرة خلال الماتش من ردود افعالى مع لاعيبة مصر لدرجة انى بنزل معهم الملعب والعب :D
ملخص الخسائر
سبق لي كسرت شيشه خلفي برجوعي بالكرسي يوا وكمان كوبيات المشاريب
اصابت يدي بعد رفعها لتصدم بمروحه سقفيه (انا طويل شويه) انا قبل الماتش بطفى المروحة علشان لما مصر بدخل جون بنوط من الفرحة :D
كسر عصا سنوكر في نرفزة هجمه مرتده وترابيزات كمان

BlacK ShaDoW
29-10-2009, 19:40
الحمد لله على نعمة كره كرة القدم :)

احنا جايلنا 4 تذاكر :D واسيط بقى ;)

rached1555
29-10-2009, 20:11
ماذا تقصد ؟ :)

انا اقصد ان تمويل الدوري او البطولة الا يتم من الدخل العام للدولة واليست هذه اموال الشعب لذا فهل يعقل ان تصرف الاموال في تغذية الصراعات والشقاقات بين شعبين في شيء يبقى الى يوم الدين يسمى لعب ولهو اليس هذا صحيحا وان كنت جانبت الصواب فاخبروني

GHOSTEID0
29-10-2009, 20:17
الحمد لله على نعمة كره كرة القدم :)

احنا جايلنا 4 تذاكر :D واسيط بقى ;)

ممكن تفهمنى توقيعك pep pep gazar معناه ايه
و الا سوف يتم حرمانك من دخول الاستاد (ههههههههههههههههههههههههههههه)

انا هبلغ عنك علشان المفروض 3 تذاكر بس

بس ممكن نسامحك لو انتا من الالتراس لان الالتراس لهم 50000 تذكره