المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : محتاج ليكم أوى

SR123
08-11-2009, 21:24
السلام عليكم أخوتى
فى الحقيقة ليا طلب من أخوتى فى الله
يا جماعة لو حد عنده كورس تعلم اللغة الانجليزية "الشرح بالعربى" يا ريت يضع لى الروابط
يا جماعة انا محتاج هذا الكورس اوى
خاصة انى دراستى بالانجليزى وانا عمال اخبط فى المواد لحد لما اقلل من المعلومة الى 25%
يا ريت ياجماعة الكورس بس الشرح بالعربى عشان افهم
اسف على الاطالة
شكرااااااااااااا

mema_88
23-11-2009, 22:11
www.livemocha.com

Eng_RS
24-11-2009, 09:01
السلام عليكم
اخى الكريم انا كمان كان دراستى بالانجليزية واول ما دخلت الكلية كنت بفكر اسيب التعليم كله لصعوبة دراسة المواد باللغة الانجليزية وكذلك اختلاف اسلوب التعليم عن اسلوب المدرسة بس بعد اول سنة الحمد لله تخطيت المشكلة دى لدرجة انى ممكن كنت افضل قراءة اى حاجة بالانجليزى عن انى اقراها بالعربى ( بس دلوقتى انا ما بقتش احب اقرا اى حاجة بالانجليزى :) ) الموضوع بس حياخد منك شوية جهد فى الاول واحسن حاجة انك تقرا فى الكتاب اللى عندك وتترجم الكلمات اللى انت مش عارفها ومرة والتانية حتلقيك بقيت احسن
ملحوظة : ركز فى المحاضرات والشكاشن على المصطلحات ومعانيها لان ممكن لما تيجى تستخدم القاموس لترجمتها تديك معنى تانى غير المستخدم فى مجال معين
وربنا يوفقك

SR123
10-12-2009, 19:29
السلام عليكم
اخى الكريم انا كمان كان دراستى بالانجليزية واول ما دخلت الكلية كنت بفكر اسيب التعليم كله لصعوبة دراسة المواد باللغة الانجليزية وكذلك اختلاف اسلوب التعليم عن اسلوب المدرسة بس بعد اول سنة الحمد لله تخطيت المشكلة دى لدرجة انى ممكن كنت افضل قراءة اى حاجة بالانجليزى عن انى اقراها بالعربى ( بس دلوقتى انا ما بقتش احب اقرا اى حاجة بالانجليزى :) ) الموضوع بس حياخد منك شوية جهد فى الاول واحسن حاجة انك تقرا فى الكتاب اللى عندك وتترجم الكلمات اللى انت مش عارفها ومرة والتانية حتلقيك بقيت احسن
ملحوظة : ركز فى المحاضرات والشكاشن على المصطلحات ومعانيها لان ممكن لما تيجى تستخدم القاموس لترجمتها تديك معنى تانى غير المستخدم فى مجال معين
وربنا يوفقك

شكرا على النصيحة الغالية منك
وربنا يوفقك ويوفقنى
وأسف على تأخر الرد