المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعده قبل شراء كارت صوت

pioneer009
24-11-2009, 04:17
السلام عليكم....

انا ان شاء الله سوف اشترى كارت صوت creative xfi titanum champion series

و انا املك صب logitech x540-5.1

وكارت صوت Audigy Value

فهل لو اشتريت كارت صوت xFI هاشعر بالفرق ولا هايبقى كتير او ضغط على السماعات فوق طاقتها

وهل يعتبر كارت الصوت Audigy Value مناسب للصب الذى املكه ولا قليل على الصب وتحتاج كارت XFI

لتظهر قوه الصب ولا كارت الXFI TITANUM CHAMPION هيبقى فوق طاقه وقدره الصب

شكرا و ارجو الافاده

S@M
24-11-2009, 15:19
بالطبع يا عزيزى ...كرت ال XFI هو الآعنف ...و قوتة اعلى فى اخراج المؤثرات الصوتية ...

ولكن لكى يم استغلاالة ألاستغلاال ألآمثل يفضل ...استخدام صب 7.1 مع هذا الكرت العملااق حتى تأخذ قمة ألاداء من الكرت :)

zero_cold00
24-11-2009, 21:01
هيفرق معاك كتير جدا.
واشترى ال titanum العادى لان فرق السعر بيبنهم كبير

pioneer009
25-11-2009, 00:05
ولكن لكى يم استغلاالة ألاستغلاال ألآمثل يفضل ...استخدام صب 7.1 مع هذا الكرت العملااق حتى تأخذ قمة ألاداء من الكرت :)

شكرا على ردك هل تقصد ان الصب logitech x540 5.1 مش هيتحمل الكارت يعنى هيبقى الصوت مش جلو

هيفرق معاك كتير جدا.
واشترى ال titanum العادى لان فرق السعر بيبنهم كبير

شكرا على ردك انا ان شاء الله هاشترى PCI Express X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series

وده عامل 1300 جنيه مصرى فحضرتك تقصد اى نوع

وعلى فكره الفرق بينه و بين الPCI Express X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series

300 مش عشان امكانيات احسن لا عشان Champion Series فيها حاجه عامله زى درج فيها مداخل و

مخارج mic

لكن شريحه كارت الصوت واحد فى الاتنين و نفس الامكانيات فلو تعرف محل بيبيع ال Pro Series

ياريت تقولى عشات هو مش موجود غير الChampion Series

وايه رايك فى الصب هيتحمل كارت الصوت و هيدنى صوت جامد ولا لا

وشكرا لاهتمامكم.....

zero_cold00
25-11-2009, 13:48
شكرا على ردك انا ان شاء الله هاشترى PCI Express X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series

وده عامل 1300 جنيه مصرى فحضرتك تقصد اى نوع

وعلى فكره الفرق بينه و بين الPCI Express X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series

300 مش عشان امكانيات احسن لا عشان Champion Series فيها حاجه عامله زى درج فيها مداخل و

مخارج mic

لكن شريحه كارت الصوت واحد فى الاتنين و نفس الامكانيات فلو تعرف محل بيبيع ال Pro Series

ياريت تقولى عشات هو مش موجود غير الChampion Series

وايه رايك فى الصب هيتحمل كارت الصوت و هيدنى صوت جامد ولا لا

وشكرا لاهتمامكم.....

كان قصدى تشترى Titanium العادى .وده مبيجيش معاه الدرج اللى انت بتقول عليه لو مش محتاجه وتمنه 800 جنيه

Emad Mohamed
04-12-2009, 23:55
نصيحة لاتشترى ال Audigy Value كريتف واشترىPCI Express X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series انا مش بعمل دعاية ولاحاجة ولكن ده راى الشخصى .

'aMido
05-12-2009, 08:12
كان قصدى تشترى Titanium العادى .وده مبيجيش معاه الدرج اللى انت بتقول عليه لو مش محتاجه وتمنه 800 جنيه

الكارت تمنه 700 جنيه
و انا لسه جايبه من 5 ايام
كارت اكثر من ممتاز
و لو لقيت الPro Series يكون افضل بكتير
بس للاسف هو مش موجود فى مصر
علشان كده جبت التيتانيم العادى
https://us.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=872&product=17927&listby=