المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشروع انشاء مكتبه خاصه بعرب هاردوير

tarek_elmohamma
15-12-2009, 03:11
ايه راى الاخوه ان يتعمل مكتبه خاصه بعرب هاردوير يكون فيه كل حاجه مفيده تم وضعها من اعضاء المنتدى سواء كانت شروحات او كتب وبرامج كويسه وتكون برده مقسمه زى تقسيمة المنتدى يعنى قسم لسيسكو وقسم لميكروسوفت وجوه كل قسم يكون فيه الفيديوهات والكتب والبرامج الخاصه بالقسم ده بحيث تكون مرجع لكل الاعضاء اللى محتاجين ينزل اى حاجه من دى وطبعا هيكون الكلام ده على سرفر كويس ويدعم استكمال التحميل ويكون خاص بعرب هارد وير

abadsharona82
16-12-2009, 14:29
لا تنسى ان هناك حقوق ملكيه للكتب والبرامج

tarek_elmohamma
16-12-2009, 17:33
حقوق ايه يا اخ abadsharona احنا عاوزين سرفر كويس خاص بعرب هارد وير للاعضاء يرفعوا عليه حاجتهم وهو مش مسئول عن الحاجات دى هو انا لما ارفع على فورشيرد هو الموقع مسئول?

Bahaa Hamam
16-12-2009, 18:18
نعم أخي ولكن هذا لموضوع أعتقد سوف يأخذ وقت لدراسته
ان تم الموافقة عليه لأن فعلا كان موجود مركز رفع خاص بالمنتدي
ولكن سوء تصرف الأعضاء أدي الي غلقه

redha360
16-12-2009, 19:48
والله فكرة جيدة وكأنك كنت تقرا أفكاري يا tarek_elmohamma (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=11177034)
حقا فكرة اكثر من رائعة و أود من الاعضاء التصويت لصالح هذه الفكرة الجيدة.

tarek_elmohamma
16-12-2009, 20:13
هى الفكرره جت وانا بقول لنفسى اكيد فيه اعضاء حطت حاجات مهمه ومع كتر المشاركات الحاجات راحت وراحت معاها اللنكات بتاعتها ويمكن فيه حاجات كتير اتكرر وضعها فى المنتدى بسبب حاجه زى كده لكن لما يكون فيه مكتبه للمنتدى انا قبل ما هحط حاجه هدور فى المكتبه الاول لتكون موجوده اصلا من اى حد من الاعضاء وكمان تبقى مرجع لاى حد بيدورر على كتاب كويس او برنامج او فيديو بدل ما فيه مواضيع كتير متثبته على الفاضى

عادل شبل
17-12-2009, 16:58
هى فكره كويسه جدا وبالنسبه لتجاوزات الاعضاء انا بفكر انه ممكن يكون فيه شخص واحد هو المسؤول عن الرفع على سرفر المنتدى ولو اى حد من الاخوه وضع لنك لحاجه مهمه هو هيتعب شويه وينزلها ويعيد رفعها تانى على سرفر المنتدى وطبعا الموضوع ده متعب شويه بس برضه الاجر كبير باذن الله تعالى واكيد فيه كتير من الاخوه عاوزين ياخدوا الاجر ولو فيه حد من الاخوه عنده سرعة نت كويسه ممكن يرشح نفسه للموضوع ده والرأى الاخير لادارة المنتدى

Abu Shehab
25-12-2009, 01:30
موضوع جميل !!!

انا عندي اكثر من 6 GB من الكتب الجديد ، تحت امركم!!

تحياتي ، ابو شهاب

casper_online1
25-12-2009, 17:42
فكره جميله
بس احلي حاجه فينا الافكار وربنا يسهل ويعيننا علي الاهتمام بهذا المشروح

nemo7hm
25-12-2009, 18:17
فكرة رئعة و يا ريت تتنفذ
حتى على الاقل تتجمع اللينكات مع بعضها
و شكرا على الافكارالرائعة دى