المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : درجة حرارة مرتفعة ل e-5300 رجاء النجدة

ashraf_shivo
22-01-2010, 20:33
ياجماعة دي درجة حرارة البريسسور اول لما اشغل الجهاز من غير حتي ماأفتح my computer ولا اعمل اي شىء
مع ملاحظة ان الجهاز لسه جديد ومكسرتش السرعة ومعملتش حاجة خالص:ah5:
ممكن اعرف الحل ودرجات الحرارة دي عالية ولا عادي
__________________________________________________ _____________________________
ورجاء لكل اعضاء المنتدي الرائع عرب هاردوير برجاء وضع موضوع لدرجة الحرارة وجدول لدرجة الحرارة القصوي والحد الاقصي لدرجة حرارة كل معالج علي حدى الثنائى النواة والثلاثي النواة والرباعى النواة واقصي درجة حرارة محتملة لكل بريسسور
ودي الصورة

ورجاء لكل اعضاء المنتدي الرائع عرب هاردوير برجاء وضع موضوع لدرجة الحرارة وجدول لدرجة الحرارة القصوي والحد الاقصي لدرجة حرارة كل معالج علي حدى الثنائى النواة والثلاثي النواة والرباعى النواة واقصي درجة حرارة محتملة لكل بريسسور

ashraf_shivo
22-01-2010, 21:58
i will wait any replay please
في انتظار الرد

ashraf_shivo
23-01-2010, 02:53
لا اله الا الله مفيش رد هو الموضوع صعب ولا ايه

amrdio
23-01-2010, 03:59
الحرارة كدة مناسبة جدا و مفيش اى داعى للقلق

Don Khozzam
23-01-2010, 04:37
الحراره كدا عاديه خالص و خصوصا انك فى مصر .. انا عندى الحراره غالبا بتكون بين 40-50 بدون ضغط و بتبقى 50+ مع الضغط .. ددا فى الشتا .. اما فى الصيف فغالبا بشغل التكييف فمقدرش اقول الحراره من غير التكيف بتكون كام فى الصيف..

عموما انت فى امان لحد 70-65 اما اكتر من كدا يبقى خطر على البروسيسور.. و ان شاء الله اصلا عمرك ما هتوصل لحراره زى دى طول مانت مش عامل كسر..

ashraf_shivo
23-01-2010, 18:04
الحراره كدا عاديه خالص و خصوصا انك فى مصر .. انا عندى الحراره غالبا بتكون بين 40-50 بدون ضغط و بتبقى 50+ مع الضغط .. ددا فى الشتا .. اما فى الصيف فغالبا بشغل التكييف فمقدرش اقول الحراره من غير التكيف بتكون كام فى الصيف..

عموما انت فى امان لحد 70-65 اما اكتر من كدا يبقى خطر على البروسيسور.. و ان شاء الله اصلا عمرك ما هتوصل لحراره زى دى طول مانت مش عامل كسر..
انت متشكر جدااا
بس كنت قريت ان درجات الحرارة بتبقي اقل من كده
وان في ناس كسرت السرعة ودرجة حرارة البريسسور مثلي تماما
فازاي بقي اللي كسر السرعة زي اللي مكسرش
ومتشكر جدااااااااااااااا

Extreme2
23-01-2010, 19:39
انت متشكر جدااا
بس كنت قريت ان درجات الحرارة بتبقي اقل من كده
وان في ناس كسرت السرعة ودرجة حرارة البريسسور مثلي تماما
فازاي بقي اللي كسر السرعة زي اللي مكسرش
ومتشكر جدااااااااااااااا

كسر السرعة يحتاج مشتت إحترافي ولا يتم على المشتت الإفتراضي .