المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة مع بروسيسور athlon ii x2 240

TEch Zone
30-01-2010, 20:53
انا كان عندى مشكلة فى الالعاب الصوت بيعلق لمدة ثانية او اتنين كل دقيقتين تقريبا
وطبعا انتوا عارفين ان multiplier وcore speed للبروسيسور بيبقى على auto فى ال BIOS ففى حالة الخمول البروسيسور مش بيتشغل بكل قوتة
المهم مش عارف ربنا هدانى ان اثبت core speed و multiplier من ال Bios وفعلا المشكلة اختفت
هل حد يعرف يفسر اللى حصل دة مع ان البروسيسور فى الالعاب بيشتغل بكل قوتة وموصفات جهازى فوق

EN.AhMeD
30-01-2010, 21:20
لا اعتقد ان المشكلة لها علاقة بسرعة المعالج.....لان تصميمة يجعلة يزيد من سرعة عند الحاجة لكي يستهلك مقدار طاقة اقل عند الخمول...
انا استخدم المعالج منذ 7اشهر لم اعاني من انقطاع في الصوت لا في الالعاب او البرامج...

Come 2 Die
30-01-2010, 23:31
مرحبا اخي مشاركة بسيطة ممكن تغير اعدادات الطاقة من التولبار وايقونة الطاقة وضعة على الهاي برفومنس.... اوكي اخي (اداء عال)
وانشاء الله تنحل مشكلتك (مجرب الطريقة من قبل كنت ناسي على الباور سيفر):D:D:D

TEch Zone
30-01-2010, 23:59
شكرا على ردكم

مرحبا اخي مشاركة بسيطة ممكن تغير اعدادات الطاقة من التولبار وايقونة الطاقة وضعة على الهاي برفومنس.... اوكي اخي (اداء عال)
وانشاء الله تنحل مشكلتك (مجرب الطريقة من قبل كنت ناسي على الباور سيفر):D:D:D
هجرب الموضوع دة

Come 2 Die
31-01-2010, 00:03
نحن في الخدمة لاكن هل عملت بالنصيحة؟؟؟ ننتضر الجواب.

TEch Zone
31-01-2010, 00:13
نحن في الخدمة لاكن هل عملت بالنصيحة؟؟؟ ننتضر الجواب.
جربت اللى قلتلى علية ودخلت على bios و عملت كل حاجة auto و عملت high performace والعيب بقى مش موجود بس فى نفس الوقت البروسيسور بقى شغال بكل قوتة حتى فى وضع الخمول يعنى مفرقش حاجة عن اللى انا عملتة :)

Come 2 Die
31-01-2010, 00:22
جربت اللى قلتلى علية ودخلت على bios و عملت كل حاجة auto و عملت high performace والعيب بقى مش موجود بس فى نفس الوقت البروسيسور بقى شغال بكل قوتة حتى فى وضع الخمول يعنى مفرقش حاجة عن اللى انا عملتة :)
نصيحة و وجهة نظر قم بعمل فورمات وتعريفات 2010 (هل العابك يطلبون اكثر من حد المعالج؟)
وانشاء الله يرجع شغال 100|100