المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : غاوز اغير الـ Motherboard

jokey4444
02-02-2010, 11:18
اتمنى اصحاب الخبرة في مجال الـ motherboards يفيدوني برأيهم او حتى بنصايحهم...

انا اشتريت مذربورد G31M-ES2C و الواضح ان دي منتشرة. بس اللي لاحظته انها مش تمام عشان كده ناوي اغيرها بواحدة احسن ان شاء الله .. مع العلم انهي لسة شاريها في اجازة الصيف اللي فات.

المهم... انا عاوز اغيرها بواحدة تكون حلوة و يكوت فيها كارت شاشة داخلي(built-in) قوي و يا ريت حد يوضحلي الفرق في السعر.

و شكرا

Extreme2
02-02-2010, 11:24
ان كان التغيير بهدف تحسين الأداء فلن تستفيد شيئا , فلوحتك الحالية جيدة جدا وتحوي كرت داخلي لا بأس به ولا يختلف كثيرا عن باقي الكروت المدمجة باللوحات الأخرى ..
أنصحك بتوفير ثمن لوحة جديدة لشراء كرت شاشة خارجي , بذلك تكون الاستفادة 100% على عكس تغييرك للبوردة فالإستفادة حينها لن تصل 10% .

S@M
02-02-2010, 12:27
افضل انك تشترى كرت شاشة افضل ...لآن تغير البورد لن يفيدك ...ياعزيزى ...

لآن بردو كرتها المدمج هيكون ضعيف ....انصحك بشراء كرت ATI 4350 ...فهو رخيص وفى نفس الوقت ادائة كويس بالنسبة لسعرة :)

shaker3
02-02-2010, 14:51
ان كان التغيير بهدف تحسين الأداء فلن تستفيد شيئا , فلوحتك الحالية جيدة جدا وتحوي كرت داخلي لا بأس به ولا يختلف كثيرا عن باقي الكروت المدمجة باللوحات الأخرى ..
أنصحك بتوفير ثمن لوحة جديدة لشراء كرت شاشة خارجي , بذلك تكون الاستفادة 100% على عكس تغييرك للبوردة فالإستفادة حينها لن تصل 10% .

+1 الافضل توفير هذه النقود لشراء كرت شاشة جيد يعطيك اضعافا مضاعفة من اداء الكرت المدمج :)

jokey4444
03-02-2010, 17:56
شكرا يا شباب انا فعلا فكرت في الكارت ده و كنت ناوي اشتريه بس للاسف البورد دي مش مستاهلة الكارت ده او غيره

ashraf_shivo
03-02-2010, 20:48
شكرا يا شباب انا فعلا فكرت في الكارت ده و كنت ناوي اشتريه بس للاسف البورد دي مش مستاهلة الكارت ده او غيره
جزاكم الله كل خير اخ اكستريم واخ s@m واخ شاكر
فعلا كلام الاخوة صحيح 100% وياعزيزي انا اشتريت البورد دي لجاري والبورد ممتازة جداااا
مش كلام بس بالنسبة للسعر فهي جميله سعرها الان في حدود 290
والبورد جميل ولايعيقها شيء وبالنسبة لك اذا كانت مشكلتك في الالعاب فممكن تزود كارت شاشة خارجي وسيكون الاداء ممتاز
انما هي كبورد جميلة

DIVEN2009
03-02-2010, 21:33
اخي العزيز ما انصحك تغير اللوحة وفر المبلغ واشتري كارت شاشة خارجي مثل ati 4670
وراح تحس بفرق كبير