المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ايش رايكم في البورده التالية من جيجابايت ga-x58a-ud3r

كافور1
24-02-2010, 08:18
اخواني الاعزاء ايش رايكم في البورده التالية من جيجابايت : ga-x58a-ud3r ( لل i7)
انا كنت حشتريها امس بس تراجعت في اللحظة الاخيرة لان احد الاخوة نصحني ببوردة انتل يقول لي احسن وافضل
و انا حاليا محتار افيدوني الله يجزاكم خير .

yasserlee
24-02-2010, 10:30
معلش لو في ميزانية افضل انصح ب asus p6t deluxe v2

او مفيش فياريت تجيب asus p6t معلش هو في فرق بس صدقني ان شاء الله يستاهل و انا مش هانصحك بالبوردة دي من جيجا بايت و فعلا قرار كويس ان انت رجعت لأن البوردة دي ارخص بوردة
بتدعم i7 فبالتالي ده جه علي حساب جودة البوردة و ده هايضرك لو حبيت تكسر سرعة البروسيسور

كافور1
24-02-2010, 12:17
معلش لو في ميزانية افضل انصح ب asus p6t deluxe v2

او مفيش فياريت تجيب asus p6t معلش هو في فرق بس صدقني ان شاء الله يستاهل و انا مش هانصحك بالبوردة دي من جيجا بايت و فعلا قرار كويس ان انت رجعت لأن البوردة دي ارخص بوردة
بتدعم i7 فبالتالي ده جه علي حساب جودة البوردة و ده هايضرك لو حبيت تكسر سرعة البروسيسور

ملخص كلامك :
1- الجودة .......... اعتقد انك لا تقصد بشكل عام وانما فقط لل i7
2- لا يساعد على كسر السرعة .......... لا اعتقد اني حكسر السرعة

vmidov
24-02-2010, 16:15
ملخص كلامك :
1- الجودة .......... اعتقد انك لا تقصد بشكل عام وانما فقط لل i7
2- لا يساعد على كسر السرعة .......... لا اعتقد اني حكسر السرعة

السلام عليكم
الجوده عموما تأتى ASUS الاولى مع I7 خصوصا يتنافسان ASUS ,EVGA
تأتى MSI و جيجابايت بعدهم وإن كانت MSI تتميز أحيانا بأضافات أكثر و غالبا سعر أفضل

yazan soft
24-02-2010, 18:51
انا انصحك فيها وعلى ضمانتي جودتها وكسر السرعه فيها قوي جدا لابعد الحدود وتنافس اقوى اللوحات بذلك, لكن تكون x58A لاتنسى دعم Sata3 و Usb3 عليها والذي لاتحتويه لوحات Asus P6T لحد الان :)

مع احترامي لجميع الاخوان بالموضوع, هل من مقارنه بين لوحات Asus و Gigabyte برقاقه X58? ستجدو ان الصغره فيهم X58-UD3R تحقق نتائج تتعدى P6T و MSI ECLIPSE :)

yasserlee
25-02-2010, 21:54
مع كامل احترامي بس البوردة دي ناس كتير اوي اشتكت منها فعلا بسبب الجودة و للأسف كتير من المستخدمين و المشترين

اشتكوا منها