المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اهل الخبرة تفضلو

منير77
07-03-2010, 11:53
سؤال ما الفرق بين كسر سرعة الكرت مصنعي او فقط برفع التردد يعني زي ما احنا بنعمل لاني بصراحة لا ارى فرق الا ببرامج الاختبارات اما بالالعاب لا اجد فرق قبل وبعد كسر السرعة وهل من طريقة لكسر سرعة الكرت بشكل احترافي تقارب الكسر المصنعي اما باالكسر المصنعي يضعو مقاومات اوفيوزات لرفع الفولت ولا ايه سؤال بجدكتير مهم لانو كلنا يسيل لعابنا لمجرد سماع كلمة كسر سرعة :ah2: مع العلم انا كرتي من شركة عريقة كتير 5850 من asus

S@M
07-03-2010, 12:19
الكسر المصنعى بيتساوى مع الكسر اليدوى يا عزيزى ...:)

وممكن يكون قوة الكسر مش باينة عندك بسبب انك مش منزل برنامج فرابس ...اللى بيقيسلك عدد الفريمات اثناء اللعب :)

shaker3
07-03-2010, 17:44
الكسر المصنعى بيتساوى مع الكسر اليدوى يا عزيزى ...:)

وممكن يكون قوة الكسر مش باينة عندك بسبب انك مش منزل برنامج فرابس ...اللى بيقيسلك عدد الفريمات اثناء اللعب :)
+1 هذا صحيح لكن عموما في اي برنامج اختبار لازم تفرق النتائج عند كسر السرعة

منير77
07-03-2010, 20:04
اذا اذا كان الامر يتساوى بين الاثنين فما حاجة الشركة للعمل على كرت اخر مكسور السرعة من عندها غير الربح التجاري انا انظر للامر من باب اخر اي تقني مو بس من اجل الفريمات فقط اي هل يغيرون بالكرت من اشياء لثبات كسر السرعة غير المشتت

منير77
07-03-2010, 20:10
انا مثلا شباب انا جربت رزدنت ايفل مع 5850 قبل تفعيل الفزكسس كانت تعطيني بحدود 74 اطار اطار بس اداء ثابت والاعدادات على الهاي بكل شي ولو كسرت السرعة لا تتغير الفريمات الاختبار من داخل اللعبة مو عن طريق برنامج خارجي مو عن طريق فرابس