المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : (مصر) مازر 945 برويسسورD925

TIMO1
12-03-2010, 05:19
يوجد مازر بورد 945 فرى 4 بانك رامات https://www.gigabyte.com.tw/Phttps://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-8i945p-g_big.jpghttps://ecx.images-amazon.com/images/I/51qMW0ZsBpL._SL500_AA280_.jpgroducts/...oductID=1906ده (https://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=1906%D8%AF%D9%87) اللينك بتاعها ويوجد بروسيسور D925 Pentium D 925
• Clock Speed 3.0GHz
• Bus Speed 800 MHz
• L2 Cache Size 4 MB
• Thermal Power 95W
• Processor Socket 775 بالفانه بتاعته البيع انشاء الله يفضل لاتنين مع بعض علشان فى ميزه فى المازر دى فى الفيرجن دى بالزات انه معموله درجه تبريد للبريسسورات بوجه عام ممتاز يعنى فى الشتا البريسسور ده الى هو 3 كاش 4 ميجا كان بيعمل 25 درجه وفى الصيف 38/37 والبريسسور اكيد فى ناس كتير عارفه امكانياته ومع المازر متوافق جدا معاها فى الشغل ومش بيهيس حراره ولا بيهنج وسبب البيع انى جيبت جهاز ايه ام دى المطلوب انشاء الله فى الاتنين معا 450 جنيه قابل للنقاش التواصل على الخاص او ده رقمى 0115249959 او ل0197675841

albooo
12-03-2010, 05:38
استاذ تامر موفق في البيع وحرام تبيع البروسيسور دة بجد حاجات كفائة وانا شوفتها بعيني يا جماعة لما استاذ تامر كان بياخد كارت الفيجا بتاعي بجد الفانة مش بتشتغل لان درجة حرارة البروسيسور شفتها بعيني لا تتجازو ال 25 ودة اغرب شئ شوفتة انة في توافقية بين البورد وال بروسيسور كدة وكمان اداء ال 3 جيجا كاش 4 ميجا كان مماثل لاداء الديوال كور بعد مركبنا ال 4670 كان مشغل بيس تمام وتقريبا هوة نادر جدا في مصر وادائة ممتاز جدا في الالعاب والالعاب المكتبية وبالتوفيق وبجد هوة كدة سعر مقابل اداء خصوصا وان التلاتة جيجا كاش 2 ميجا محدش بيبيعة مش اقل من 190 الي 225 والماذر كمان ممتازة

lordahmed511
13-03-2010, 03:02
ارجو ارسال نهائي البورده عالخاص

hany177
13-03-2010, 04:04
ممكن نهائى العرض بالكامل على الخاص

TIMO1
13-03-2010, 04:24
تم الرد على الجميع على الخاص برجاء الى عايز فعلا العرض يكلمنى على الموبيل لو فعلا محتاج الحاجه او على الاقل يبعتلى رساله على الخاص مع احترامى للجميع مش عضو يستنى منى انى ابعتله النهائى وهو مش مهتم انه حتى يبعتلى على الخاص علشان مش هابعت لحد ولا هارد الا لو حد بعتلى ماسج على الخاص الاول والعرض مازال قائما

hany177
13-03-2010, 04:43
تم الرد على الجميع على الخاص برجاء الى عايز فعلا العرض يكلمنى على الموبيل لو فعلا محتاج الحاجه او على الاقل يبعتلى رساله على الخاص مع احترامى للجميع مش عضو يستنى منى انى ابعتله النهائى وهو مش مهتم انه حتى يبعتلى على الخاص علشان مش هابعت لحد ولا هارد الا لو حد بعتلى ماسج على الخاص الاول والعرض مازال قائما

حضرتك كاتب العرض على العام مش على الخاص
يعنى متاح للجمع
وكل عضو له الحق ان يبعت بالطريقه المناسبه ليه
وانت ليك الحق بالرد او عدم الرد
ده حاجه ترجعلك
بصراحه اسلوب غير مناسب للتعامل مع الاعضاء

albooo
13-03-2010, 05:17
اهدوا حبة يا جماعة استاذ تامر واستاذ هاني بصواا يا جماعة هوة الي عاوز الحق كالاتي ليس مجمالة لاني اعرف الاستاذ تامر بس اي عرض للبيع معروف انة الي بيرغب فية بيبعت رسالة علي الخاص ويكتب للبائع لديك رسالة دة اولا ودة من اداب طرق البيع والشراء هنا مش الفصال علي العام او تقيم الاسعار علي العام وان تاة الموضوع رسائل الخاص هي الطريقة الوحيدة للتواصل و التناقش من حيث السعر والمكان والمواصفات والخ لكن العام مش مكان الا للعرض وعلي الشاري التواصل مع صاحب السلعة عن طرق الاتصال المتاحة وان للمتاح ولا طريقة الا العام فيكون لا خيار الا هوة ولكن ان اتيح الموبايل او الاميل او الخاص بناء علي طلب البائع فيكون الاتصال من خلالهم ان عرضت منزل في جريدة ولم اترك تليفون فلا خيارامام المشتري سوا الاتصال بالجريدة للاستعلام ولكني ان تركت تليفون او طريقة فلاتجاة تكون لها وفي هذة الحالة يلغي الاول وهناك طرق عديدة يا استاذ هاني عرضت ومن حق البائع عدم التعامل الا بها والتنويه والتنبية علي ذللك ومن يرفض التعامل من خلالها اذن فهو لا يرغب في الشراء وشكرا

TIMO1
13-03-2010, 05:25
مشكور اخى الكريم امير وعلى فكره مش ملاحظ انك انت الوحيد الى اتكلمت وقلتى ابعتلى على الخاص وكل الاخوه الاعضاء كلمونى على الموبيل وبعتولى على الخاص انت الى شكلك جديد على المنتديات اخى الكريم واسلوبى مفيهوش عيب لو حضرتك مش معاك رصيد وتحب انا اكلمك علشان تشترى مفيش مشاكل ممكن تسيبه ده حتى الدقيقه ب 19 قرش والهدف من العرض وانى ببيع على المنتدى انى عايز اتعرف على ناس فى مجال الهاردوير محترمين زى الاستاز امير والاستاز محمود راجح مش انى ببيع ووخلاص والعضو الى مش هايحترمنى ويحترم عرضى مشكور ميتكلمشى على العام ولا الخاص

محمد الجوهري
13-03-2010, 12:47
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

صباح الخير عليكم جميعا (أ/ أمير , أ/ هانى , أ/ تامر )
ولا نقول مساء الخير ؟ :D

أولا أشكركم جميعا على الردود و التجاوب
و أحييكم على أدبكم فى الحوار و الحديث

و لكن

الراجل ما غلطش فى حاجه يا جماعه ....
كل اللى قاله :

ممكن نهائى العرض بالكامل على الخاص

يعنى لا فاصل و تناقش فى السعر على العام ,
ولا إستفز صاحب الموضوع بأى شكل من الأشكال

أ / أمير , إسمحلى أختلف مع حضرتك فى معظم كلامك
يا سيدى الفاضل , جوله واحده فى قسم البيع و الشراء تكفيك لمعرفه طريقه البيع و الشراء هنا
الموضوع يتعمل و فيه كل التفاصيل ( حتى لو فيه موبايل أو ميل ) , الاشخاص اللى عاوزين يشترو السلعه
بيسألو عن سعرها على العام و بعدها بيتفضل صاحب الموضوع و يبعث لكل واحد فيهم رساله
خاصه فيها الإجابه عن استفسارهم
و بعدين مين قال ان استاذ هانى فاصل فى السعر , أم قيم الأسعار على العام ؟
الراجل ما قالش الا جمله واحده اللى انا اقتبستها فوق

كمان ليا تعليق على الخط الى حضراتكم بتكتبو بيه
أكبر خط مسموح به هو 3

حتى الدقيقه ب 19 قرش

برضـــــــو ؟؟

عموما حصل خير
و ياريت يتقفل باب النقاش فى الموضوع ده و نركز فى العرض و سير عمليه البيع
انا طبعا ممكن أحذف الردود أو أقفل الموضوع مؤقتا , بس أنا مش هأعمل كده لأن حواركم
مع بعض كان محاظ بجو من الإحترام و لم يحدث به أى تجاوزات
و أرجو ألا يتكرر الأمر مره أخرى ....

موّفق فى البيع أستاذ تامر , و نحن أيضا نتشرف بمعرفتك

TIMO1
13-03-2010, 14:07
والله يا استاز محمد حضرتك فى نقطه غايبه عنك انه انا فعلا رديت عليه على الخاص وبعتله النهائى وانا مش بيفرق معايا نقطه السعر على الخاص او العام او الفصال كل الموضوع انى زى ما قلت المفروض لو حد فعلا محتاج العرض هايبدى اهتمام انه يبعتلى على الخاص او يكلمنى على الموبيل ده لو محتاج فعلا العرض انما حضرتك مشرف واكيد برده بائع ومدرك انه مش كله بيشترى والى بيشترى بيبقى جاد وعايز ينجز لو فعلا محتاج الحاجه واستاز هانى كلمنى على الخاص وانا بعتله النهائى وحضرتك ممكن كمشرف تشوف الرسايل الى بعتهالى على الخاص وانا رديت قلت ايه وبعدت ماردتله على الخاص لقيته كاتب الرد بتاعه ده مش عارف ليه وانا زى ما انا ببيع دلوقتى انا برده بشترى من الاعضاء هنا منهم محمود راجح وامير وغيرهم من الاخوه الافاضل وامير انا بعتله صور من الخاص ان ازاى انا ارد عليه على الخاص وهو قام عامل كده ولا ضرر ولا ضرار مشكور اخى الفاضل ولو موضع 19 قرش ده مزعلك بعد الدقيقه الاولى فى فودافون ب10 قروش:)

محمد الجوهري
13-03-2010, 14:30
ولو موضع 19 قرش ده مزعلك بعد الدقيقه الاولى فى فودافون ب10 قرو
:D:D:D

آه كان مزعلنى جداً
و دلوقت انت زعلتنى أكتر و أكتر ....

علشان أنا إتصالات :ah7: :D :p

طالما حضرتك أرسلت له على الخاص يبقى كده مفيش مشاكل
المهم ان حضرتك تجاوبت معه , و يمكن يل سيدى هو نسى و سأل هنا زياده
جل من لا يسهو يا مستر تامر

المهم ان حصل خير الحمد لله
و فعلا انا متفق معاك ان مش كل اللى بيسأل بيشترى
و للمره الثانيه أسأل الله لك التوفيق فى البيع
و تشرفت بالحديث معك :)

TIMO1
15-03-2010, 13:28
للرفع مازال العرض ساريا

صقرقريش
15-03-2010, 14:58
ممكن النهائى انا جاااد فى الشراء

صقرقريش
15-03-2010, 15:00
والبوردة بالمشتملات ولا اية

TIMO1
16-03-2010, 03:47
تم الرد على الخاص والبورده معاها الراك الخلفى فقط والى عايز ممكن انسخله دريفر التعريفات

TIMO1
19-03-2010, 08:30
للرفع للرفع

TIMO1
21-03-2010, 13:24
للرفع مازال العرض مستمر

TIMO1
23-03-2010, 01:54
تم البيع بحمد الله اليوم لاستاذ مصطفى وارجو من الساده المشرفين غلق الموضوع ويايرت محدش من الاعضاء يكتبلى ردود غريبه زى انت بعته ليه انا مش مكلمك على العرض علشان كل الى كلمونى كانوا بيهزروا مش هايشتروا او عنده حاجاه مستنى لما تتباع وعايزنى استناه لما يبيع حاجته علشان يشترى حاجتى زى الاستاز هانى 177 الى طلع جارى وكلمنى وقابلته وبعد كده جاى يقلى على العام انت جديد على المنتدى وهو اصلا بيكلمنى وفاهم انى مش عارف هو مين يا استاز هانى من اداب البيع والشراء لما تكلم حد وتقلى انا هاشترى تبقى جاد فى الشراء ومعاك فلوس الحاجه مش تكلمنى وتقابلنى وانت مستنى تبيع كرتك المسكين 5500 والبورده اللزيزه الااجى بى وتعطلنى جنبك وتقلى انت جديد فى المنتدى ابقى بص على عضويتى وتاريخها وانت تعرف انا جديد ولا لا واسف للساده المشرفين لو كلامى ده يدايقهم بس اى منكم يحط نفسه مكانى بعد ما يقابلنى ويكلمنى ويطلع فى الاخر انه معاهوش تمن الحاجه ورابطنى جنبيه وكمان بيكلم على العام على اساس انه مش عارف هو مين وهو فى الاخر جارى وكل ده علشان يوقعلى من تمن الحاجه بالله عليكم لو انتم مكانى تعملوا وعلى شرط انا مكلموا وكنت حاجزلوا الحاجه ويقلى اصلى مستنى مصلحه تجيلى وهو عارض حاجته للبيع ومستنى لما بيبعهم علشان يشترى حاجتى بزمتكم مش حاجه تحرق الدم

hany177
23-03-2010, 10:34
اولا الف مبروك ليك بالبيع
ممكن ارد على كلامك
اعتقد اننى جتلك لحد عندك وعرضت عليك مبلغ 375 وقلتك ممكن اشوف الحاجه وانا جاهز
اذن لم افتس الحاجه كما تقول يا اخى الكريم
طبعا لم يعجبك العرض بتاعى وقال سبنى لغايه غداا ممكن يجالى عرض افضل
قولتلك اوكيه معاك لغايه غدااا مفيش مشكله بس مش انتظر اكتر من كده
الاخ الكريم بيتصل بيه بعد اسبوع بيعرض عليه الحاجه قلتله انا مش جاهز فى الوقت الحالى ربنى ييسر الحال
ولاخ بيقول انه منتظر ابيع الحاجه علشان اشترى منه طبعا كلام ليس له اساس من الصحه
لانى ببساصه ببيع واشترى
اظن يا اخ تامر لما شخص يتصل بيك ويجيلك لحد عندك طبعا يكون جاد
انا عرضت كل ما حدث بما يرضى الله
ورغم كل هذا انا اكن للاخ تامر كل الاحترام والتقدير
واقله من اخ كبير الالتزام سمه وعنوان للشخص

TIMO1
23-03-2010, 11:08
جميل اوى الكلام ده بس انا مكلمك بعدها ب 4 ايام مش اسبوع ده اولا وثانيا لما جتلى قلتلى انا يوسر هاخدها ليا مجبتيش موضوع خالص انك بايع ده خالص وقلتى انك محتاجها ليك ولما كلمتك تانى كان لسببين انك لما دخلت على المنتدى ده وعملتلى غريب وقلتلى على العام كنت عايز اتاكد ان هانى 177 ده ولا مش انت لما كنت عارض حاجتك الكارت والمازر وبصراحه عيب اوى بعد ماتطلع من جيرانى تعمل حوار على العام وكمان بعد ماتكون قابلتنى مجيبيتش يعنى فى ردك موضوع انك اتكلمت على العام مش عيب لما انت اخ اكبر تعمل حاجه زى دى ومش عيب لما تكذب وانت راجل كبير وتقلى انا محتاجها وقربها معايا وانا لسه هاجيب كارت شاشه مش عيب انك تقول انك تاجر ناس كتير كلمونى على انهم تجار وادولى عروضهم علشان عايزين يسترزقوا منها وانا مجليش عرض خلانى اوافق والاخ مصطفى الى اشترى الحاجه منى بائع برده وقايلى هايخد الحاجه منى هايجمع بيها لزبون هو السوق كده عرض وطلب انما تحور وتقلى انا مجمع ليا ومحتاجهم ضرورى ونازلى شويه وعلى فكره انا سبق وقلت انى فارق معايا موضوع البيع والشراء قد ما يفرق معايا انى اتعامل مع الناس الى عندهم فكر اكبر منى علشان اتعلم منهم فكل حاجه فى البيع والشراء واداب التعامل الى من ضمنها الصدق فى المعامله ولو على الالتزام الحمد الله انا متعامل مع اكتر من واحد من ضمنهم امير البو ومحدود الدخل محمود راجح ممكن تبقى تسالهم عنى وعن الاتزام بتاعى طالما اديت كلمه لو الحاجه سعرها زاد 1000 جنيه بفضل على السعر الى طلع من لسانى لما اشتريت كارت امير وقلتله هاخده وهو 350 مع ان سعر الكرت نزل وبقى 430بدل من 460 برده اخدته علشان عارف يعنى ايه لما اقول كلمه ابقى قدها مشكور اخى الكريم لمرورك وياريت اى موضوع اعمله ميكونشى فى تعامل بينا

misholove1982
23-03-2010, 11:26
تم البيع بحمد الله اليوم لاستاذ مصطفى وارجو من الساده المشرفين غلق الموضوع ويايرت محدش من الاعضاء يكتبلى ردود غريبه زى انت بعته ليه انا مش مكلمك على العرض علشان كل الى كلمونى كانوا بيهزروا مش هايشتروا او عنده حاجاه مستنى لما تتباع وعايزنى استناه لما يبيع حاجته علشان يشترى حاجتى زى الاستاز هانى 177 الى طلع جارى وكلمنى وقابلته وبعد كده جاى يقلى على العام انت جديد على المنتدى وهو اصلا بيكلمنى وفاهم انى مش عارف هو مين يا استاز هانى من اداب البيع والشراء لما تكلم حد وتقلى انا هاشترى تبقى جاد فى الشراء ومعاك فلوس الحاجه مش تكلمنى وتقابلنى وانت مستنى تبيع كرتك المسكين 5500 والبورده اللزيزه الااجى بى وتعطلنى جنبك وتقلى انت جديد فى المنتدى ابقى بص على عضويتى وتاريخها وانت تعرف انا جديد ولا لا واسف للساده المشرفين لو كلامى ده يدايقهم بس اى منكم يحط نفسه مكانى بعد ما يقابلنى ويكلمنى ويطلع فى الاخر انه معاهوش تمن الحاجه ورابطنى جنبيه وكمان بيكلم على العام على اساس انه مش عارف هو مين وهو فى الاخر جارى وكل ده علشان يوقعلى من تمن الحاجه بالله عليكم لو انتم مكانى تعملوا وعلى شرط انا مكلموا وكنت حاجزلوا الحاجه ويقلى اصلى مستنى مصلحه تجيلى وهو عارض حاجته للبيع ومستنى لما بيبعهم علشان يشترى حاجتى بزمتكم مش حاجه تحرق الدم

بصو ياجماعة انا مش عارف اييه اللي تم بالظبط بس اكييد في سوؤ تفاهم لاني شخصيا اتعاملت مع الاستاذ هاني 177 وهو شخصية محترمه جدا جدا وكمان انا بشتري منه حاجات ومش بيبقي معايافلوسها وبيصبر عليا لحد ما ربنا بيفرجهاومش بيتكلم خالص والله لانه انسان في منتهي الزووق والحترام

TIMO1
24-03-2010, 01:05
يارايت بقى الموضوع يتقفل علشان ملوش اى لزوم الكلام من اصله لان العرض اتباع والواحد عرف انسان محترم استاز مصطفى الجمال والاستاز المشرف محمد الجوهرى وده مكسبى من الموضوع اتعرفت على شخصيتين اتمنى التعامل معاهم تانى فى حاجه جديده وخصوصا استاز محمد بس فى حاجه خير مش اكشن زى الى حصلت هنا وانا معايا فودافون واتصلات علشان منقدرش نزعلك يا باشا ومصطفى باشا خلاص بقى من الاصدقاء مش مجرد علاقه بيع وشراء وياريت الساده المشرفين يغلقوا الموضوع علشان مش عايز اى كلام من حد فى موضوع اوفر وخلاص انتهى