المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : RHCE EXAM

الدكتور مصطفى
27-03-2010, 16:26
السلام عليكم
أنا قررت وحجزت أمتحان من أصعب الأمتحانات إن لم يكن أصعبها (RHCE RED HAT CERTIFIED ENGINEER ) مع العلم أنه ليس لدى أى خبرة عملية مع LINUX ولكننى درست الكورس فى مركز نيوهوريزن فى الأسكندرية ودرست أيضا UNIX فأنا أرجو المساعدة ممن نجح فى هذا الأمتحان أو يعرف أى معلومات عنه طريقة الأمتحان طريقة الأسئلة وأين أذهب (أذا نجحت ) لأن كل الناس بتقولى عايز بداية كويسة عليك وعلى القاهرة حتلاقى اللى يقدر الشهادة دى كويس وفرص العمل كتير هناك لكن الصراحة أن مش بحب القاهرة ومش عايز أتغرب وأسيب أسكندرية فيا ريت لو حد يعرف مكان فى أسكندرية يقدر الشهادة دى
وشكر

jameel_99
28-03-2010, 00:26
انت نجاح اول شي وبعدين لك حادث حديث
كل الاسئلة لابات عملي
ونسبة النجاح من 80 بالمية
بالتوفيق

الدكتور مصطفى
28-03-2010, 08:39
شكرا على ردك الكريم وأتمنالك التوفيق إن شاء الله وأوعدكم أنى حقولكم على تجربى سواء نجحت أو لا قدر الله سقطت

begginer
05-04-2010, 07:08
ياريت تقولنا النتيجه

7amasa7
10-04-2010, 06:16
اخى ان شاء الله بالتوفيق
ولكن نصيحه منى لاتعتمد على الكورس فقط ..الشهاده دى بالذات محتاجه ممارسه عمليه على الاقل سنه علشان تكون فع متمكن درسيا وعمليا لان الموضوع مش شهاده وخلاص

بالنسبه لفرص العمل بالشهاده احب اطمنك ان فرصها كتير جداا ان شاء الله
بالتوفيق

الدكتور مصطفى
10-04-2010, 10:29
شكرا أخى الكريم على النصيحة
ولكننى حجزت بالفعل وسوف أمتحن فى شهر 6 لذلك سوف أتوكل على الله وأفعل ما بوسعى
ويفعل الله ما يريد

7amasa7
11-04-2010, 05:21
بالتوفيق ان شاء الله
وان اشاء الله تحكلنا تجربتك بعد الامتحان

ahmed_pf
25-04-2010, 23:55
السلام عليكم
احب اقول انا دراسة الكورس مش كفاية ويجب العمل يدويا وعليك شراء جهاز او جهزين فى البيت وعمل لاب حتى تتم التدريب وبعد ذاللك يوجد لدى شركة لينوكس بلس كورس اسمة RHCE Rapid Track Course

Course Description

The RHCE Rapid Track Course (RH300) provides a fast-track preparation for the Red Hat Certified Engineer (RHCE) exam for experienced Linux system administrator already familiar with many concepts covered in this class. This is a fast-paced course that combines our Red Hat Linux System Administration (RH133) and Red Hat Linux Networking and Security Administration (RH253) courses, normally eight days of training, into a single five-day course.

ان شاء الله هذا الكورس يساعدك فى اجتياز الأختبار وبالتوفيق للجميع

أحمد ماهر