المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله مش لاقلها حل

mohacool
04-04-2010, 13:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عارف ان الموضوع ده مكانه مش هنا بس انا محدش رد عليه فى منتدى المشكلات لاكن انتو هنا بتردوا على الناس على طول فا دا اللى خلانى اكتب الموضوع هنا وياريت حد يرد عليه
انا جبت جهاز جديد امبارح من المول والراجل جمعهولى فى الكيسه وفرمتلى الهارد عنده عشان اروح انزل نسخه على طول روحت البيت جيت انزل النسخه اول ما بيبدا يعمل كوبى للملفات بعد ما فرمت السى بيظهرلى ايرور ويقولى دووس f3 بعد كده ظهرت مشكله تانيه انه بيطلعلى شاشه زرقا مكتوب فيها فيما معناه ان لو دى اول مره تظهرلك رستر الجهاز ولو مش اول مره يبقى فى مشكله فى هارد وير جديد وفى لااخر كاتبلى الكلام ده (stop: 0x000000 8 f 0xc0000005,0x8054ae4a , 0xf7646854, 0x00000000
beginning dump of phsical memory ................................phsical mwmory dump complete ) ومش عارف اعمل ايه دانا لسه جايب الجهاز مبقلوش 24 ساعه ولسه اول مره انزله نسخه كمان والنسخه اكس بى فارجوكى حد يرد عليه لانى انا ببعتلكو من الشغل فا مش بيبقى ادامى غير الصبح بس اللى اعرف اشوف الرد وجزاكم الله خير

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mohacool
04-04-2010, 15:14
محدش عارف المشكله هنا كمان؟

I-IEMA
04-04-2010, 15:20
قسم الهارد تانى ,,

و جرب برضه اسطوانة ويندوز تانية بعد تقسيم الهارد ,,

لو المشكلة لسه موجودة يبقى "غالبا" فيه عيب فى الرامة ,
خد الجهاز على الراجل اللى اشتريته منه و قوله على اللى بيحصل و خليه يجربلك رامة تانية

mohacool
04-04-2010, 15:47
قسم الهارد تانى ,,

و جرب برضه اسطوانة ويندوز تانية بعد تقسيم الهارد ,,

لو المشكلة لسه موجودة يبقى "غالبا" فيه عيب فى الرامة ,
خد الجهاز على الراجل اللى اشتريته منه و قوله على اللى بيحصل و خليه يجربلك رامة تانية
قسمت الهارد تانى امبارح وبرضه ما عملش حاجه والراما اللى جايبها xetrem باين وهى اتنين جيجا