المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سوال بخصوص vmware

hard_revenge
14-05-2010, 19:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لو سمحتم يااخوانى انا لسه مستخدم جديد لبرنامج ال vmware انا لما قريت الملف HELP لقيت انه هو بيقول انه لازم انزل النسخ عندى على الجهاز علشان اقدر اشغلها على الجهاز عندى فياريت لو دا صح ترفعولى النسخ للويندوز 7 والويندوز العادى وكذلك اللينكس واليونكس وشكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

x514xx
14-05-2010, 20:17
بص يا باشمهندس

بالنسبه لxp الاسطوانه العاديه الى أنت بتنزلها على جهازك ممكن تنزل منها علطول أو تعمل تخدها كوبى على الجهاز وتعملها ملف iso

وتنزل منه .

والكلام ده يمشى على 7 برده

أما بالنسبه اللينكس فده قصه كبيره الان توزعته كتير أووى أنت عاوز انوه توزيعه بالظبط

والاشهر ubuntu.com
نزلها وسطبها

وده موقع ممكن يساعدك برده

https://distrowatch.com/

أما الباقين مش عارف بصراحه هتلاقى الاخواه بيساعدك

ahab
14-05-2010, 20:22
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ولكن يا أخي مين اللي هيرفع كل النسخ دي

هذه النسخ كلها موجودة في الإنترنت بكثرة ، فقط افتح جوجل واعمل بحث على النسخة التي تريدها

وإن شاء الله تحصلها بسهولة

يمكن تكون معتقد إنها نسخ خاصة بال Vmware ؟؟؟ طبعًا لا ،

دي اسطوانات عادية وتلقيها في أي محل حاسب

hard_revenge
15-05-2010, 13:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخوانى الاعزاء على هذه الردود انا فعلا كنت فاكر انها عباره عن نسخ خاصه بالبرنامج لكن انا مكنتش اعرف انها النسخ العاديه وانا بعمل ليها ملف iso ولكن هنا سوال جديد اذاى اعمل ملف iso للنسخه اللى انا منزلها انا nrg دا اللى هو ببرنامج النيرو اما الايزو دا انا معرفوش وشكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

BENDAOUD7
15-05-2010, 13:53
لكي تعمل نسخة iso استعمل أحد البرامج المتوفرة على النت و أنا اللي أفضله ال powerISO أو ال MagicISO