المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : منين اشتري الكيبل ده ضرورررررررررررررررررري

ellkany2000
17-05-2010, 19:59
ممكن اعرف منين اشتري الوصلات ده وبكام ضررررررررررررررررررروي

https://www.jdr.com/interact/..%5Cimages%5Cproducts%5CC%5Ccbl-hdmi-dvi.jpg

والوصله ده

ضرورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررري

DreAmO
17-05-2010, 20:56
واضح انك عايز تشغل بلاي ستشن او حاجة من دي على شاشة وسماعات وكدة

شوف ياباشا

الوصلة الاولى دي وصلة DVI : HDMI .. موجودة في معظم محلات الكمبيوتر وبأسعار مختلفة .. انا شوفتها في مول سوق العصر ب 75 جنيه

الوصلة التانية .. دي عشان تاخد الاوديو بتاع البلاي ستشن او الرسيفر او اي بتنجان من الحجات دي يعني .. وتوصله في اي بتنجان تاني زي شاشة او كارت صوت

ودي موجود منها قطعة زي مشترك كدة بنفس المداخل دي لكن مش بسلك حتة كدة واحدة في قلب بعضها

موجودة بردو اباشا عند نفس المحل اللي هتجيب منه الوصلة الاولى

وعندك مول البستان باب اللوق غرقان وصلات ومشتركات اللي تتخيلها واللي متتخيلهاش

وعايزين نلعب جيبم بقى

ellkany2000
18-05-2010, 03:15
واضح انك عايز تشغل بلاي ستشن او حاجة من دي على شاشة وسماعات وكدة

شوف ياباشا

الوصلة الاولى دي وصلة DVI : HDMI .. موجودة في معظم محلات الكمبيوتر وبأسعار مختلفة .. انا شوفتها في مول سوق العصر ب 75 جنيه

الوصلة التانية .. دي عشان تاخد الاوديو بتاع البلاي ستشن او الرسيفر او اي بتنجان من الحجات دي يعني .. وتوصله في اي بتنجان تاني زي شاشة او كارت صوت

ودي موجود منها قطعة زي مشترك كدة بنفس المداخل دي لكن مش بسلك حتة كدة واحدة في قلب بعضها

موجودة بردو اباشا عند نفس المحل اللي هتجيب منه الوصلة الاولى

وعندك مول البستان باب اللوق غرقان وصلات ومشتركات اللي تتخيلها واللي متتخيلهاش

وعايزين نلعب جيبم بقى

هههههههههههههه فهلا انا ناوي علي ps3

مشكلتي في الوصله التانيه-انا من الاسكندريه وحسافر للقاهره ومسافه كبيره-فعايز مكام 100% القي الوصلات
هل انت شوفتهم بعينك في سوق العصر او راديو شاك
واسف يا باشا علي تعبك معانا

DreAmO
18-05-2010, 21:58
ايوة يا باشا انا مش بس شوفتهم بعيني .. انا جايبهم هما الاتنين

الوصلة الاولى ب 75 والتانية ب خمسة جنيه بس قطعة واحدة مسمطة مش بسلك يعني زي اللي فى الصورة

تدخل عليها اتنين اوديو بتوع الدش او بلاي ستشن او اي بتنجان بردو .. وتخرج على كارت صوت او شاشة

ومفيش داعي تسافر للقاهرة مخصوص .. هتلاقيهم في اي بتنجان في اسكندرية .. في مولات فى سموحة أسأل فيها

ومليش فيه تطلع من اسكندرية تطلع من الصومال .. انا عايز العب جيم

blacktiger1
19-05-2010, 11:32
السلام عليكم جميعا

------------------------- الوصلة الموجود صورتها هى وصلة واحدة من جهة HDMI ------و من الناحية الاخرى ---DVI-------------و الماركة اسمها ------------ HAMA --------------المانى مصنع فى الصين- كانت لدى راد يو شاك كان سعرة 125 جنية ------- و طولة 180سم

اما الوصلة الاخرى وصلة اود يو و ايضا لدى راد يو شاك