المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طرائف و فكاهات



الصفحات : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Mshadow.me
05-09-2010, 19:57
جامدة أوي أول واحدة دي يا معلم:D

ŤǾЯŊΛĐф
06-09-2010, 03:02
فاكرين صورة فانتالوب ، الموضوع بيتطور :D :D :


https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs217.ash2/48027_425926227879_663807879_5011869_84099_n.jpg


كده مصيلحى يخش إنتخابات مجلس الشعب مستريح :D

Mshadow.me
06-09-2010, 04:35
^:D

كده مصيلحي حيتقفش و حيروح ورا الشمس

sikimiky
06-09-2010, 05:16
^https://1.1.1.3/bmi/www.arabhardware.net/forum/images/smilies/biggrin.gif

كده مصيلحي حيتقفش و حيروح ورا الشمس


ههههههههههههههه , واضح ان الحكومة هتخاف من نفوذ مصيلحي الكبير وهيخدوا الاجرائات الازمة:)

EL-MARIACHY
07-09-2010, 07:05
>>> لماذا عبرت الدجاجة الطريق ؟ ؟ ؟ <<<< (https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1533778#post1533778)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------



- صعايدة بيكتبوا محاضرة مع الدكتور كل ما يمسح السبورة يقطعوا الورقة

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

- صعيدي اخد شهادة الدكتوراة قال لمراته والله ما خبرشي ليه الناس بيضحكوا
عالصعايدة؟

اديني جبت الدكتوراة فقالت له مراته : دق عالخشب لا تصيبك عين
قام دق عالخشب

قالت : مين عالباب؟

قالها خليكي هنا هشوف مين
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
- مره اثنين بلدياتنا راحوا امريكا فلقوا أتوبيس بدورين

فقال الاول للثانى نركب فوق يا ولد

فقال له الثانى يا غبى فوق ما فيش سواق

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

- مدرس بيسأل طفل فى الإبتدائى, اية اللى اصغر من الحشرة؟
قاله التسحة

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


- مرة واحد صعيدى بيدهن الحيطة.... قالوله طب حط جرنال تحتك... قال لهم : لا , انا كدا طايل

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


- واحد صعيدى قال لابوه انا عاوز موبايل ابوه قاله موافق بس بشرط تركب اخواتك
معاك
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

- عصفور محشش صدم بقزاز سيارة واغمي عليه

صاحب السيارة وقف وأخذه معه البيت وحطة بقفص

صحى العصفور لقى نفسه في القفص مسجوون

قال:

معقولة يكون الرجل مات؟

ŤǾЯŊΛĐф
08-09-2010, 01:35
من دهاليز موضوع الأسعار والأخبار :D :


https://img525.imageshack.us/img525/6069/capturerkc.jpg

Mshadow.me
08-09-2010, 01:59
ههههههههههههه

تخلف تام دي:D

EL-MARIACHY
08-09-2010, 05:57
واحدفيلسوف وواحدمهندس
---------------------------------
راحوا رحله , عاملوا مخيم فى الغابه
وبعد ما وصلوا الى بقعه جميله....
أعدوا خيمتهم وتناولو العشاء وتسامروا
ثم ذهبوا للخيمه للنوم
وبعد منتصف الليل... ايقظ المهندس صديقه الفيلسوف

وقال له: انظر الى الاعلى وقل لى ماذا ترى؟

فقال الفيلسوف: أرى ملايين النجوم

فسأله: وماذا تكتشف من هذا؟

ففكر الفيلسوف قليلا وقال:

لو قلنا فلكيا ، فهذا يدلنا على وجود مئات وملايين الكواكب والمجرات
اما بالنسبه للوقت فتقريبا الساعه الان قبل الثالثه صباحا بدقائق،
وبالنسبه للجو....فأظن ان الجو سيكون صحوا وجميلا غدآ

لكن قللى انت: على ماذا يدلك هذا المنظر..؟


فقال المهندس :
ياحمار الخيمة اتسرقت......

sikimiky
08-09-2010, 08:46
https://a.imageshack.us/img833/5930/bekham.png



https://a.imageshack.us/img3/7650/ohhhh.png



https://a.imageshack.us/img269/2816/monkeyattackgoodreasons.jpg

S.O.S
08-09-2010, 10:20
هههههههههه صور تحفه ضحكتوني والله وانا متضايق

https://amwat.taro.tv/users/2415/59/49/46/album/2184.jpg


شوفو اسم المنتدي الي عالصوره :D

M_HaFeZ
08-09-2010, 13:28
موضوع جميل ...

احب اشارك معاكم فى رساله جاءت لى على الايميل من فتره

بقرتان ومفاهيم سياسيه


الشيوعية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتمنحك بعض
اللبن.

الفاشية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتبيع لك بعض
اللبن.

النازية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين و
تعدمك

البيروقراطية : أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتقتل
واحدة وتحلب الأخرى وتلقي باللبن بعيدًا.

الرأسمالية: أن تكون لديك بقرتان
فتبيع واحدة وتبتاع ثورًا، من ثم ينمو القطيع فتبيعه وتتقاعد معتمدًا على
الدخل.

شركة أمريكية: أن تكون لديك بقرتان فتبيع واحدة وترغم الأخرى على أن
تعطيك لبن أربع بقرات ثم تستأجر خبيرًا استشاريًا لفهم لماذا ماتت
البقرة


شركة فرنسية: أن تكون لديك بقرتان فتعلن الإضراب لأنك تطالب
بثالثة.


شركة يابانية: أن تكون لديك بقرتان. تعيد تصميمهما جينيًا بحيث
تصيرا عشر حجم البقرة العادية، مع مضاعفة اللبن عشرين مرة. ثم تبتكر شخصية بقرة
للرسوم المتحركة اسمها (كاوكيمون) وتسوقها في العالم كله.


شركة ألمانية:
أن تكون لديك بقرتان. تعيد تصميمهما جينيًا بحيث تعيش الواحدة مائة عام وتحلب نفسها
و تأكل مرة كل شهر.


شركة إيطالية: أن تكون لديك بقرتان لكنك لا تعرف أين
هما ثم تكف عن البحث لأن ساعة الغداء حانت.


شركة روسية: أن تكون لديك
بقرتان تعدهما فتجد أن لديك خمس بقرات. تعد من جديد فتجد أن العدد 42 تعد من جديد
فتجد أنهما بقرتان *************************


شركة سويسرية: أن تكون
لديك 5000 بقرة لا تملك واحدة منها. لكنك تتقاضى من الآخرين ثمن الاحتفاظ
بها.


شركة صينية: أن تكون لديك بقرتان ولديك 300 واحد لحلبهما. تنشر
أخبارًا عن انعدام البطالة وتقدمُ صناعة الألبان وتعتقل الصحفي الذي نشر الأرقام
الحقيقية.


شركة هندية: أن تكون لديك بقرتان وأنت
تعبدهما.


شركة بريطانية: أن تكون لديك بقرتان مجنونتان!


شركة
مصرية: أن تكون لديك بقرتان كلتاهما ذهبتا لمبايعة مبارك

08-09-2010, 14:14
:D

لا تعليق

https://i55.tinypic.com/2rfg9s2.jpg


منتهى الحيادية
والصرامة فى تنفيذ القناون
&
منتهى الهرجلة وعدم ألالتزام والآستهتار بقواعد المرور

والآتنين داخلية !!!

:D

EL-MARIACHY
08-09-2010, 14:47
@SIKIMIKY

صور حلوه جداً كالعاده , بس اول واحد تفطس من الضحك

@ S.O.S

صوره جامده ( البقاء لله) ;)

@M HAFEZ

مقال جميل جداً , كان جالى من فتره , بس جميل جداً شكراً على الاضافه الثمينه

@ [email protected]

جميله جداً يا صام , بس علشان تعرف ان البلد دى فيها حكومه

YOU'LL NEVER KNOW WHO'S WATCHING:ah46:
:ah48:

TEch Zone
09-09-2010, 02:51
بمناسبة العيد :D

https://img716.imageshack.us/img716/7646/41214472534652564360745.jpg

Mshadow.me
09-09-2010, 04:46
^أيه العيديات الجامدة دي؟:D

sikimiky
09-09-2010, 04:49
https://a.imageshack.us/img27/4711/dumpilot.png






BOOOOOOOOOOOOM


اكيد الصورة دي معمولة فوتوشوب :eek:



وبمناسبة العيد , خذوا العيدية من عمو :D

https://a.imageshack.us/img808/527/goldcoins.jpg



وكل عام و انتم بخير

TEch Zone
09-09-2010, 04:56
اكيد الصورة دي معمولة فوتوشوب
اكيد
او الاتنين اللى فى الطيارة التانية بصيين فى الكاميرا برضة عشان يتصوروا :D


^أيه العيديات الجامدة دي؟
العيدية بالرزمة السنة ديه :D

Ҝ ђ Λ Ł Є δ
09-09-2010, 05:16
العيدية وصلت :D

https://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs436.snc4/47901_1265931787946_1819337172_509623_1420597_n.jp g

كل سنة وانتم طيبين, الحقوا اتصرفوا في الفلوس بسرعة بقي قبل ما نروح في داهية :D

S.O.S
09-09-2010, 07:00
عديتي بقا مختلفه خاالص

https://www.koreatimes.co.kr/upload/news/070817_bp.jpg

للي ما يعرفش ده ين ياباني :eek::eek:

:D

arteta
09-09-2010, 13:25
الله يرجمك
https://www.ajeal.net/4images/data/media/34/EgyptPNew-1Pound.png
https://www.webfusion.net.nz/mideast/imgs/egyptian_pound2.jpg

Ҝ ђ Λ Ł Є δ
09-09-2010, 14:24
^^^
قصدك الله يرحم دا
https://www.moonrivertours.com/images/2001-04-egyptian-money.jpg

:D:D

EL-MARIACHY
09-09-2010, 15:46
حاجات عمركم ما شوفتوها


https://a.imageshack.us/img409/7193/image004u.jpg


https://a.imageshack.us/img691/6565/image005af.jpg



https://a.imageshack.us/img718/6818/image006hu.jpg


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

https://a.imageshack.us/img243/3378/image011t.jpg






يلا بقى على لأحلى منظر





ده بقى أخذ عديته بدرى ( ربنا يباركلهم :mad:)


https://a.imageshack.us/img255/4043/86046263301572a284b.jpg





خلاص بقى سيبكم من العديات


---------------------------------------------------------------


https://a.imageshack.us/img37/5725/58630101502444937350138.jpg




https://a.imageshack.us/img255/9973/image012i.jpg




اللى لم يفهم الاتنين الجايين دول يقولى و انا اشرحهمله

أنا لم افهمهم فى الأول لغايه ما شفت التعليقات على الصور لغايه ما فهمتهم

https://a.imageshack.us/img6/1102/46796425259645372552615.jpg





https://a.imageshack.us/img5/629/38518101502516254353546.jpg

arteta
09-09-2010, 20:12
اول واحد يجيب كحك
مد ايدك انت وهو ماحدش يتكسف
https://www.elaph.com/elaphweb/Resources/images/Politics/2006/10/thumbnails/T_8d84d07e-cc97-466b-8d44-04551724c68c.jpg
https://vb.arabseyes.com/uploaded/43101_1192201298.jpg

https://3.bp.blogspot.com/_CdF_nh1tEpw/SNaoRME2rvI/AAAAAAAAEpw/lphpYo4_ROc/s400/IMG_0846-a.JPG

sikimiky
10-09-2010, 13:59
https://img23.imageshack.us/img23/371/kangaroopunchwomangoodr.jpg




بصراحة هو المصور غبي حبتين :D

الأميرة
12-09-2010, 00:31
حوار لطيف بين زوج مع زوجته



هو: حبيبتي أنا حأطلب بيتزا ، عايزة حاجة ؟






هي: لا يا حبيبي




هو : اوكي




هي: ولا اقولك ..؟




هو: ها ، أطلب لك كمان ؟




هي: مش عارفة




هو : مش عارفة اذا كنتي عايزة ؟




هي: لا




هو: انتي جعانة ؟




هي: يعني




هو : يعني إيه يعني...؟




هي: يعني مش متأكدة اذا كنت جعانة ولا لأ...




هو: الواحد لما بيكون جعان بيعرف




هي : لأ بس يمكن اجوع بعدين




هو: يعني اطلب لك بيتزا؟




هي: طيب واذا ما كنتش جعانة وقتها..؟




هو : ما تاكليش




هي : بس ده كدة يبقى تبذير




هو: خلاص ، تبقي تاكليها بكرة





هي: و اذا ما كانش لي نفس آكل بيتزا بكرة؟




هو : مش محتاجة نفس ، الواحد عادي ممكن ياكل بيتزا كل يوم




هي: انا لا ... أنا مش باكل بيتزا الا لما يكون عندي نفس للبيتزا




هو: طيب بلاش ، أطلب لك حاجة تانية؟




هي: بس أنا مش عايزة حاجة تانية




هو: يعني عايزة بيتزا؟




هي : لا





هو: يعني مش عايزة حاجة؟





هي: لأ برضه




هو : جننتيني ، طب أعمل إيه؟




هي: اطلب انت لنفسك




هو: الحمد لله ، اخيرا .. ماشي ..





هي : بس اطلب بيتزا بالتونة




هو: نعم ؟ انا مش بحب البيتزا التونة




هي: بس انا بحبها




هو: وانتي مالك ؟ هو انا حاطلب ليا ولا ليكي




هي: ليك طبعا




هو: طيب أطلبها ليه بأة بالتونة...؟




هي: يمكن اجوع لما يوصل الاكل




هو : وبعدين؟




هي: يا سلام ، يعني تفتكر آكل حاجة مش عاجباني؟




هو: ليه هو انتي – أصلاً - عايزة تاكلي؟




هي : ليه لأ ؟






هو: يا مثبت العقل .. هو أنا حاطلب بيتزا لي ,

عشان احتمال انتي تاكليها اذا كنتي جعانة؟؟





هي: بالضبط




هو: وأنا بلاش آكل؟


هي: يمكن وقتها أكون مش جعانة

موضوع رائــــــــــع

EL-MARIACHY
12-09-2010, 02:09
موضوع رائــــــــــع


شكراً على التشجيع :ah4:

لو عند حضرتك اى موضوع او صور فكاهيه , تفضلى شاركينا بها

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



https://img148.imageshack.us/img148/6907/7420good20to20knowthumb.jpg


https://img706.imageshack.us/img706/2048/47076429879787025574347.jpg


https://img291.imageshack.us/img291/3158/47472101502752074453546.jpg


https://img844.imageshack.us/img844/9812/59128440237843562560663.jpg


https://img266.imageshack.us/img266/6841/59432440413628562560663.jpg






================================================== ========================================





صحفي بيعمل لقاء مع دكتور في مستشفي المجانين

الصحفي: وحضرتك إزاي بتعرف إذا كان المريض مجنون فعلا ولا مجرد تعبان نفسيا

-الدكتور: بنعمله إختبار البانيو

-الصحفي: واللي هو ؟

-الدكتور: بنملى البانيو ميّه على آخره ... وندي المريض معلقة وكوباية وجردل ...
وبنقوله فضيلنا البانيو ده من الميّة

-الصحفي: وطبعا لو استخدم المعلقة أو الكوباية يبقي مجنون لإنه المفروض يستخدم الجردل


-الدكتور: مممم ... هو انت منهم ، العاقل حيرمي ده كله ويشيل سدادة البانيو ...
تحب اوضتك على الشارع ولا تبص على الجنينة ؟؟

EL-MARIACHY
18-09-2010, 01:04
الأول: كيفك يا زلمه وكيف أبوك إن شاء الله فى تحسن؟ بقالي سنين ما شفتك



التاني: أنا ماشي حالي الحمدلله بس الوالد "تعيش انت"( يعنى مات)



الأول: البقاء لله.. كنت أعرف ان عندو القلب يالله الله يرحمو



التاني: بس والله ما مات من القلب



الأول: معقول ما مات من القلب ؟! كيف توفى؟



التاني: الله يرحمه بآخر فترة ضعف نظر كتير .. مرة طلع ع البلكون ما شاف السور ووقع وانت عارف بيتنا تالت دور



الأول: يا يا على الموتة، بكل الأحوال الله يرحمه



التاني: والله تعذبنا فيه كتير وعملنالو حوالى 12 عملية لَيتْحَسَّن



الأول: لكن كيف توفى؟!



التاني: صار يحمل عكازة ومرة عم بيعدى الطريق، سيارة مسرعة خبطته



الأول: يا يا يا لطيف ... الله يرحمه



التاني: ربك رحيم كان فيه جارلنا حطه فى السيارة ولحقوه على المستشفى بس النزيف الداخلي كان رهيب



الأول: الله يرحمه بكل الأحوال



التاني: بس سفرناه على إسبانيا وفضلنا حوالى 6 أشهر عمالين نعالج فيه والحمدلله تحسن



الأول: طيب كيف مات



التاني: جاله فشل كلوي حاد وصرنا ندور على متبرع كلية وتأخرنا وجاله تسمم



الأول: الله يرحمه ارتاح



التاني: بالصدفة جاء شخص بيعرفه من زمان تبرعله بالكلويه بآآآآآآآآخر نفس



الأول: لكان كيف مات؟!



التاني: والله مرة بالبيت وهو قاعد ما انتبه , وترك الغازمفتوح فاحترقت الشقة وهو فيها



الأول: يا لطيف على الموتة ما أبشعها الله يرحمه



التاني: بس والله جارنا الله يجزيه الخير كسر باب البيت ولحقو بآآآآآآآخر لحظة



الأول: حرام عليك, فهمنا كيف مات !!!!



التاني: والله اضطرينا نطخُّه عيارين لما غُلبنا معاه

Mshadow.me
18-09-2010, 06:15
ههههههههههههههههههه

دي جامدة موت

عاملة زي بتاعة عادل أما في مسرحية الواد سيد الشغال

"هوه تعب شوية" :D

omaar97
18-09-2010, 16:19
الأول: كيفك يا زلمه وكيف أبوك إن شاء الله فى تحسن؟ بقالي سنين ما شفتك



التاني: أنا ماشي حالي الحمدلله بس الوالد "تعيش انت"( يعنى مات)



الأول: البقاء لله.. كنت أعرف ان عندو القلب يالله الله يرحمو



التاني: بس والله ما مات من القلب



الأول: معقول ما مات من القلب ؟! كيف توفى؟



التاني: الله يرحمه بآخر فترة ضعف نظر كتير .. مرة طلع ع البلكون ما شاف السور ووقع وانت عارف بيتنا تالت دور



الأول: يا يا على الموتة، بكل الأحوال الله يرحمه



التاني: والله تعذبنا فيه كتير وعملنالو حوالى 12 عملية لَيتْحَسَّن



الأول: لكن كيف توفى؟!



التاني: صار يحمل عكازة ومرة عم بيعدى الطريق، سيارة مسرعة خبطته



الأول: يا يا يا لطيف ... الله يرحمه



التاني: ربك رحيم كان فيه جارلنا حطه فى السيارة ولحقوه على المستشفى بس النزيف الداخلي كان رهيب



الأول: الله يرحمه بكل الأحوال



التاني: بس سفرناه على إسبانيا وفضلنا حوالى 6 أشهر عمالين نعالج فيه والحمدلله تحسن



الأول: طيب كيف مات



التاني: جاله فشل كلوي حاد وصرنا ندور على متبرع كلية وتأخرنا وجاله تسمم



الأول: الله يرحمه ارتاح



التاني: بالصدفة جاء شخص بيعرفه من زمان تبرعله بالكلويه بآآآآآآآآخر نفس



الأول: لكان كيف مات؟!



التاني: والله مرة بالبيت وهو قاعد ما انتبه , وترك الغازمفتوح فاحترقت الشقة وهو فيها



الأول: يا لطيف على الموتة ما أبشعها الله يرحمه



التاني: بس والله جارنا الله يجزيه الخير كسر باب البيت ولحقو بآآآآآآآخر لحظة



الأول: حرام عليك, فهمنا كيف مات !!!!



التاني: والله اضطرينا نطخُّه عيارين لما غُلبنا معاه




عندي اياها ع الموبايل وكل ما اسمعها اضحك :D:D

arteta
18-09-2010, 18:57
https://img405.imageshack.us/img405/2456/funegy17.jpghttps://img827.imageshack.us/img827/6857/a423ctrldel.jpg