المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : وقفو دعواتي علي torrentleech

king111981
12-06-2010, 01:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

سوال بسيط يا حلوين
انا عندي اكوانت ليتش وعمره اسبوعين طبعا من اول يوم عملت ليه تبرع
وقبل خمس ايام ارسلت دعوه لصاحب والاخ
دخل حامي كدا وراح غش وانا اليوم حاولت ارسل دعوه انصدمت لو من حد يفهمني شو يعني
اكون شاكر ليه المهم طلعت الراسله دي

Error

Access denied. You do not have permissions to invite other people.

هل من مساعد يا شباب ومش معقول كدا يعني انا شو زنبي
ولا فقط مؤقت
وشكرا للجميع

BlacK ShaDoW
12-06-2010, 01:26
في وجهة نظر التراكر زنبك لأتك دعيت غشاش يعني جبتلهم شخص سئ للتراكر كان المفروض تنتقي الشخص دة بعناية

ربنا يعوض عليك و حاول تشوف الايريك و تسألهم برضو

DR ! ZERO
12-06-2010, 01:26
مفيش حل غير انك تكلم الاستاف و تسألهم لأنهم عندهم حق لأنك دعيت غشاش كان لازم تخلى بالك مين اللى تدعيه حتى لو غشاش يغش بعقل .

ThE AlCheMisT
12-06-2010, 03:42
احمد ربنا انهم موقفولكش الأكاونت كله، اعمل زى ما الشباب قالولك و ادخل كلم الستاف يمكن تقدر تقنعهم، بس خلى بالك اوعى تقول لهم اللى دعيته ده معرفوش خالص و لا بدلت الدعوة بدعوة تانية أو أى حاجة كدة، قول لهم انك تعرفه من فترة على النت و واثق فيه بس هو للاسف مكانش قد المسئولية و غش

king111981
12-06-2010, 05:36
مش معقول يا شباب انا شو زنبي واحد حيموت علي شان دعوه
وانا ساعته وده جزاتي
والله شيء محزن يارب سهلها يارب
يعني دي اول دعوه يصير فيا كدا
لا حولا ولا قوة الا بالله

Ҝ ђ Λ Ł Є δ
12-06-2010, 06:12
للاسف هذا حال كثير من الناس
شهرة التورنت ليتش اوهمت عقول الكثير حتي اصبحوا يتلهفون لاخذ دعوة له وبعدها يتصدموا, لا يوجد ملفات فري ليش!, لا يوجد نظام البونص الاكثر من ناجح!
حينها يحتار ماذا يفعل هل يبدا التحميل ؟ لكن سرعة الابلود لن تسمح لتعويض ما حمله في فترة قليلة

لا يجد امامه خيار الا استخدام برامج الرفع الوهمي , لا مشكلة في استخدامه بالنسبة له لكن ان كان شخص محترف وخبير في هذا

اذا كان مبتدئ ولا يعرف كيف يغش يحذر ماذا يفعل هل يعيد الدعوة ويصبح منظره سئ امامك (اول ما اخذ الدعوة بعد ما كان هيموت عليها يرجعها تاني !!)
لا يوجد امامه حل الا ان يرفع وهمي بأي طريقة والسلام

وللاسف يحدث مثلما حدث معاك انت الذي ستتحمل ضرره اما هو فلا مشكلة بالنسبة له (اكونت وراح!)

لهذا يفضل ان تكون حذر المرة القادمة ف اختيار شخص تثق فيه جيداً و يحتاج الدعوة فعلاً وليس لمجرد امتلاك دعوة في هذا الموقع
قبل ما ترسل دعوة لاي شخص اطلب منه الاتي :

1- 2 ريشيو بروف علي الاقل وتاكد ان الريشيو فوق الـ1.5 ومناسب

2- سبيد تيست من هذا الموقع speedtest.net (https://speedtest.net/) وتأكد ان سرعة الداونلود والابلود جيدة

3- اختار شخص ذو سمعة طيبة ويجيد التعامل مع التورنت وكل البرامج التي تخصه

ربنا يوفقك ويُعاد تشغيل الدعوات مرة اخري وياريت تكون استفدت من كلامي ولو بنقطة واحدة واسف علي الاطالة

بالتوفيق في المرة القادمة :)

ThE AlCheMisT
12-06-2010, 06:55
للاسف هذا حال كثير من الناس
شهرة التورنت ليتش اوهمت عقول الكثير حتي اصبحوا يتلهفون لاخذ دعوة له وبعدها يتصدموا, لا يوجد ملفات فري ليش!, لا يوجد نظام البونص الاكثر من ناجح!
حينها يحتار ماذا يفعل هل يبدا التحميل ؟ لكن سرعة الابلود لن تسمح لتعويض ما حمله في فترة قليلة

لا يجد امامه خيار الا استخدام برامج الرفع الوهمي , لا مشكلة في استخدامه بالنسبة له لكن ان كان شخص محترف وخبير في هذا

اذا كان مبتدئ ولا يعرف كيف يغش يحذر ماذا يفعل هل يعيد الدعوة ويصبح منظره سئ امامك (اول ما اخذ الدعوة بعد ما كان هيموت عليها يرجعها تاني !!)
لا يوجد امامه حل الا ان يرفع وهمي بأي طريقة والسلام

وللاسف يحدث مثلما حدث معاك انت الذي ستتحمل ضرره اما هو فلا مشكلة بالنسبة له (اكونت وراح!)

لهذا يفضل ان تكون حذر المرة القادمة ف اختيار شخص تثق فيه جيداً و يحتاج الدعوة فعلاً وليس لمجرد امتلاك دعوة في هذا الموقع
قبل ما ترسل دعوة لاي شخص اطلب منه الاتي :

1- 2 ريشيو بروف علي الاقل وتاكد ان الريشيو فوق الـ1.5 ومناسب

2- سبيد تيست من هذا الموقع speedtest.net (https://speedtest.net/) وتأكد ان سرعة الداونلود والابلود جيدة

3- اختار شخص ذو سمعة طيبة ويجيد التعامل مع التورنت وكل البرامج التي تخصه

ربنا يوفقك ويُعاد تشغيل الدعوات مرة اخري وياريت تكون استفدت من كلامي ولو بنقطة واحدة واسف علي الاطالة

بالتوفيق في المرة القادمة :)

1++++
أستااااااااذ يا أ/ خالد بجد جبت المفيد
مفيش أى موقع فيه أى قسم للتورنت غير لما تلاقى 50% من طلبات الدعوات عليه على الأقل للتورنت ليتش
اتفرج بقى على قسم آراء الأعضاء فى المواقع أو أى موضوع بيتكلم عن التراكرات المفضلة للأعضاء هتلاقى التورنت ليتش مش أحسن تراكر ولا حاجة و فى تراكرات كتير أقل منه فى المستوى و أحسن منه بكتير "أنا مثلاً مستحيل أبدل أكاونت زاموندا بأكاونت ليتش حتى لو عليه بافر 1 تيرا بدون مبالغة لأن محتوى الزاموندا أكبر بكتير"
صدقنى نفسى الرد بتاعك ده تعمله موضوع مثبت عشان أى حد يفكر أكتر من مرة قبل ما يطلب دعوة لليتش أو يبدل كل التراكرات اللى معاه بالليتش!!
اسف على الخروج عن الموضوع بس بجد الموضوع ده حازز فى نفسيتى قوى "حلوة حازز دى" :D

king111981
12-06-2010, 07:04
شكرا لكم اخواني لكن
اسف لو ازعجتكم
هل سوف يكون عقاب لفتره معينه ولا
عوضي علي الله خلاص مستحيل
يرجعو يشتغلو الدعوات
انا هي اللي بدي اصلو
وسامحوني لو ازعجتكم لو اي واحد مكاني حيزعل يعني متبرع وعندي اربع دعوات وارسل اول وحده يصير فيا كدا
انا بدي اعرف لو حد مجرب يفيدني هل سوف يتم ارجاع فتح الدعوات ولا خلاص عوضي علي الله
وشكرا

Ҝ ђ Λ Ł Є δ
12-06-2010, 07:23
شكرا ليك استاذ رامز وفعلا للأسف هو دا المنتشر واللي بيحصل !! :(

@king111981 (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=11181790) انت عضو VIP يعني المفروض يرجعوا الدعوات تاني
كلمهم علي الـIRC او راسلة اي مشرف من الـStaff واشرحله اللي حصل بس خد بالك زي ما قال الاستاذ رامز

اوعى تقول لهم اللى دعيته ده معرفوش خالص و لا بدلت الدعوة بدعوة تانية أو أى حاجة كدة، قول لهم انك تعرفه من فترة على النت و واثق فيه بس هو للاسف مكانش قد المسئولية و غش

وان شاء الله الدعوات ترجع تشتغل تاني :)

king111981
12-06-2010, 07:27
شكرا ليك استاذ رامز وفعلا للأسف هو دا المنتشر واللي بيحصل !! :(

@king111981 (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=11181790) انت عضو VIP يعني المفروض يرجعوا الدعوات تاني
كلمهم علي الـIRC او راسلة اي مشرف من الـStaff واشرحله اللي حصل بس خد بالك زي ما قال الاستاذ رامز

وان شاء الله الدعوات ترجع تشتغل تاني :)

يارب يا اخي يارب والله اعصابي تعبت علي الاخر
الله يهديهم اللي بيغشوا مع انه الكل بيغش بس بعقل

والله انا متوتر يا اخي واتمني انهم يرجعو سوف اعمل ما بوسعي
وبالنسبه للايرك هم للاسف مش عندهم ايرك
وشكرا لك يا اخي
سوف ابدأ في ارسال رساله لكل الستيف في سبيل اي واحد يكلمني
وشكرا لك اخي
ولو حد متاكد يطمني فقط يعني يطمني انهم حيرجعوا يا اخواني وليكم الحلوان
ان شاء الله

king111981
12-06-2010, 08:03
يا الله ولا في اكرم منك يا ربي
شكرا يا شباب شكرا والله
الف شكر ليكم يا احلا شباب
الحمد لله رب العرش العظيم كله تمام
الحمد لله
بس عملو عليا رقابه ولاي شخص حياخد دعوه
دي قرصه جامده والله
بالتوفيق للجميع وشكرا لكل اخ عبرني في موضوعي شكررا
ايوا كد ردت الروح سلام

optimus prime
12-06-2010, 11:02
مبروك اخي العزيز ع عودة الدعوات
استخدمها بحكمة المرة دي
واعمل زي ما خالد قالك
وما تدخلش على موضوع اي عضو عايز دعوة ليتش وتبعتهاله حتى لو كان معاه اكونتات دنيا واخرة
مش علشان الليش قوي
بس علشان ما تأذيش نفسك
لان صدقني الي مستعد يبادل كل حاجة هو يمتلكها بالليش اعرف كويس انه هوائي ومش هيعرف يحافظ ع الاكونت كويس

BlacK ShaDoW
12-06-2010, 11:58
رامز, خالد : على فكرة الليش ميتعوضش بجد لا يمكن تستغنى عنه دة رأيي لانه كان رقم 1 عندي و اول موقع بلجأله و اللي يسد مكانه هو الـGFT و لكن ZAMUNDA و IPT بينزل عليهم التورنتات بنفس سرعة الليش لكن السرعة في الاول بتكون ..... :ah19:

فالليش ضرورة للكل تورنتاوي بس المفروض يكون عارف ازاي يتعامل معاه ازاي كويس :)

بس عملو عليا رقابه ولاي شخص حياخد دعوه
دي قرصه جامده واللهالحمد لله انها جات على قد كدة لان ستاف الليش دة رخم بشكل رهيب

DR ! ZERO
12-06-2010, 13:58
"أنا مثلاً مستحيل أبدل أكاونت زاموندا بأكاونت ليتش حتى لو عليه بافر 1 تيرا بدون مبالغة لأن محتوى الزاموندا أكبر بكتير"

الحمد لله ان فى ناس بتقدر الزاموندا مش أنا بس بجد الموقع ده لا يعلى عليه و سيبك يا كروس من سرعة التورنتات فى الأول لكن بص للمحتوى و سرعة التورنت بعد شهور هتلاقيها كويسة ، طبيعى فى أى تراكر التورنت يكون بطئ أول ما ينزل لأن الليشرز هيبقوا كتير طبيعى و الفرق ان تراكر زى الليش و لا الأيبلاى و ال GFT هيبقى فيه ناس معاها سيد بوكسس و سرعات عالية فهتسد مع الليشرز الكتير أكيد مش زى الزاموندا فى النقطة دى .

خالد : و الله يا ريت فعلا مشاركتك دى تبقى موضوع مثبت ، و فى موضوع للأخ Flashking عن بدائل الليش

بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟ (https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=170690)

aztiti
12-06-2010, 14:30
لا حول ولا قوة الا بالله اللي العظيم
هالخبر دا موسف جدا المهم اشي اهون من شي الاكونت يفضل شغال

salahmady
12-06-2010, 15:27
كلام الناس كلها مظبوط الليش زي اي موقع بس الفكره انه سريع جداااااااااا في التنزبل وبيجيب الحاجات قبل اي حد تاني بس تقريبا ipt زيه في السرعه لان واحد صاحبي شغال عليه بسيرفر وبيحمل بسرعه 10 ميجا في الثانيه واكتر والله
وانا مش بحمل من الليش حاجات كتير حاليا
الا نادر يعني الليش موقع عادي
اسف اني خرجت عن الموضوع بس انا مستغرب الناس متلهفه علي الليش ليه كده ؟
مع ان التراكر الفرق بيينه واي موقع تاني ساعه مش اكتر يعني حضرتك هتقعد تشرب شاي هتلاقي اللي علي الليش نزل في كل حته انا بستخدم الليش ومتاكد من الكلام ده

تقبلوا مروري

king111981
12-06-2010, 15:34
علي فكره انا يحصلي الشرف اني اكون عضو من
عرب هارد وير
والله بيكفي ردوركم في موضوعي شيء بيرفع الراس
والله وانا مشكور ليكم كتير علي هالكلام الجميل
لكن انا فعلا لن ادعو اي شخص
الا بعد الثقه فيه
وبالتوفيق
للجميع

MF88
12-06-2010, 16:08
مش معقول يا شباب انا شو زنبي واحد حيموت علي شان دعوه
وانا ساعته وده جزاتي
والله شيء محزن يارب سهلها يارب
يعني دي اول دعوه يصير فيا كدا
لا حولا ولا قوة الا بالله

اخى الكريم

لا تستنكر ما فعل الموقع : هناك صفحه للقوانين و المحاذير . من لا يقرأها يستحق نتائج ما يفعله

اهم من كل اللى فات ان الأكونت بتاعك سليم . و لاحظ ان الموقع هيترقب نشاطك لفتره شهر مثلا

حاول تكون حذر و إللا هتخسر واحد من اجمل المواقع فى التورنت

==============================================

الناس متلهفه عليه لأنه اسرع موقع على الشبكه الصرصاريه : قصدى العنكبوتيه تقريباً

و عليه كل حاجه و مفيهوش انظمه معقده

DR ! ZERO
12-06-2010, 17:16
و عليه كل حاجه و مفيهوش انظمه معقده

أمال المواقع الفرى ريشيو تبقى ايه ؟ بيتهيألى موضوع الليش ده مفروغ منه و معظم الناس اللى جربوه و جربوا غيره من المواقع أكدوا انه موقع General 0 Day عادى فى المحتوى الا فى بعض الملفات القديمة ، و ان فى مواقع فى مستواه و تفوقه فى السرعة و المحتوى .

aztiti
12-06-2010, 18:06
انا اتعقدت من اشي اسمه ليتش يكفيني الايبي والفايل ليتس

salahmady
12-06-2010, 20:54
أمال المواقع الفرى ريشيو تبقى ايه ؟ بيتهيألى موضوع الليش ده مفروغ منه و معظم الناس اللى جربوه و جربوا غيره من المواقع أكدوا انه موقع General 0 Day عادى فى المحتوى الا فى بعض الملفات القديمة ، و ان فى مواقع فى مستواه و تفوقه فى السرعة و المحتوى .

مع احترامي لراي حضرتك حتي الان مفيش موقع بسرعه تورنت ليش وبيمتلك كل الملفات والسرعه دي :D

Planet Hemp
12-06-2010, 23:31
مع احترامي لراي حضرتك حتي الان مفيش موقع بسرعه تورنت ليش وبيمتلك كل الملفات والسرعه دي :D

يا راجل
اذا كان على السرعة وحتى على الملفات القديمة فلا يوجد بعد الارنب (ftn) كما انة يوجد الكثير من المواقع التى تفوق الليش فى السرعة فى القديم والجديد وحتى فى البرى تايم
يكفى الايبلاى والبرى تو مى والgft والفايل ليست وغيرة كتير
صدقنى كلامى عن تجربة الليش ماهو الا (الممنوع مرغوب ) ودة كلام من واحد فضل يجمع مواقع تورنيت من 2005 ومعاة اكونت فى الليش من 2005

DR ! ZERO
12-06-2010, 23:55
و الله مفيش كلام بعد رد أستاذ هيما و سبب شهرة الليش دى مش لحاجة الا لجرى الناس وراه من واحد مبتدء لسه جديد على التورنت لغاية واحد معاه كل مواقع الدنيا و برضو بيدور على الليش !! طيب يا عم انت كنت حملت من غيره لما بتدور عليه أوى كده ( كلامكم مش ليط طبعا يا صلاح :) ) ، و اللى لسه مبتدئ يدور على الليش ليه ؟ فيها ايه لما يبدأ بكام موقع من اللى فاتحين التسجيل على طول Torrent Day ده بيترفع فيه ملفات كتير جدا كل يوم و مليان سيدرز ، و Speed.cd و اكستريم زون و كل المواقع دى و الله تكفى على الأقل اللى لسه مبتدئ و بعد كده واحدة واحدة هيلاقى كل حاجة لكن بالصبر .

أنا واحد كنت فى يوم معرفش حاجة فى التورنت و مبتدئ زيى زى أعضاء كتير هنا لكن بفضل الله ثم بعض الأعضاء الكبار اللى لهم فضل علينا منهم أستاذنا و حبيبنا هيما Planet Hemp بقينا الحمد لله أحسن ، و من بداية استخدامى للتورنت عمرى ما سألت على دعوة لأى موقع و شوف مواضيعى هتلاقيهم 3 ~ 4 يتعدوا على صوابع إيد واحدة و الليش ده مفكرتش فيه الا لما وزعوا دعوات فى رأس السنة و أخدت أكونت من صديق عزيز بعد ما بندوا أول أكونت ليا .

و ال IPT تصدق لغاية دلوقتى مش معايا :) مع ان دعواته كتيرة مع الأعضاء لكن مفكرتش أسأل على دعوة حتى حاليا بس مع انى عارف ان محتوه كويس جدا و أكيد هيفيدنى لكن مش شايف انى محتاجه .

و حقيقة زى ما قال أستاذ هيما مفيش فى سرعات ال GFT و لا الأيبلاى .

و أسف انى طولت عليك .

king111981
13-06-2010, 00:08
و الله مفيش كلام بعد رد أستاذ هيما و سبب شهرة الليش دى مش لحاجة الا لجرى الناس وراه من واحد مبتدء لسه جديد على التورنت لغاية واحد معاه كل مواقع الدنيا و برضو بيدور على الليش !! طيب يا عم انت كنت حملت من غيره لما بتدور عليه أوى كده ( كلامكم مش ليط طبعا يا صلاح :) ) ، و اللى لسه مبتدئ يدور على الليش ليه ؟ فيها ايه لما يبدأ بكام موقع من اللى فاتحين التسجيل على طول Torrent Day ده بيترفع فيه ملفات كتير جدا كل يوم و مليان سيدرز ، و Speed.cd و اكستريم زون و كل المواقع دى و الله تكفى على الأقل اللى لسه مبتدئ و بعد كده واحدة واحدة هيلاقى كل حاجة لكن بالصبر .

أنا واحد كنت فى يوم معرفش حاجة فى التورنت و مبتدئ زيى زى أعضاء كتير هنا لكن بفضل الله ثم بعض الأعضاء الكبار اللى لهم فضل علينا منهم أستاذنا و حبيبنا هيما Planet Hemp بقينا الحمد لله أحسن ، و من بداية استخدامى للتورنت عمرى ما سألت على دعوة لأى موقع و شوف مواضيعى هتلاقيهم 3 ~ 4 يتعدوا على صوابع إيد واحدة و الليش ده مفكرتش فيه الا لما وزعوا دعوات فى رأس السنة و أخدت أكونت من صديق عزيز بعد ما بندوا أول أكونت ليا .

و ال IPT تصدق لغاية دلوقتى مش معايا :) مع ان دعواته كتيرة مع الأعضاء لكن مفكرتش أسأل على دعوة حتى حاليا بس مع انى عارف ان محتوه كويس جدا و أكيد هيفيدنى لكن مش شايف انى محتاجه .

و أسف انى طولت عليك .

باشا عندي كتير دعوات علي موقع
IPTORRENTS
ابعتلي اميلك علي الخاص ابعتلك دعوه موقع لا غني عنه بجد والله

DR ! ZERO
13-06-2010, 02:02
باشا عندي كتير دعوات علي موقع
IPTORRENTS
ابعتلي اميلك علي الخاص ابعتلك دعوه موقع لا غني عنه بجد والله

ربنا يخليك يا باشا و شكرا على الدعوة اعتبرها و صلت ، يعز عليا أكسفك يا ريت تقبل أسفى لكن أنا و الله مش محتاجه خالص دلوقتى غير كده أنا معايا هارد 80 و هارد 320 شغال به مؤقتا بتاع واحد جارنا و معنديش مساحة أحمل حاجة حاليا :) و معظم الى بحمله من الزاموندا عشان مقلقش على الريشيو لو حملت حاجة و مسحتها من غير ما أعمل سيد كتير .

اعتبر الدعوة وصلت و ملحوقة ان شاء الله يمكن أطلب منك دعوة FTN و لا حاجة أعلى تكن معاك :D .

salahmady
13-06-2010, 10:18
يا راجل
اذا كان على السرعة وحتى على الملفات القديمة فلا يوجد بعد الارنب (ftn) كما انة يوجد الكثير من المواقع التى تفوق الليش فى السرعة فى القديم والجديد وحتى فى البرى تايم
يكفى الايبلاى والبرى تو مى والgft والفايل ليست وغيرة كتير
صدقنى كلامى عن تجربة الليش ماهو الا (الممنوع مرغوب ) ودة كلام من واحد فضل يجمع مواقع تورنيت من 2005 ومعاة اكونت فى الليش من 2005

طبعا انا بحترم راي حضرتك وبصراحه كلامك ثقه وما اقدر اقول حاجه تانيه بعد كلامك انت راجل اكيد خبره اكتر مني والف شكر ليك يا باشا استفدت من رايك كتير :D

salahmady
13-06-2010, 10:41

و أسف انى طولت عليك .

ولا يهمك يا باشا انته استاذي في التورنت وانا بحترم رايكم كلكم بس يظهر ان الواحد نسي ان في مواقع سريعه تانيه زي FTN وغيره:D
تقبلوا مروري

king111981
13-06-2010, 11:43
ه والله وربي شاهد علي ما اقولك يا اخي لو عندي
FTN
كان دون ما تتكلم ليك دعوه بس للاسف
انا الموقع ما بعرفهوش خالص والله يا صاحبي
وشكرا لك يا اخي

salahmady
13-06-2010, 14:17

FTN

وشكرا لك يا اخي
الف شكر ليك والله بس انا مش محتاج FTN
لان الموقع القصه فيه انه سريع جدااعايز حد مشترك في السيد بوكس
لكن النت المنزلي مش محتاج اصلا للموقع ده
خلي بالك الموقع ده مش سهل انك تشترك عليه والدعوات عليه صعبه جدا
كان فيه واحده معاه دعوه للموقع ده وكان بيبعها بسعر خيالي فخلي بالك
لو اشتركت في الموقع ده ما تبعتش الدعوات بتاعه الي حد الا
لو كنت واثق فيه كويس ومتاكد انه هيحافظ عليه

:):):):):)

DR ! ZERO
14-06-2010, 18:21
FTN
وشكرا لك يا اخي

يا أخى أنا بهزر معاك و الله و الحمد لله مش محتاج و لا FTN و لا غيره أنا حتى معرفش شكله من جوه ايه :) .