المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استسفار صغير عن موقع ipt

salahmady
14-06-2010, 18:18
دلوقتي نظام البونص في الموقع
انك لازم تنزل الملفات بكامل مشتلاتها تمام مفيش مشاكل
انا عايز اعرف الملفات اللي حجمها كبير بتاخد بونص اكبر ولا كل ملف ليه بونص واحد مهما كان حجمه؟
دلوقتي الملفات بيتحسب بونص كام لكل ملف ؟
الوقت اللي باخده للملف الواحد اد ايه علشان اخد بونص عن الملف ؟
تبدا من كام الملفات التي يحسب لها بونص ؟
يعني لو نزلت عدد اكبر لملفات صغيره اخد بونص اكبر من نزلت ملف واحد كبير؟
ارجو الافاده بس يكون حد خبير في الموقع ومجرب فعليا علشان

తో Mezoo తో
14-06-2010, 18:31
What the hell are these IPT Bonus points, and how do I get them?

To get bonus points you need to have the complete torrent which includes all txt/nfo documents, samples, and subtitles.
Keep the torrent open in your torrent client and your bonus points will start to increase.

Once you accumulate loads of points you can use them on any of the options listed above.
You get points even if there are no leechers on the torrent and you can seed as many torrents as you want.
Yet another way to help out your ratio! Keep Seeding! Enjoy being with us!

salahmady
14-06-2010, 18:53
What the hell are these IPT Bonus points, and how do I get them?

To get bonus points you need to have the complete torrent which includes all txt/nfo documents, samples, and subtitles.
Keep the torrent open in your torrent client and your bonus points will start to increase.

Once you accumulate loads of points you can use them on any of the options listed above.
You get points even if there are no leechers on the torrent and you can seed as many torrents as you want.

Yet another way to help out your ratio! Keep Seeding! Enjoy being with us!

الف شكر ليك يا بشمهندس
بس انا اسئلتي محدد عايز الاجابه عنها بالتفصيل يكون حد مهتم بالنظام البوص ومركز فيه جامد
انا حاليا بجرب يعني نزلت 3 مساحه كل ملف 10 ميجا اتحسبلي 10.2 بونص
انا عايز حد يكون مجرب ويفدني علطول وانا والله فليت الموقع علشان افهم الحوار ده مش فاهم
لو حد مجرب ممكن يجوبني علطول
واسف للتطويل
والف شكراااااااااااااااا للاهتمام :D
وتكون الاجابه تفصيليه مش عامه

BlacK ShaDoW
14-06-2010, 18:57
انا معايا بونص فوق الالف و نص و لحد دلوقتي مش عارف بيتحسب ازاي, انا بنزل و بسيبه في برنامج التورنت شهور و الساعة معرفش إيه و الحسابة بتحسب :D

ThE AlCheMisT
14-06-2010, 19:49
هى الطريقة بالضبط للحساب مش مكتوبة، بس مظنش أن النقط بتتحسب على حسب الحجم و الا كانوا قالوا
انت شاغل دماغك بالموضوع ده ليه؟!
نزل تورنتاتك و سيبها تعمل سيدنج لأكبر فترة ممكنة و خلاص و متفكرش فى موضوع النقط غير لما تختاجها

optimus prime
14-06-2010, 20:37
تصدق عمري ما اخدت بالي من الموضوع دا :D
بس زي ما قالك الشباب سيبه يعمل سييد مع نفسه
لان الموقع مدام مش موضح طريقة حساب البوينت يبقى مش عايزين حد يعرفها

Dr.House
14-06-2010, 22:34
الموقع مش محدد طريقة حساب البونص بس اعتقد انها تختلف عن باقي المواقع فاغلبية المواقع تعطي بونص 1 في كل ساعة تعمل فيها سييد
وانا كنت بعمل سيد لاكثر من 4 ملفات بس البونص كان بيزداد بشكل قليل على عكس تراكر btn الي البونص بتمطر عليك

black007
17-06-2010, 09:20
بس الموصوع غريب شويه

OMDA
17-06-2010, 13:00
رأيى من نفس رأى محمد بلاك شادو