المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب ارائكم فى شراء كيسة

Eng.MinaEdward
29-06-2010, 14:34
شباب اية رايكم اروح اجيب كيسة V9
او V3 من غير باور و اجيبلها مراوح
ولا استنى كوولرماستر 690
اوممكن اجيبها مستعملة على500 فريم

اهم حاجة بس ان الكيسىة تشيل الكارتين ال5850 و X-fi Gamer و الهاردات مرتاحة

وطبعا اهم حاجة التهوية لان البرو عندى بيسخن جامد جدا والمروحة بتاعتة بتروح شغالة ب100%
وبيبقى الصوت فظيع و لايطاق

فى حل تانى انى اجيب اورورا مستعملة بس مش هاينفع اخدها غير لما الهاف X تنزل

منتظر ارائكم

Planet Hemp
29-06-2010, 14:57
الارورا المستعملة افضل من كل دة
لو مستعجل خد الV9 لو تقدر تستنى خد الجيجا بايت

EL-MARIACHY
29-06-2010, 15:25
بص حضرتك أساسى دوقت حالا لازم تكلم شركه الحرمين و تطلب منهم المشتت ال thremaltake contac29اللى ب 225 ضرورى جدا علشان احتمال يبقى زى الهايبر لما نزل منه 40 قطعه فقط و بعد ما الناس اقتنعت بيه اختفى من السوق(خلص يعنى) و الناس عماله تلالى:) ده نمره 1
(بجد مش هتعرف تستمتع باى لعبه بأكثر من ساعه)

2) الكيسه الCM690 دى عندى و انا شغال بيها و هيا ممتازه بس فيها عيبين : 1) فيها فلاتر فى كل مكان حتى من تحت ماعدا جنب الكيسه وده مدخل تراب بطريقه فظيعه 2) احتمال انها لن تقدر أن تشيل ال5870 اللى كابلات الباور بتاعته من ورا لو من الجنب هتشيل مرتاح

أنا مركب عليها 5850 و كارت الجيمر بكل سلاسه و هيا جت ب 3 مراوح سرعتهم 1200 و أنا اشتريت لها 3 مراوح سرعتهم 2000 وده طبعا فرق جدا مع المعالج بس برده لما أضغط عليه قبل المشتت الاحترافى كان بيوصل ل63درجه وده طبعا غير مسموح

ولو عايز مراجعه ليها هتلاقيها فى توقيعى

الميزه اللى كانت فى الثيرمالتاك ان شركه الحرمين زمان كانوا بيبيعوا معها 3 مراوح هديه و اهم من كل ده خش عل موقع الشركتين و شوف عدد المراوح و مساحت كل كيسه و بعدين قرر

Doctor Medo
29-06-2010, 16:21
طيب ما تحدد ميزانيه عشان نقدر نساعدك اكتر ؟؟

لكن لو من ضمن الخيارات اللي انت حاططها يبقي الفي 9 اكتر من ممتازه و سعرها جامد جدا و ممكن تشوف ريفيوهات ليها علي اليوتيوب و اوعي تجيب كيسه جيجابايت تهويتها تعبانه جدا و مش قد كده

Eng.MinaEdward
29-06-2010, 18:38
واللة يا شباب هى الميزانية كانت 500 عليتها ل600 وبعدين ا 675
لكن لا يمكن تعلى عن كدة بنكلة زيادة

Doctor Medo
29-06-2010, 19:35
في الحدود دي يا اما تجيب الفي 9 لو مستعجل

او تستني خلال اسبوع الكولر ماستر ستورم سكوت رهيبه بمعني الكلمه و سعرها كان 550 بس اعتقد او حاجه زي كده

اقل من كده في ميزانيتك دي و مع جهاز زي بتاعك يبقي حرام و مضيعه للفلوس علي الفاضي الصراحه !! و مبروك مقدما

Eng.MinaEdward
30-06-2010, 01:22
انت شوفت الحالة الل انا فيها:(
والكيسة الرهيبةاللى فيها العدة :o
انا مشعارف اعمل اية
غالبا بكرةانشاءاللة هاروح اجيب الفى 9
بس عاوزارائكم الاخيرة نتكل ولانستنى بردو
للعلم اكتر من 675 لحلوح مش هادفع زيادة
ولو 690 اغلى ولاحاجة يبقى فى 9 على طول
محدش يعرق ال Nzxt دا هايبقى اسعارة اية

NEO701
30-06-2010, 01:50
محدش يعرق ال Nzxt دا هايبقى اسعارة اية

- اسعار ال NZXT عامة بره حلوه مش غالية و كمان QDS اللي هتجيبهم تسعيرهم في المنتجات اللي موجوده دلوقتي ممتاز فاعتقد ان إن شاء الله هتكون الاسعار كويسه.

- لو قررت ال V9 خلاص حاول تشوف ليها رفيوهات كتير و تدرسها كويس قبل ماتشتري علشان تبقى مطمن و تشتري بقلب جامد.

- ومبروك مقدما :).

Eng.MinaEdward
30-06-2010, 01:54
يعنى انا شفت لها رفيوهين حلوين واحد صاحبى شاف فيها كام ريفيو تانى
وقالى انها خطيرةجدا وبتبرد احسن من 932 بس يعيبها شىء واحد وهو انة مش هايقدر يركب الفانديتا فيها
فصرف نظرعنها وخلاص
على العمومانا بردومستنى اشوفها على الحقيقة واقرر و اشوف هاتتحمل 5850 مرتاحة اوى ولالأ