المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : I-tunes بتهرج....ممنوع تنزل برامج من دولة تانية

controlengineer
05-07-2010, 22:42
من حوالي يومين بادخل علي الـ I-store اشوف اية اخر اخبار البرامج المجانية....لاقيت I- Tunes بتنبة علي انها غيرت اتفاقية المستهلك واني لازم اقراها..

الاتفاقية الجديدة ....من اهم بنودها ...اني ماقدرش انزل برامج غير من الدولة ايلي اشتريت منها الايبود او ايلي اكتيفتة فيها....؟؟؟؟

اية العبقرية دي....يعني لو عملت اكتيفاشن في مصر...يبقي ما ادخلش علي I-tunes الا في مصر بس....؟؟؟؟

دة كلام....

ياريت حد يجرب ويفهمني .....هل ايلي انا فهمتة صح ولا انا فهمت شيء غلط....

IPHONE4EVER
06-07-2010, 23:52
من حوالي يومين بادخل علي الـ I-store اشوف اية اخر اخبار البرامج المجانية....لاقيت I- Tunes بتنبة علي انها غيرت اتفاقية المستهلك واني لازم اقراها..

الاتفاقية الجديدة ....من اهم بنودها ...اني ماقدرش انزل برامج غير من الدولة ايلي اشتريت منها الايبود او ايلي اكتيفتة فيها....؟؟؟؟

اية العبقرية دي....يعني لو عملت اكتيفاشن في مصر...يبقي ما ادخلش علي I-tunes الا في مصر بس....؟؟؟؟

دة كلام....

ياريت حد يجرب ويفهمني .....هل ايلي انا فهمتة صح ولا انا فهمت شيء غلط....

لا يا اخي الكريم انت فهمتها غلط انت متقدرش تشتري الا بالدولة اللي انت عامل الحساب عليها يعني اللي مختارة انت

يعني مثلا انت وانت بتنشأ حسابك علي الستور بتختار دولة ايا كانت اللي تحبها هذة الدولة اللي انت لما بتدخل اليوزر والباسورد الخاص بيك

هي اللي انت بتشوف البرامج فيها ومن حقك تنزل منها واي وقت عايز تغيرها غيرها او تعمل حساب اخر انا الصراحة مغيرتهاش من يوم معملتها امريكا مغيرتهاش لأن الستور الأمريكي اكتر واحد فية برامج :ah7:

solid snake 86
08-07-2010, 17:19
اهلا بيك في عالم وقوانين ابل.:mad:

IPHONE4EVER
08-07-2010, 22:47
اهلا بيك في عالم وقوانين ابل.:mad:

يا اخي الكريم انت بتقولة اهلا بيك في عالم وقوانين ابل زي كأنك بتأكد كلامة

اساسا كلامة مش سليم انا قريت الأتفاقية بس هم مش بيجبرو حد انة علي بلدة او بيكتشفوا الأي بي الخاص بيك هو لما يعمل اكونت كل الموضوع ببساطة انة يختار البلد اللي تريحة وعايز يدخل علي الستور الخاص بيها

انا ايفوني من السعودية وعايش في مصر وبدخل علي الستور الأمريكي ولو عايز اغيره حعمل اكونت جديد بس ببساطة

controlengineer
04-09-2010, 17:21
يا اخي الكريم انت بتقولة اهلا بيك في عالم وقوانين ابل زي كأنك بتأكد كلامة

اساسا كلامة مش سليم انا قريت الأتفاقية بس هم مش بيجبرو حد انة علي بلدة او بيكتشفوا الأي بي الخاص بيك هو لما يعمل اكونت كل الموضوع ببساطة انة يختار البلد اللي تريحة وعايز يدخل علي الستور الخاص بيها

انا ايفوني من السعودية وعايش في مصر وبدخل علي الستور الأمريكي ولو عايز اغيره حعمل اكونت جديد بس ببساطة

يا اخي انتظر قبل الحكم علي كلام الاخرين بانة سليم ام لا...

وقت شراء للايبود كنت في مهمة عمل في قطر...وتم تحديد الدولة التي اقوم بانشاء الحساب منها ..وحاولت تغيير الدولة دون جدوي...وذلك يدل بمنتي البساطة علي ان الاي ستور يحدد مكانك

شيء اخر ..عند محاولتي...الدخول علي ستور غير ستور قطر يتم تحويلي اي كان مكاني الي ستور قطر....

حاولت تغيير الدولة علي نفس الحساب ...دون جدوي....ولم احاول تغيير الحساب ...

تقبل تحياتي....