المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعده بخصوص سنترال الهرم و البورت

pioneer009
08-07-2010, 04:06
السلام عليكم

انا مشترك فى لينك من شهرين بسرعه 512 و من يوم ما اشتركت و السرعه لا تتعدى 20 طول اليوم

و من الساعه 4 الفجر حتى الساعه 12 الظهر السرعه بتبقى 55 وترجع تانى تبقى 20 حتى الفجر

فسمعت ان المشكله ممكن تتحل لو غيرت البورت اللى فى السنترال لبورت سريع عن طريق المهندس فى السنترال

فعايز اعرف الاقى فين العامل او المهندس ده و هل هو يقدر يدينى بورت سريع مقابل فلوس

وهل فعلا المشكله من السنترال و البورت

وشكرااااااااااااااااااااااا

eng_eslam_comm2
17-07-2010, 22:19
السلام عليكم ورحمة اللخ وبركاته
الكلام ده غير منطقي نهائي
لان مفيش حاجة اسمها بورت سريع وبورت بطيء...كل البورتات واحد...وكل بورت بيبقي كونفجرد عليها سرعة معينة اللي هي المفروض السرعة اللي انت متعاقد عليها...فمفيش حاجة اسمها بورت سريع وبورت بطيء وعامل في السنترال والكلام ده...وبعدين هو لووووووو افترضنا ان الكلام ده صحيح وان انت متوصل علي بورت بطيء...البورت ده بيبقي بطيء طول اليوم وبيبقي سريع في فترة الفجر بس يعني ولا ايه:D
اللي بيحصل ان الفترة اللي بعد منتصف الليل لغاية الفجر مبيبقاش فيه ضغط عالسنترال...فبتلاقي السرعة كويسة...انما بقية اليوم بيبقي الضغط عالي جدا وده بياثر عالسرعة طبعا.

اتمني اكون وضحتلك الموضوع
في رعاية الله
سلام عليكم

comp_ali
17-07-2010, 22:48
انا في زفت الهرم ومشترك مع لينك زي حالاتك وعندي نفس المشكلة دا ساعات مبتعديش 10 كيلو وفكرت ان اسيب الشركة واقدم مع شركة تانية بس المشكلة ان اليدي كله في استخدام ظالم. انا كده كده هانقل اكتوبر هشوف لو الحكاية بتاعة السرعة اللي بتقل فضلت زي ماهي يبقى هي سيايسة متعمده من الشركة . انا كلمتهم كذا مرة وقالولي الضغط شديد على السنترال قلتلهم طيب زودو السرعة بتاعة السنترال . سهلة يعني. بس مفيش فايدة

3m.Ahmed
17-07-2010, 23:12
يمكن اعادة تدبيس الخط بالتراضي مع احد الفنين
من اجل الحصول علي خط اكثر استقرارا
لكن لا تتوقع تحسن كبير في السرعة لان كل مشتركي سنترال الهرم و من كل الشركات في حالة شكوي دائمة بسبب الضغط الرهيب علي السنترال و تدني البنة التحتية في المنطقة