المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رايكم فى هارد سامسونج 750 جيجابايت؟؟!!

أحمد معوض
28-07-2010, 07:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كنت عاوز رايكم فى هارد سامسونج 750 جيجا هل به مشاكل ام لا ويستحمل شغل لفترات طويلة فى اليوم خاصة ان سعره مغرى 300 جنيه تقريبا ...
ان كان بعض الاعضاء عندهم الهارد ده يقولولى تجربتهم معاه خاصة انا قلقان من الهارد السامسونج ..
وشكرا ................

tarekforall
28-07-2010, 09:02
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
القرص بشكل عام جيد الأداء ولكن بعض الأعضاء اشتكوا أنه يتلف سريعا كما أنه الى حد ما مزعج، ولذلك قم بشراءه من مكان جيد السمعة حتى لو حدث به مشكلة تستطيع استبداله بسهولة وتأكد أنه كوري الصنع
اذا كان القرص للنظام فأنا أفضل شراء ويسترن بلو 640 جيجابايت عن هذا القرص، ولكن القرص بشكل عام جيد الأداء وسعره جيد وانتظر تجربة من يملكون هذا القرص أو من لهم تجربة معه

أحمد معوض
28-07-2010, 16:50
القرص بشكل عام جيد الأداء ولكن بعض الأعضاء اشتكوا أنه يتلف سريعا كما أنه الى حد ما مزعج، ولذلك قم بشراءه من مكان جيد السمعة حتى لو حدث به مشكلة تستطيع استبداله بسهولة وتأكد أنه كوري الصنع
اذا كان القرص للنظام فأنا أفضل شراء ويسترن بلو 640 جيجابايت عن هذا القرص، ولكن القرص بشكل عام جيد الأداء وسعره جيد وانتظر تجربة من يملكون هذا القرص أو من لهم تجربة معه

شكرا على رد حضرتك ....
اتمنى من الاعضاء الذين يملكون هذا الهارد يقولوا رايهم وتجربتهم فيه....
وشكرا ..

eslamhamdy
28-07-2010, 19:29
انا الهارد معايا و الحمد الله شغال زى الفل و اشتريته من ماكسميم هاردوير
الهارد صوته هادى و درجه حرارته كويسه و سرعته الحمد الله كويسه

أحمد معوض
28-07-2010, 21:06
انا الهارد معايا و الحمد الله شغال زى الفل و اشتريته من ماكسميم هاردوير
الهارد صوته هادى و درجه حرارته كويسه و سرعته الحمد الله كويسه

شكرا يا اخى على الرد ..
هل من مزيد من الاراء ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟............

Planet Hemp
28-07-2010, 21:28

انا مع هذا الراى وبشدة
بعد امتلاكى للهارد السامسونج وعلى فكرة لن تجد من هذة النسخة الكورى الصناعة كل ما فى السوق حاليا صينى
البلو افضل

أحمد معوض
30-07-2010, 14:09
طيب ايه رايكم الافضل اجيب هارد WD640 GB GREEN 64MB ولا WD 640GB BLUE 16MB ....
وشكرا..............

Planet Hemp
30-07-2010, 18:08
البلو مش محتاجة كلام
خاصة اذا كان للسيستم

DR ! ZERO
30-07-2010, 18:37
البلو مش محتاجة كلام
خاصة اذا كان للسيستم
بس الهاردين متقاربين جدا فى اختبار HD Tune يبقى الأفضل يشترى صاحب ال 64 ميجا كاش الا لو كان هيستخدم ويندوز XP .