المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اريد من اهل الخبرة النظر لهذا الطريقة

MedalWorks
10-09-2010, 19:27
هل هذا الطريقة صحيحة لتحويل العاب ISOالي العاب HARDاولا اعمل new folderواسطب اللعبة في نيو فولدر بعد ماتتسطب انقل الكراك بعد كده اعمل new folder اخر واقوم بعمل CopyوPasteللعبة في الفولدر الجديد كده انا غيرت مسار اللعبة بعد ماحذف new foldeةاحذف اللعبة منAdd removeواحذف ملف الايزو هتفضل ملفات اللعبة اللي غيرت مسارها وهتشتغل بكده ابقا حولت لعبة ايزو الي لعبة هارد

تم بحمد الله:ah49:

hero77
12-09-2010, 14:33
اخي ليش كل هذا التعقيد
مباشرة نصب اللعبة في المجلد المطلوب بدون نسخ وحذف وكل هالحركات

LightStar10
12-09-2010, 14:44
انا فهمت هو قصده ايه من الحكاية دى
هو عايز يحتفظ باللعبة كنسخة متسطبة و ليس ايزو حتى يتمكن من تشغيلها بعد تثبيت
ويندوز جديد و يمسح النسخة الايزو عشان يستفاد بالمساحة , اذا كان دا قصدك اقدر اقوللك طريقة تانية
و تصلح مع 90 % من الالعاب الايزو
1 : تسطيب اللعبة عن طريق الديمون تولز
2 : نقل الكراك الى المسار الجديد
3 : التأكد من تشغيل اللعبة بنجاح
4 : استخراج ملف الريجيسترى الخاص باللعبة من Regedit و يمكن كتابته و تشغيله من الامر Run
5 : نقل اللعبة ( الفولدر الجديد ) على جهاز آخر و تشغيلها , إذا اشتغلت اقدر اقولك امسح العبة بصيغة الايزو وانت مطمن
و إذا لم تعمل على الجهاز الاخر و تعمل على جهازك اللى سطبت اللعبة عليه فعليك بالاحتفاظ بالنسخة الايزو
ملحوظة : عند نقل اللعبة على جهاز اخر فعليك اضافة ملف الريجيسترى الى الويندوز اللى شغال على الجهاز الجديد حتى تعمل اللعبة

grayfoox
12-09-2010, 20:04
انا فهمت هو قصده ايه من الحكاية دى
هو عايز يحتفظ باللعبة كنسخة متسطبة و ليس ايزو حتى يتمكن من تشغيلها بعد تثبيت
ويندوز جديد و يمسح النسخة الايزو عشان يستفاد بالمساحة , اذا كان دا قصدك اقدر اقوللك طريقة تانية
و تصلح مع 90 % من الالعاب الايزو
1 : تسطيب اللعبة عن طريق الديمون تولز
2 : نقل الكراك الى المسار الجديد
3 : التأكد من تشغيل اللعبة بنجاح
4 : استخراج ملف الريجيسترى الخاص باللعبة من Regedit و يمكن كتابته و تشغيله من الامر Run
5 : نقل اللعبة ( الفولدر الجديد ) على جهاز آخر و تشغيلها , إذا اشتغلت اقدر اقولك امسح العبة بصيغة الايزو وانت مطمن
و إذا لم تعمل على الجهاز الاخر و تعمل على جهازك اللى سطبت اللعبة عليه فعليك بالاحتفاظ بالنسخة الايزو
ملحوظة : عند نقل اللعبة على جهاز اخر فعليك اضافة ملف الريجيسترى الى الويندوز اللى شغال على الجهاز الجديد حتى تعمل اللعبة

كلام تمام
بس لازم ياخد باله من البرامج المساعدة اللى بتسطب مع اللعبة ويسطبها تانى مع النسخة الجديدة او الجهاز الاخر
عشان ممكن اللعبة ماتشتغلش من غير البرامج دى .

MedalWorks
14-09-2010, 03:54
هي الطريقة اللي عملتها شغلتلي العاب بدون ايزووووووو ومن غير ملف ريجستري