المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ما هو افضل انواع المودم للأستقبال من مسافات طويلة

مرسى الخير
14-09-2010, 12:19
السلام عليكم

ما هو افضل انواع المودم للأستقبال من مسافات طويلة وبوجود حواجز

وتسلمون مقدما

MeMo.SoFt
19-09-2010, 15:56
حبيبى يوجد قطع كثير وافضلها قطعه اسمها نانو ستيشن لوكو وسعرها رخيص حوالى 450 جينيه فقط مواصفاتها عاليه هى امريكية

إذا بتريد ممكن تراسلنى خاص وانا تحت امرك

Ahmed ragaa
04-10-2010, 15:16
حبيبى بور استيشن ونانو استيشن مع بعض واحد ارسال والاخر استقبال:(:):mad:

dr.link
04-10-2010, 15:42
انتم بتتكلموا على ايه !

راوترات وايرلس ولا ايه !

انا عايز اعرف احسن وايرلس ! يمكن سبيد تاتش !

ابوالعدل
04-10-2010, 19:27
اذا تريد احسن مودم وايرلس تومسن7tg585 يتحمل الطيحات لانه عندي طاح اكثر من مرره من ارتفاع متر ونص تكسر بس لسى شغال

dr.link
05-10-2010, 18:12
اذا تريد احسن مودم وايرلس تومسن7tg585 يتحمل الطيحات لانه عندي طاح اكثر من مرره من ارتفاع متر ونص تكسر بس لسى شغال

تقصد Tomson Speed Touch 585

واضح انك من السعودية ما علينا !

هل هذا الوايرلس ! كام متر من العمارات اللي ستطيع غيره لقطه بالحواجز او من غير الحواجز والحوائط !

ارجو الرد في اسرع وقت ممكن !

MeMo.SoFt
17-10-2010, 20:34
تقصد Tomson Speed Touch 585

واضح انك من السعودية ما علينا !

هل هذا الوايرلس ! كام متر من العمارات اللي ستطيع غيره لقطه بالحواجز او من غير الحواجز والحوائط !

ارجو الرد في اسرع وقت ممكن !

يالغالى لا تتعب نفسك انت بتريد تستقبل من بعد قد ايه وانا بقولك على الجهاز المطلوب وسعره كويس بالنسبالك

dr.link
17-10-2010, 20:50
يالغالى لا تتعب نفسك انت بتريد تستقبل من بعد قد ايه وانا بقولك على الجهاز المطلوب وسعره كويس بالنسبالك

انا فهمت ان سبيد تاتش وايرلس موديل 585 افضل موديل في الوايرلس !

لان معايا سبيد تاتش بمنفذ واحد ايجار من الشركة اللي انا مشترك فيها !

فبسأل اجيب افضل الانواع ايه في الوايرلس افضلها سبيد تاتش ومش بيسخن ! اما لو الواحد فينا يجيب رواتر سواءً بمنفذ واحد لانه بيسخن قوى اي نوع والسلام ! زي المؤجر معايا حالياً

MeMo.SoFt
19-10-2010, 14:18
انا فهمت ان سبيد تاتش وايرلس موديل 585 افضل موديل في الوايرلس !

لان معايا سبيد تاتش بمنفذ واحد ايجار من الشركة اللي انا مشترك فيها !

فبسأل اجيب افضل الانواع ايه في الوايرلس افضلها سبيد تاتش ومش بيسخن ! اما لو الواحد فينا يجيب رواتر سواءً بمنفذ واحد لانه بيسخن قوى اي نوع والسلام ! زي المؤجر معايا حالياً

حبيبى انت تتكلم فى روتر وير ليس وليس قطعة إستقبال واسمها اكسس بوينت وبعدين حضرتك بتقولى محتاج قطعة إستقبال ميوجد حواجز تفتكر روتر وير ليس هايستقبل وكمان فى حواجز
ركز فى كلامك اخى لكى نقدر نساعدك

shreef sabry
01-11-2010, 04:19
المهم اننا برده لسه مش عرفنا افضل جهاز ويرليس يقدر يستقبل من مسافات بعيده!!!!!!ياريت الاخوه الافاضل اللي عندهم روتر ويرلس كويس وبستقبل من مسافات بعيده يفيدونا عن نوعه والموديل بتاعه بالتفصيل لكي تعم الافاده وارجو يكون داخل مصروشكرا للمتابعه

ayman13
01-11-2010, 17:20
يعني انت في شقة مثلا و عاوز الواير لس في كل الغرف و الحوائط و الابواب دي الحواجز بالنسبة لك لو ده كان قصدك شوف اي راوتر بالاشاره N1 او هات اكسس بوينت N1 و الكلام ده داخلي
عاوز حاجة خارجية يا ريت توضح المسافة و العوائق او الحواجز اية

Over-clock
14-11-2010, 00:10
رواتر سيسكو لينك سيس روتر جبار ولمهام الشاقة فعلا
موديل WAN120N
يوجد على الرواتر افضل برنماج طبعا مقدم من شركة سيسكو
واذا تريد يا غالى جهاز استقبل ويرلس مسافة ممتازةاكثر من كيلو عليك وعلى اكسس اير ليف
مسافة اكثر من 3 كيلو بوليت
مسافة 35 كيلو ايرماكس ايرليف يطلع اشارة لو من تحت 4 ادوار

انتبة ما تتعامل الا مع شركات او الموزع الرسمى فى دولتك وذلك لحفظ حقك فى الضمان

Smart Systems
24-11-2010, 16:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخى الكريم

أبشر الان استقبل شبكتك من مسافات بعيده ب nanostation loco2 واعد بثها من جديد

NANOSTAION LOCO 2
وهو جهاز رائع جدا حيث تم دمج انتنا 8 دي بي بانال مع اكسيس بوينت (CPE) للاستقبال من مسافات بعيده جدا تتخطى 5 كيلو وتصل الى 10 كيلو وتصل سرعة الاتصال في هذه المسافه الى 24 ميجا واكثر

وإذا حضرتك بمصر فنحن شركة رسمية بإمكانك مراسلتنا ولمعرفة المزيد لسعر القطعه بإمكانك دخول الموضوع مع العلم يوجد أفضل من القطع للإرسال والإستقبال المسافات البعيدة

المختص لدينا بقسم عروض بيع الأجهزة ومتعلقاتها المُقدمّه من الشركات

وهذا رابط الموضوع

https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=198345

eslamelneser
03-01-2014, 20:26
انا اريد ناناو بردح واريد سعره
وده ميلي
eslamelneser@yahoo.com