المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة في برنامج ratiomaster

david villa
23-09-2010, 11:12
السلام عليكم

انا عندي مشكلة في برنامج ratiomaster

المشكلة هي عند اختيار نوع client و محاولة تفعيل الميموري ريدر تأتيني رسالة بالفشل مع اني مختار نفس النسخة

المشكلة هذي تحدث مع برنامج utorrent مع اني حملت نسخة اخرى من البرنامج و لاكن بدون فائدة مع العلم ان كان فيه اكثر من تورنت شغالين

مع العلم اني كنت استعمل bitcomet وكان البرنامج شغال عليه تمام

DrHide
23-09-2010, 11:25
بص يا باشا اقفل اليو تورنت من التراى exit عادى جدا
افتح ال task manager و هات ال processess هتلاقى تحت utorrent
اضغط end process
شغل اليوتورنت عادى وسيبه لما يخلص check
شغل الراتشيو ماستر و اختار الكلينت عادى و الميمورى ريدر
و حدد الملف هيشتغل عادى ان شاء الله

Ҝ ђ Λ Ł Є δ
23-09-2010, 11:42
يجب ان يكون في برنامج اليوتورنت ملف تورنت واحد علي الاقل يعمل (ابلود او داونلود), ويُفضل ان يكون البورت مفتوح

DrHide
23-09-2010, 12:23
يجب ان يكون في برنامج اليوتورنت ملف تورنت واحد علي الاقل يعمل (ابلود او داونلود), ويُفضل ان يكون البورت مفتوح

كانت بتحصل يا باشا حتى مع وجود اكتر من ملف

Riyad_3d
23-09-2010, 12:37
انا اعاني من المموري ريدر من ساعه ماطلع الاضدار الجديد

Ҝ ђ Λ Ł Є δ
23-09-2010, 12:44
انصح بإستخدام الاصدار الجديد من برنامج mR, سأحاول ان اشرحه في المنتدي إن استطعت.

Riyad_3d
23-09-2010, 12:49
انصح بإستخدام الاصدار الجديد من برنامج mR, سأحاول ان اشرحه في المنتدي إن استطعت.

انا جربته واستعمله على ptn لكن بسرعه رفع صفر بناء على الفكرة التي عرضتها سابقا في احدى مواضيعك لانني تلقيت عندهم تحذير فعملت سيد على كل الملفات الي حملتها فيه

بس بصراحه ان اشعر بالامان مع RM وخصوصا فكرة المحاكاة واضف الي عدم وجود utorrent في mR فيبدو غريبا انني احمل utorrent وارفع للناس من azureus ......

DrHide
23-09-2010, 12:51
انا اعاني من المموري ريدر من ساعه ماطلع الاضدار الجديد

انا شغال بالاصدار الجديد وكانت بتحصل نفس المشكلة مع الميمورى ريدر و الحل دا بينفع معايا
جرب كدا يا باشا الحل دا و ان شاء الله ينفع

david villa
23-09-2010, 13:10
والله يا اخوان جربت الحلول اللي قلتوا عليها و تأكدت انه في ملفات شغاله بس نفس المشكلة

المشكلة لم تكن تظهر لما كنت استعمل bitcomet

DrHide
05-10-2010, 19:14
اتاكد يا باشا من البيلد اللى فى اليوتورنت يكون هو اللى فى ميمورى ريدر

KingZero
06-10-2010, 15:23
شوف ياغالي .... جرب وانت مشغل الـ utorrent خلي اي تورنت اكتف (يعني ينزل عادي جدا) من اي تراكر حتى لو كان تراكر عام

في الـ RM اعمل الميمور هيفشل معاك تمام لحد كده ؟ ..... الان روح للـ utorrent وحدد التورنت اللي شغال بينزل ودوس Stop يعني وقف التنزيل وبعدين دوس Play يعني ارجع شغل التنزيل تاني

وبعدين روح للـ RM واعمل الميموري ورد علينا :-)

اتمنى تظبط معاك

تحياتي

david villa
06-10-2010, 18:43
الحمد لله تم حل المشكلة

مشكورين يا شباب