المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب اراء للتوجيه ....

fadyassem
28-11-2010, 09:42
السلام عليكم

انا كنت عاوز اجيب كارت gtx 460 hawk و خصوصا ان الاوفر كلوك بتاع ممكن يجيب ال gtx 470 ويعديه بس انا عند مشكلة صغيرة
انا دلوقتى عندى كارت gtx 260 مش عارف اعمل بيه ايه
احطه على جنب ولا اشغله فيزكس مع الهوك يا ترى اداء الهوك هيزيد فى الحالة دى ؟؟؟

او ابيعه مش عارف ممكن الاراء

ĐєçєหŢ ҚỉℓℓęЯ
28-11-2010, 10:32
اعتقد تبيعه 260 احسن وتكمل وتجيب ال Hawk

games1
28-11-2010, 13:38
لو انتا من أسكندرية ممكن اشتريه منك فورا :cool: وبكده تكمل على تمنه وتشتري الهوك:ah38:
لو مش عايز تبيعه يبقى ممكن تحطه في جهاز تاني لو عندك جهاز قديم شوية وبيدعم ال pcie x16
اما موضوع تركيب كرتين انفيديا على ال sli وهما مختلفين والله اعتقد مش ممكن لكن برضه مقدرش افتي في حاجة مش متأكد منها وأترك الرأي للخبراء والأعضاء التقنيين والمجربين اصحاب الخبرة واي حاجة أنا في الخدمة :)

fadyassem
28-11-2010, 15:41
لو انتا من أسكندرية ممكن اشتريه منك فورا :cool: وبكده تكمل على تمنه وتشتري الهوك:ah38:
لو مش عايز تبيعه يبقى ممكن تحطه في جهاز تاني لو عندك جهاز قديم شوية وبيدعم ال pcie x16
اما موضوع تركيب كرتين انفيديا على ال sli وهما مختلفين والله اعتقد مش ممكن لكن برضه مقدرش افتي في حاجة مش متأكد منها وأترك الرأي للخبراء والأعضاء التقنيين والمجربين اصحاب الخبرة واي حاجة أنا في الخدمة :)

شكرا للرد بس انا من القاهرة
هوة كارت الشاشة مستخدم من 3 شهور بس زى الجديد محصلش فى تجارب للاوفر كلوك غير مرة واحدة
الكارت مافهوش اى عيب ممكن تحطلى سعر للكارت وللعلم الكارت من gigabyte النسخة ال udv

العلبة مش موجودة بس كل المكونات موجودة

HuLkY
28-11-2010, 15:49
ممكن تركب ال2 سوا جمب بعض , واحد للشغل والتانى للفيزيكس , وممكن تبيع ال2 وتشترى لك كارتين 6850 وتعمل OCed CF تطير :D , فى اكتر من اوبشن , عموما لو معاك تمن الهوك , وعايز فيزيكس , ان شخصيا مجرب الفيزيكس على كارت 8800 مع كارت 5870 , مع انه الفيزيكس فعلا حلو لكنه لعبة او 5 وكا نفى تقرير للكلام ده هنا بس ده مش مجال الحديث الان :)

استغل الموبو بتاعتك صح :) , هات CF وياسيدي لما تحب فيزيكس هات لك اى كارت وارميه فى اى سلوت :D , مش مشكلة :)

نصيحتى , هات CF من ال 6800 لو تقدر , حيديك اداء ممتاز جدا :), لو كانت الموبو بتاعتك تدعم ال SLI كنت قلت لك هات 460 in SLI

S@M
28-11-2010, 16:37
بيع الGTX260 ..خاصتا وان ناتج الحرارة بتاعة عالى ...ةكنات استهلااكة للطاقة كبير

وهات GTX460 1G ..:)

او انتظر ..الGTX570 ...سيطرح بعد عدة ايام من الان ..واراة الصفقة الممتازة ..:)

fadyassem
28-11-2010, 18:02
شكرا يا شباب على المساعدة و التوجيه هذا كل ما احتاج لمعرفته
:)