المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : 7 اكونت torrent-damage للاعضاء المنتدى

TaHeR.NaBiL
30-11-2010, 20:37
اخوانى الافاضل اعضاء المنتدى الكرام

نظرا لان بعض الاعضاء لم يستطيعوا التسجيل فى موقع torrent-damage لذلك قمت بالتسجيل 7 مرات فقط لاعضاء عرب هاردوير ذات الفعاليه فى المنتدى.

https://www.torrent-damage.net/index.php

مع وافر تحياتى

Kh@LiL
30-11-2010, 20:52
أنا لم أستطع التسجيل في الموقع ولكن أريد فقط أن أعرف ماهو محتوى هذا الموقع ومالذي يميزه؟ وبعدها أفكر في التسجيل به :)

shreef sabry
30-11-2010, 21:15
للاسف انا كمان ملحقتش اسجل لاني شوفت الرساله بتاعت ابراهيم event متاخر

لو تكرمت ارسال بيانت اكونت اكون شاكر جدا ليك

وشكر خاص جدا لاخي وحبيبي هيما

asem2009
30-11-2010, 21:22
هو التسجيل قفل يا استاذ طاهر

shreef sabry
30-11-2010, 22:24
تم استعمال الاكونت

شكرا

Kh@LiL
30-11-2010, 23:18
أرجو إرسال البيانات :)

AOTP
01-12-2010, 00:46
لو في أكاونت متوفر برجاء إرسال واحد
وشكرا على جهدك ,, ربنا يبارك فيك

fondul
01-12-2010, 00:59
لو سمحت انا عاوز اكونت

esorady
01-12-2010, 05:07
لو سمحت عاوز اكونت ولو عاوز راتششيو بروف او حاجه انا جاهز

.MeZo.
01-12-2010, 05:29
يا ريت لو مافيش مانع
ترسلي بيانات اكونت

deplome
01-12-2010, 05:55
انا كمان محتاج اكونت يا استاذ طاهر :o

Eng.MinaEdward
01-12-2010, 08:26
استاذ طاهر

رغم انى انا مقدرلهدف حضرتك النبيل

لكن احنا اكتر حاجة بنحاولها هنا هى اننا نمنع تعدد الاكونتات

والموضوع دا بسببة حضرتك اتقفل التسجيل من البلاد العربية فى التورنت لييش

دلوقت حضرتك سجلت الاكونتات دى كلها ببروكسى صح

واكيد كلها من بروكسيهات من برة

والناس بعد كدة هاتفتحة من بلادها عادى

يعنى ممكن يتعرضوا للبان

واصلا التراكر مش مميز حتى عشان نعملة كل دا !!!

للاسف الحركات اللى زى دى هى الى بتخلى التراكرات تمنع الدول بتاعتنا من التسجيل :o:(

event88
01-12-2010, 10:26
جيف رائع يا طاهر ومستنينك في الكبير :)
@ أنا أخالفك الرأي يا مينا , الراجل عمل أكاونتات ببركسي ومفيش حاجة لو وزعها + أنت لازم تحط في بالك أن هنالك تراكرات لا تمنع إذا قام أحد وسجل من أمريكا ثم أستخدم الأكاونت من أي دولة زي الليش والتورنت دماج وبعض التراكرات وهي قليل , والباقي يمنع هذه العملية لسبب واحد وهو ال Trading لأنهم بيظنوا الراجل اللي سجل من أمريكا راح باع الأكاونت لواحد تاني برا ودي بسيطة تروحلهم وتقولهم أنا كنت مستعمل بروكسي ومكنتش ماخد بالي ومتأسف جدا , فهيطلبوا منك بعض البيانات ويرجعوا الحساب , الإستاف أبدا مش بيزعل من الحاجات دي. إنما السبب الوحيد اللي يخلي التراكرات تعمل للبلاد بان هو الغش ولو تلاحظ أن البيت مي بيتساهلوا مع الأعضاء في كثير من الأشياء ولو تلاحظون في ال FAQ كاتبين انهم مش بيعطوا أي فرصة للغشاشيين لأن هنالك الكثير من الأعضاء الفاضللين الذين ينتظرون أن يأخذوا مكانك وهم أحق به منك.
الغشاشيين الأغبياء هم اللي بيعملوا بان للبد ما في غيرهم أصلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا , فأنت مثلا لو بتغش بتحمل المادة والراشيوا عمل 0.680 وغشيت علشان تظبطه وتوصله لحد 2 مثلا أنت كدا في السليم وبلاش طمع يعني.

فلازم الناس تلاحظ للنقاط دي :
الغش علي ملف في زمن بسيط لرفع كمية كبيرة !!
الغش علي ملف بسيط الحجم لرفع كمية كبيرة جدا !!
الغش منذ إستخدام الحساب !!
عدم الخبرة في الغش والغباء في إستعمال البرامج بسبب عدم الوعي تمام عما تفعل !!
الغش علي الملفات التي لديه 0 بيرز في swarm بها كمية من البيرز وهي غالبا في الباكات !!

أظن الغشاشيين لو نظروا لحاجات دية مفيش مشاكل هتقابل البلاد بتاعتنا , ويريت يفضلوا يغشوا علي التراكرات اللي مش نافعة زي ال sceneXpress وأمثالها قبل ما يغشوا علي الكبيرة.

وعلي فكرة طاهر سألني قبل ما يعمل الجيف عن هذا العمل هل هو مفيد أم لا وأنا شجعته وما زلت أشجعه عليه , لأنه فعل أنا حتي نسيت أعمله لأن هو فكر في إخوانه ونحن أغلبنا نفكر في أنفسنا , ليك اكبر تحية وأحلي تقييم يا طاهر :)

deplome
01-12-2010, 11:42
رديت ووفيت يا تيرا :)

شكرا استاذ طاهر علي الاكونت :)

DrHide
01-12-2010, 11:56
يا ريت يا باشا لانى ظهر لى الخطا

Som3a-K
01-12-2010, 12:49
الله يعطيك العافية على المبادرة الطيبة منك

أنا مالحقت أسجل

لو بقي لديك حساب , الرجاء ارسالة لي

net_cruiser
01-12-2010, 14:36
اتمنى الحصول على اكونت و اكون شاكر جدا لك اخى

Eng.MinaEdward
01-12-2010, 16:05
@تيرا :p

ماشى يا معلم

بس

نسيت الليش عمل مع الدول العربية اية !!

متقوليش دا كان غش

دا كان عتة منغولى فى التسجيل

ولا نسيت :rolleyes:

انا عارف ان الراجل هدفة نبيل

انا ضد فكرة التسجيل بعدة اكونتات حتى لو لهدف نبيل ودا رأيى

والبلاك كاتس اهو كل شوية يفتح اسجل فى مرة واحدة

يطردنى ويفتح واسجل مرة تانى بردو مرة واحدة

event88
01-12-2010, 16:34
@تيرا :p

ماشى يا معلم

بس

نسيت الليش عمل مع الدول العربية اية !!

متقوليش دا كان غش

دا كان عتة منغولى فى التسجيل

ولا نسيت :rolleyes:

انا عارف ان الراجل هدفة نبيل

انا ضد فكرة التسجيل بعدة اكونتات حتى لو لهدف نبيل ودا رأيى

والبلاك كاتس اهو كل شوية يفتح اسجل فى مرة واحدة

يطردنى ويفتح واسجل مرة تانى بردو مرة واحدة

طب لو ما كانش غش هيكون ايه ؟!!

مافي سبب مقنع لأي تراكر في الدنيا أنه يعمل بان لبلد من غير أن يكون الغش أو البيع هو السبب الرئيسي , ولو مش متأكد روح إسألهم في الإيرك وهيقولوا لك الغنية اللي عمالين يزنوا بيها في ودانا :ah34:
طالما دا رأيك أنا مش هقنعك بالعافية أنت حر .........:)

TaHeR.NaBiL
01-12-2010, 17:02
لكن احنا اكتر حاجة بنحاولها هنا هى اننا نمنع تعدد الاكونتات

والموضوع دا بسببة حضرتك اتقفل التسجيل من البلاد العربية فى التورنت لييش

دلوقت حضرتك سجلت الاكونتات دى كلها ببروكسى صح

اخى الفاضل احييك على رايك ولكن اريد توضيح عدة نقاط

اولا انا احب اذكر حاجه لابد فى الانسان الذى يستخدم التورنت ان يتصف بالحكمه
وبالنسبه للتسجيل فى التورنت دامج انا لم استخدم البروكسى على الاطلاق لانى لااستخدم البروكسى الا فى المواقع المحجوبه فقط وطالما انه غير محجوب فما الداعى لاستخدام البروكسى.....
وحضرتك بتقول انك البلاك كاتس بيتقفل عندك انا عن نفسى لما فتح سجلت فيه ووزعت 5 اكونت على الاعضاء وحضرتك لو لاحظت هاتلاقينى وضحت للاعضاء شرح استخدام البروكسى قبل ما وزع الاكونتات عليهم وتابعت معاهم وما فيش حد اشتكى .
لكن فى الدمج انا طبعا ما ذكرتش البروكسى نهائيا .

وعلى فكره انت اصلا مش هاتعرف تسجل على نفس الابى مره اخرى ولو جيت تسجل مره اخرى مش هايرضى اصلا ويقولك ان الاى بى مستخدم قبل كده.
هل تتخيل انا عملت ايه علشان اسجل فى التورنت دامج
انا سجلت مره وبعدين طفيت الراوتر علشان ياخد اى بى تانى علشان اعرف اسجل تانى وقبل ما اسجل تانى مسحت كل اثار النت من المتصفح وما اكتفيتش بكده استخدم برنامج لتنظيف الجهاز من اثار التصفح والكوكيز وكل حاجه يعنى ما سيبتش اى اثر لاى حاجه ..... وبعدين سجلت تانى وهكذا
وبكده اصبح كل تسجيل مستقل نهائيا عن الاخر
وهل تعلم ان اكبر مشكله يقع بها البعض
هو ليس ان تسجل اكثر من مره ولكن كيفية الدخول عليهم بعد ذلك .......
طبعا الواحد بيسجل اكتر من مره عادى جدا جدا عن طريق تغيير الاى بى بواسطة اطفاء الراوتر فى المواقع الغير محجوبه وعن طريق البروكسى فى المواقع المحجوبه ولو جيت نسيت ودخلت على 2 اكونت مثلا بنفس الاى بى كده طبعا انساهم الاتنين

يا اخى كما ذكرت الحكمه فى استخدام التورنت

مع وافر تحياتى

Eng.MinaEdward
01-12-2010, 17:16
:eek::eek:

المفروض ان دى كدة مصيبة !!!!

انت ليك IP range مهما رسترت الروتر بيفضل زى ما هو

يعنى انا الروتر بتاعى بدايتة 196 و بعدية شوية ارقام واخر رقمين بس هما اللى بيتغيروا لما ترستر الروتر بس

البلاك كاتس معايا انا واخدة هواية

اسجل فاتح باى بى مصر

اتبند

اخش اشتم سيرنو :D

وهكذا
لانى ماشى بنظام التراكر اللى مش عاوزنا

احنا كمان مش عاوزينة

بس كنوع من الانتقام

لازم امسى على ابوسرينو شوية لانة قارف كل الرجالة اللى هنا :D:D

TaHeR.NaBiL
01-12-2010, 18:24
انت ليك IP range مهما رسترت الروتر بيفضل زى ما هو

اخى الفاضل انا ذكرت قبل كده ان مستحيل تعرف تسجل تانى على نفس الاى بى لما تيجى تسجل على نفس الا ى بى الموقع مش هايرضى اصلا ويقولك ان الاى بى مستخدم .
وعلى فكره انا عملت كده كتير جدا وما حصلش اى حاجه على الاطلاق نهائيا وما فيش اى حد نهائيا من الى اديتوا اكونت اشتكى من حاجه نهائيا .
وكمان انا بشوف الا بى علشان اتاكد لما اجى اسجل تانى بلاقيه مختلف تمام عن الاول .

Eng.MinaEdward
01-12-2010, 18:49
اخى الفاضل انا ذكرت قبل كده ان مستحيل تعرف تسجل تانى على نفس الاى بى لما تيجى تسجل على نفس الا ى بى الموقع مش هايرضى اصلا ويقولك ان الاى بى مستخدم .

انا عارف بس انت غيرت جزء من الIp بس مش الايبى نفسة وعلى اساسة الموقع بيسمحلك تسجل تانى لكن لو حد شاف الاقام اللى انت سجلت بيها

هيلاقيها كلها زى بعض بالظبت ماعدا اخر رتلات اربع ارقام يس

وكمان انا بشوف الا بى علشان اتاكد لما اجى اسجل تانى بلاقيه مختلف تماما عن الاول .

:confused:

انت متاكد من موضوع تماما دا

اخدتلك صورة من الIp قبل الريستارت و بعد الريستارت

لاحظ الجزء اللى تغير

هو ا اللى بيتغير كل ما ترستر الروتر

انما الرينج الاساسى بتاعك موجود زى ما هو

اعذرنى هاحط المشاركة وامسحها لان دى بياناتى

وبما انك مشرف هاتقدر تشوف الصورة

TaHeR.NaBiL
01-12-2010, 19:29
اخى الفاضل انا عملت ريستارت للراوتر 3 مرات لاحظ هنا

41:237:250:225
41:34:203:115
41:236:153:165

فقط 41 هو الى ثابت وباقى الارقام بتتغير تماما .
وكمان الابى بتاعك اوله برده 41 يعنى كل حاجه تمام
وكمان التجربه خير دليل انا بعمل كده باستمرار منذ شهرين تقريبا ولم يحدث شئ على الاطلاق .
انا تابع لشركة تى داتا وانت شركة لينك اكيد فيه فرق .

مع وافر تحياتى

!pop
01-12-2010, 23:49
بارك الله فيك اخى الكريم تحياتى

event88
02-12-2010, 08:28
أنا بعتقد أن مينا عنده حق يا طاهر في الحتة ديت , لو حد من اللي أنت بعتلهم دعوة واتبند هتضرر أنت في الآخر لأنهم هيرجعو لأيبي التسجيل اللي هو الأيبي اللي أنت جيت سجلت بيه اللي هو بتاعك والرينج بتاعه الأرقام الأولي أول رقمين أو الرقم الأول , ضيف علي كدا أن الأيبهات اللي أنت سجلت بيها للناس ديت هتفضل ترجعلك تاني في شكل متوالي ... أضف إلي ذلك الماك ادرس بتاع جهازك + الماك أدريس بتاع الراوتر بتاعك برضهم هيتسجلوا , أنا في الحقيقة كنت فاكرك سجلت ببروكسي , أنا حتي قبل سنة لما فتح الريفلوشن وصحابي كان سألوني أسجلهم روحت مسجلهم من مقاهي الإنترنت مش من جهازي , حتي كنت سجلت لأحمد حسن من مقهي :D وليس من جهازي.

المهم علشان الإنصاف بس أنت غلطت في الحتة ديت يا أستاذ طاهر :)

TaHeR.NaBiL
02-12-2010, 08:41
أضف إلي ذلك الماك ادرس بتاع جهازك + الماك أدريس بتاع الراوتر بتاعك برضهم هيتسجلوا , أنا في الحقيقة كنت فاكرك سجلت ببروكسي , أنا حتي قبل سنة لما فتح الريفلوشن وصحابي كان سألوني أسجلهم روحت مسجلهم من مقاهي الإنترنت مش من جهازي , حتي كنت سجل

اخى الفاضل ابراهيم
انا حتى لو سجلت ببروكسى فايضا الماك بتاعى وبتاع الراوتر ثابتين يعنى هيا هيا ... ما فيش فرق

event88
02-12-2010, 08:45
اخى الفاضل ابراهيم
انا حتى لو سجلت ببروكسى فايضا الماك بتاعى وبتاع الراوتر ثابتين يعنى هيا هيا ... ما فيش فرق

أه مش هيتغتير بس دا أقل خطورة بكثير من اللي قبله , يعني لو أنت سجلت بأيبي تاني مش هياخدوا بالهم أساسا علشان يبصوا ويتعبوا نفسهم للماك بتاع الراوتر طالما الماك بتاع جهازك متغير والأيبي اتغير :)

TaHeR.NaBiL
02-12-2010, 18:53
تم ارسال جميع الاكونتات بالكامل .

مع وافر تحياتى