المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ( طلب )شرح عربى ل CCna sec و ccsp و ccnp

a7med_58
08-01-2011, 13:25
يا جماعة انا كنت بطلب منكم شرح عربى ل CCna sec و ccsp و ccnp يرات يا جماعة بسرعة

hatema
08-01-2011, 14:12
السلام عليكم

اخى الكريم نصيحة منى قم بتعديل عنوان موضوعك حتى لايقوم احد المشرفين بحذفه لعدم احتوائه على مضمون

ثانيا بالنسبة لشرح ccna security فهو متوفر على المنتدى ومن شرح المهندس زياد

https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=192195

تحياتى واتمنى ان تجد المساعدة بخصوص باقى الشروحات

warior10
08-01-2011, 14:28
السلام عليكم

اخى الكريم نصيحة منى قم بتعديل عنوان موضوعك حتى لايقوم احد المشرفين بحذفه لعدم احتوائه على مضمون

ثانيا بالنسبة لشرح ccna security فهو متوفر على المنتدى ومن شرح المهندس زياد

https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=192195

تحياتى واتمنى ان تجد المساعدة بخصوص باقى الشروحات

اخي العزيز
انا كنت هاحذفه فعلا قبل ما اقرأ مشاركتك وبعد ما ضغطت على زر الحذف قلت اقرأ المشاركة بتاعتك اشوف فيها ايه
ولما لقيتك رديت وجبت رابط للاخ صاحب الموضوع قلت علشان اهتمامك وتعبك لاجابة صاحب الموضوع مش هاحذفه علشان خاطرك
وشكرا على نصيحتك الغالية لصاحب الموضوع بخصوصو العنوان
ويا ريت كل الاعضاء يساعدو بعض زيك كده سواء بالمادة العلمية او ارشاد الاعضاء الجدد الى الصواب بما يتناسب مع قوانين المنتدى
فليس من السهل على مشرف حذف موضوع لعضو يريد المساعدة وينتظرها
ولكن الالتزام بالقوانين يسهل الموضوع على المشرف وعلى العضو طالب المساعدة قبل المشرف

سأقوم بتغيير العنوان تقديرا لتعبك فى الرد على صاحب المشاركة

hatema
08-01-2011, 14:35
اخي العزيز
انا كنت هاحذفه فعلا قبل ما اقرأ مشاركتك وبعد ما ضغطت على زر الحذف قلت اقرأ المشاركة بتاعتك اشوف فيها ايه
ولما لقيتك رديت وجبت رابط للاخ صاحب الموضوع قلت علشان اهتمامك وتعبك لاجابة صاحب الموضوع مش هاحذفه علشان خاطرك
وشكرا على نصيحتك الغالية لصاحب الموضوع بخصوصو العنوان
ويا ريت كل الاعضاء يساعدو بعض زيك كده سواء بالمادة العلمية او ارشاد الاعضاء الجدد الى الصواب بما يتناسب مع قوانين المنتدى
فليس من السهل على مشرف حذف موضوع لعضو يريد المساعدة وينتظرها
ولكن الالتزام بالقوانين يسهل الموضوع على المشرف وعلى العضو طالب المساعدة قبل المشرف

سأقوم بتغيير العنوان تقديرا لتعبك فى الرد على صاحب المشاركة

بارك الله فيك .. الفعل الزين ماهو بغريب على اهل الأراضي الطيبه

تحياتى

a7med_58
08-01-2011, 15:39
انا متشكر ليكم وأسف على هذا الخطا و أريد أن أستفسر منك فى شىء أيهما الأفضل بعد CCna + CCna Sec مع العلم انى مخدتش cisco cert فى ccna انا خدتها فى حاسبات ومعلومات بتقدير جيد جدا وهاخد ccna sec self study يا ترا بعد كدة أخد ccnp or ccsp مع العلم أنها هتكون self study واحتمال أخد ccna sec فى نقابة المهندسين يرات الرد بسرعة مع العلم انى مشكلتى هى اللغة انا شغال فى شبكة كلية زراعة جامعة القاهرة ومعظم شغلى Switch بس بفكر أروح Serv.Prov يرات الأفادة

warior10
09-01-2011, 15:41
عن نفسي لا اعتبر ccnp شهادة
انا اعتبرها هي الاساس لكل الشهادات وبدونها لن تفعل اى شيىء فى اى مجال
يعني خلصها وبعد كده ممكن تتجه لاي مجال انت عايزه

a7med_58
09-01-2011, 22:02
ألف شكر بس يرات شرح Ccnp عربى كتب أو فيديو مش لاقى خالص

أيمن النعيمي
10-01-2011, 21:39
ألف شكر بس يرات شرح Ccnp عربى كتب أو فيديو مش لاقى خالص
كتب لايوجد باللغة العربية وخطأ أصلا تدرسها باللغة العربية وبالنسبة للفيديوهات فهي متوفره هنا فقط (https://www.cbtme.com)

a7med_58
10-01-2011, 22:09
طيب عايز اعرف منهج ال ccnp يرات بسرعة يا جماعة

a7med_58
12-01-2011, 20:29
يا جماعة فين الردود