المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعدو في عمل الانلوك ل 3g

Muhamad Amru Eldan
11-01-2011, 05:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته :

يا شباب انا صديقي عطاني ايفون 3g منزل عليه 4.0.1 ةقلي نزلو لل 3.1.3 قتلو ماشي والجهاز مقفول من برا من الشركات الخارجية بغد مشاهدة العديد من مقاطع الفديو تمكن من عمل dwongrad وساعدني بذلك برنامج blackra1n ولكن الان وصلت لهذه المرحلة مرحلة يقلي فيها حط السيم من اجل التفعيل وقت بحط السيم بقلي الايتونز السيم مو متوافق مو الشبكة بخثت عن الحل ولم اجده لحد الان وساظل ابحث ومنتظر جهودكم معالك وجزاكم الله خيرا .

Muhamad Amru Eldan
11-01-2011, 16:33
يا شباب ارجو المساعدة

IPHONE4EVER
11-01-2011, 19:43
يا شباب ارجو المساعدة

الموضوع بسيط جدا بس انت علي انهو فريم حاليا هل انت علي الفريم 4.02 ولا نجحت انك تعملة الريستور لل3.1.3 انت بس قولي انت وقفت او عملت اية بالظبط

هو اللي عرفتة ان جهازك مغلق طب الموديل نمبر ايية عشان نعرف مغلق علي انهو شبكة
وبالنسبة للي انت واقف عندة دا دي مكالمة الطواريء عشان مش متفعل ولما توصلة مش حيوافق يتفعل بأي شريحة الا الرسمية الخاصة بيه هو الموضوع سهل بنعمل جيلبريك بالريد سنو اللي بيتميز انة بيعمل اكتيفيت من دون الشريحة الرسمية بس لازم اعرف انت علي انهو فريم عشان اشرحلك للي يناسبك
تحياتي

Muhamad Amru Eldan
11-01-2011, 19:56
اخي خلاص بعد البحث وجدت الحل الحمد لله سأقوم بوضع تجربتي بعد انتهي من الفحص عشان يستفيد مها الجميع

IPHONE4EVER
11-01-2011, 20:07
اخي خلاص بعد البحث وجدت الحل الحمد لله سأقوم بوضع تجربتي بعد انتهي من الفحص عشان يستفيد مها الجميع

طيب الحمد لله علي حل المشكلة هي كانت بسيطة ومش محتاجة قلق وياريت صح توضح كل المشكلة والحل اللي اتبعتة
شكرا لييك