المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اريد شراء ايفون 4 و لكنى جديد مع منتجات ابل و اريد المساعده لو سمحتم

Ramy_AB55
25-01-2011, 10:03
السلام عليكم يا شباب..

كنت عايز أشترى ابفون 4 من فودافون مصر لأن سعره أرخص ب 1500 جنيه عن فى محالات الموبيلات العاديه و لكنه مقفل على شبكة فودافون فقط فكنت عايز أعرف هل يوجد فرق اخر بين الأيفون المقفل و المفتوح رسميا غير أن المفتوح رسميا يمكنه تشغيل كل الشبكات و المقفل لا يستطيع هذا لأنى سمعت من بعض الناس ان المفتوح رسميا يتميز ايضا عن المغلق بأنه يمكننى استخدام كافة مواصفاته الجهاز كارسال الملفات بالبلوتوث و تشغيل الفلاش على المتصفح و تركيب الألعاب المكركه دون الحاجه الى عمل جيلبريك له كما انه لا يحتاج استخدام itunes معه لتنزيل البرامج و الألعاب عليه فهل هذا صحيح؟؟

وهل استطيع ان احول الأيفون المقفل الى مفتوح و هل اذا قمت بعمل تحديث للسوفت وير سيرجع الايفون الى مقفل على شبكة فودافون مره تانيه و هل يمكننى ان اقوم بحذف الجيلبريك عن الأيفون اذا لا قدر الله اردت ان اذهب به الى الضمان لأن كما تعرفون لن يقبلوا به فى الضمان و هو بالجيلبريك؟؟

و معلش اعذرونى انى طولت عليكم بس اصل المره دى هتبقى أول مره ليا مع الأيفون بعد سنوات نوكيا و شكرا لأى مساعده .

Ramy_AB55
25-01-2011, 20:45
ايه يا شباب محدش هيرد عليا و لا ايه