المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار بخصوص كارت 6950

peter magdy mon
27-03-2011, 19:25
مساء الخير يا شباب
انا لسة شارى كارت سافير 6950 من فترة
فكنت عايز اسأل عن فترة التشغيل
يعنى انا بقعد من الساعة 7 لحد الساعة 1 صباحا و ممكن اكتر
هل كدة فى مشكلة علشان مدة التشغيل كبيرة يعنى 6 او 7 سعات فيها مشكلة على الكارت
الكمبيوتر كنت ممكن اشغلة 24 ساعة بس بعد كارت الشاشة بخاف اقعد كتير
انا سايب المروحة على الاتو
--------------------------------
سؤال تانى
انا بشغل اقوى الالعاب بأعلى اعدادات و بتشتغل بقمة السلاسة من غير ما اكسر سرعة الكارت بس كاسر سرعة البروسور
شغلت برنامج 3d mark لقيت البرنامج مبيدنيش اكتر من 22 فريم و فى بعض الاختبارت بقت 5 او 10 فريم لية كدة
-----------------------
سؤال اخير
انا معايا كارت سافير 6950 و معاة كابل HDMI
كنت شغال علية زى الفل على شاشة سامسونج px 2370
من بعد شغال بمجرد انى اعرف اسطوانة الماذر بورد و اعمل ريستارت مش بيرضى يشتغل خالص
اخر حاجة توصلت ليها بالعافية انى اشغل كابل dvi معاة فى نفس الوقت لو شلت الكابل دة الشاشة مش بتردى تشتغل
ارجوكم حد يفيدنى
شكرا

peter magdy mon
28-03-2011, 00:47
اية يا جماعة محدش عارف اية حل المشكلة

mask_of_fear
28-03-2011, 01:16
مساء الخير يا شباب
انا لسة شارى كارت سافير 6950 من فترة
فكنت عايز اسأل عن فترة التشغيل
يعنى انا بقعد من الساعة 7 لحد الساعة 1 صباحا و ممكن اكتر
هل كدة فى مشكلة علشان مدة التشغيل كبيرة يعنى 6 او 7 سعات فيها مشكلة على الكارت
الكمبيوتر كنت ممكن اشغلة 24 ساعة بس بعد كارت الشاشة بخاف اقعد كتير
انا سايب المروحة على الاتوبلنسبة لمدة التشغيل فلا تقلق اخي الكريم انا عندي كرت 5870 و الي اكثر من شهر ما اغلقت الجهاز ابدا شغال 24\24 لا خوف من هاذه الناحية اما بلنسبة للمروحة حسب درجات الحرارة لديك اذا رايتها تزيد عن 70 اثناء اللعب فارفعها الى 45 و امورك رح تكون 100%100 اما اذا كانت اقل من 70 فلا تقلق امورك طبيعية

][/SIZE] انا بشغل اقوى الالعاب بأعلى اعدادات و بتشتغل بقمة السلاسة من غير ما اكسر سرعة الكارت بس كاسر سرعة البروسور
شغلت برنامج 3d mark لقيت البرنامج مبيدنيش اكتر من 22 فريم و فى بعض الاختبارت بقت 5 او 10 فريم لية كدةانا بلنسبة لي لا اقتنع في هاذه البرامج طالما الالعاب شغالة 100%100 ما نفع البرنامج هل تحب قرائت الارقام ام تحب اللعب ؟؟