المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة بعد كسر سرعة كرت الشاشه ,,, الجهاز بيفصل ,, ارجوا المساعدة

alfarsi_2005
03-04-2011, 06:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا النهرده عملت كسر سرعة لكرت الشاشة والبروسيور واشتغل تمام شويه لمدة ربع ساعه كده وبعد كده انا حسيت ان البور سبلاي مش مكفي كسر السرعه مع العلم ان البور الخاص بي هو 350 w تجاري اللي بيجي مع الكيسه ,,,,, المهم لما افتح الكمبيوتر على ويندوز 7 اول ما يفتح الويندوز مفيش نص دقيقه ويفصل مره تانيه البور نهائي مش ريستارت اما ويندوز xp فبيشتغل عادي ممكن اعرف اعمل ايه عشان يرجع زي الأول مع العلم اني رجعت البايوس بتاع البروسيسور زي ماكان ,,,,,, امكانيات الجهاز :
intel pantium 4
gigabyte 9500 gt 1g ddr3
أرجو منكم المساعدة تقبلوا تحياتي ,,,,

LOVEFORLOVE93
03-04-2011, 06:25
اخي حرام عليك تكسر بينتيوم 4, الحرارة اصلاَ عالية والتقنية قديمة جداَ ولا يصلح بالمرة بكسر سرعة
الرجاء الرجوع الى الوضع الطبيعي وريح راسك

Don Khozzam
03-04-2011, 09:37
يا نهار ابيض ..

ياعم الحج حرام عليك .. كان المفروض تسال الناس الاول قبل ما تعمل اللى انت عملته دا .. مفيش اى شخص واعى فى المنتدى كان هيقولك تكسر سرعة بانتيوم 4 و كمان بباور تجارى .. غالبا كمان استعملت المشتت الافتراضى بتاع البروسيسور؟؟

و كمان اصلا مين قالك ان ويندوز 7 هيشتغل عادى على الجهاز؟؟

alfarsi_2005
03-04-2011, 12:49
يا نهار ابيض ..

ياعم الحج حرام عليك .. كان المفروض تسال الناس الاول قبل ما تعمل اللى انت عملته دا .. مفيش اى شخص واعى فى المنتدى كان هيقولك تكسر سرعة بانتيوم 4 و كمان بباور تجارى .. غالبا كمان استعملت المشتت الافتراضى بتاع البروسيسور؟؟

و كمان اصلا مين قالك ان ويندوز 7 هيشتغل عادى على الجهاز؟؟

ههههههه لا ده جهاز جامد جداً خلي بالك ومشغل عليه الويندوز 7 من فتره كبيره وجايبله رامات 3 جيجا وحاجه ميه ميه لكن الكسر كان لكرت الشاشه ,,,,, على العموم مش مشكله انا الحمد لله عرفت الغلط منين وهو ان مروحة كرت الشاشه كانت معلقه وعملتها ,,,,,, هجرب كده اشغله شويه وهقول لحضراتكم على النتيجه وشكراً جزيلاً

Don Khozzam
03-04-2011, 15:36
ههههههه لا ده جهاز جامد جداً خلي بالك ومشغل عليه الويندوز 7 من فتره كبيره وجايبله رامات 3 جيجا وحاجه ميه ميه لكن الكسر كان لكرت الشاشه ,,,,, على العموم مش مشكله انا الحمد لله عرفت الغلط منين وهو ان مروحة كرت الشاشه كانت معلقه وعملتها ,,,,,, هجرب كده اشغله شويه وهقول لحضراتكم على النتيجه وشكراً جزيلاً
طيب الحمدلله