المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : (القاهره) رامتين كينج ستون هايبر أكس باص 1066

محدودالدخل
26-05-2011, 02:11
السلام عليكم

موجود ألاتى

رامتين كينج ستون هايبر أكس باص 1066

https://www.kingston.com/hyperx/products/image_files/image_hx_ddr2.jpghttps://www.kingston.com/hyperx/products/image_files/image_hx_ddr2.jpg

كل قطعه 2 جيجا يعنى 4 جيجا القطعتين

الرامات بدون أى ملحقات
أستخدام تعدى السنه
الرام CL5 ...

المطلوب 383ج
ألاتصال على الخاص او هنا
0110506020
قريبا من محطه مترو عين شمس
ولكم جزيل الشكر

gamedragon64
26-05-2011, 11:28
هما DDR2, صح؟

محدودالدخل
26-05-2011, 12:53
هما DDR2, صح؟

إى نعم أخى الكريم DDR2

gamedragon64
26-05-2011, 12:55
إى نعم أخى الكريم DDR2

طب يشتغلوا كويس مع البوردة دي:
G41M-ES2L?
وهل هيكون في حد لسرعة الرامات؟

محدودالدخل
26-05-2011, 13:48
طب يشتغلوا كويس مع البوردة دي:
G41M-ES2L?
وهل هيكون في حد لسرعة الرامات؟

البرده تعمل على باصات 800
وغالبا أى باص أعلى زى 1066 هيكون فى وضعيه كسر السرعه بالنسبه للبورده

وعليه ممكن وممكن حسب قدره البورده هاتستحمل ولا لآ ....وغالبا لآ .

Ahmed.Elsayed
29-05-2011, 18:47
ممكن البدل رامة هايبراكس برامة كينجستون 2 جيجا باص 800 ؟

sasa_lotfy2000
29-05-2011, 19:25
الاخ الفاضل الرامتين وهما جداد ثمنهم كام

Ahmed.Elsayed
30-05-2011, 13:39
البرده تعمل على باصات 800
وغالبا أى باص أعلى زى 1066 هيكون فى وضعيه كسر السرعه بالنسبه للبورده

وعليه ممكن وممكن حسب قدره البورده هاتستحمل ولا لآ ....وغالبا لآ .

أنا عندى كاسر سرعة البروسيسور و الرامات على باص 1066 على بوردة G31M-ES2C الرامات نوعها كينجستون باص 800 و البروسيسور E5300 فرقت فى السرعة بس حاسس إن الشيب الشمالى و الجنوبى فى البوردة درجة حرارتهم عالية مش عارف ألغى الكسر ولا لأ

gamedragon64
30-05-2011, 14:00
أنا عندى كاسر سرعة البروسيسور و الرامات على باص 1066 على بوردة G31M-ES2C الرامات نوعها كينجستون باص 800 و البروسيسور E5300 فرقت فى السرعة بس حاسس إن الشيب الشمالى و الجنوبى فى البوردة درجة حرارتهم عالية مش عارف ألغى الكسر ولا لأ

حط مراوح عليهم ولو تعرف تجيب مشتت بمروحة وتحطه عليهم يبقى كدا زي الفل
بس البوردة قدمت أيها الأخ الكريم هات حاجة أحدث شوية...
والبوردة دي معروفة بأن درجة حرارة الChipsets بيعلى لدرجة صعبة...:ah5:

Ahmed.Elsayed
30-05-2011, 15:34
حط مراوح عليهم ولو تعرف تجيب مشتت بمروحة وتحطه عليهم يبقى كدا زي الفل
بس البوردة قدمت أيها الأخ الكريم هات حاجة أحدث شوية...
والبوردة دي معروفة بأن درجة حرارة الChipsets بيعلى لدرجة صعبة...:ah5:

أنا ركبت مروحة الكيسة علشان كنت فاكك الكيسة من جنب
أنا بصراحة محتاج أغير حاجات كتير
بس لو تسمح كنت عايز أسئلك على نوع بردة كويس من الموجود فى السوق دلوقتى يكون بيشغل ddr3 وسعره معقول
و لو عايز أبيع البوردة بتاعتى أبيعها بكام

وسؤال تانى معلش ألغى الكسر اللى أنا عامله دلوقتى ولا لأ ؟

gamedragon64
30-05-2011, 18:19
أنا ركبت مروحة الكيسة علشان كنت فاكك الكيسة من جنب
أنا بصراحة محتاج أغير حاجات كتير
بس لو تسمح كنت عايز أسئلك على نوع بردة كويس من الموجود فى السوق دلوقتى يكون بيشغل ddr3 وسعره معقول
و لو عايز أبيع البوردة بتاعتى أبيعها بكام

وسؤال تانى معلش ألغى الكسر اللى أنا عامله دلوقتى ولا لأ ؟

عادي أوي ان شيبس البوردة تسخن بس لو قابلتك مشاكل وانت مشغل البروسيسر أوي أو خصوصا لو قابلتك الBlue Screen of Death تلغي الكسر بس لو عادي أو مفيش أي مشاكل سيبه على راحتك
بص هو المفروض انك تحط مروحتين على الأقل ولازم يكون محطوطين بطريقة بحيش أن فانة تدخل هواء و وحدة تخرج الهواء لefficiency أحسن
وفي بوردات كتير رخيصة وفيها DDR3
انت ممكن تبيع البوردة بحوالي 200 جنيه-حسب حالة البوردة والPackaging & Accessories اللي جايين مع البوردة- وبدلها تجيب بوردة COMBO G41(ومش العادية) من جيجابايت لأنها بصراحة بوردة هتفيدك في الوقت ده-فيها DDR2 & DDR3 بحيث أنك او هتجيب الرامات الDDR3 بعدين خلي القدام(الDDR2) شغالين على البوردة لغات ماتجيب الرامات الجديدة
البوردة الجيجابايت الكومبو عملا حوالي 300 جنيه جديدو بس لو في مستعمل هات...

Ahmed.Elsayed
30-05-2011, 21:46
عادي أوي ان شيبس البوردة تسخن بس لو قابلتك مشاكل وانت مشغل البروسيسر أوي أو خصوصا لو قابلتك الBlue Screen of Death تلغي الكسر بس لو عادي أو مفيش أي مشاكل سيبه على راحتك
بص هو المفروض انك تحط مروحتين على الأقل ولازم يكون محطوطين بطريقة بحيش أن فانة تدخل هواء و وحدة تخرج الهواء لefficiency أحسن
وفي بوردات كتير رخيصة وفيها DDR3
انت ممكن تبيع البوردة بحوالي 200 جنيه-حسب حالة البوردة والPackaging & Accessories اللي جايين مع البوردة- وبدلها تجيب بوردة COMBO G41(ومش العادية) من جيجابايت لأنها بصراحة بوردة هتفيدك في الوقت ده-فيها DDR2 & DDR3 بحيث أنك او هتجيب الرامات الDDR3 بعدين خلي القدام(الDDR2) شغالين على البوردة لغات ماتجيب الرامات الجديدة
البوردة الجيجابايت الكومبو عملا حوالي 300 جنيه جديدو بس لو في مستعمل هات...
مش عارف أقولك أيه والله
بس البوردة الكومبو مكتوب عليها 1333(O.C) والبروسيسور عندى 800 بس يعنى مقدر أعمله أوفرلوك للبروسيسور كل ده فهل ينفع أركب ddr3 و بروسيسور e5300 على البوردة من غير ما أعمل أوفرلوك ؟
معلش تعبك معايا و أسف لصاحب الموضوع :o

AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBe larusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDetect languageDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchG alicianGeorgianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrish ItalianJapaneseKoreanLatinLatvianLithuanianMacedon ianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRom anianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSw edishThaiTurkishUkrainianUrduVietnameseWelshYiddis h⇄AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasque BelarusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEstoni anFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreek Haitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrish ItalianJapaneseKoreanLatinLatvianLithuanianMacedon ianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRom anianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSw edishThaiTurkishUkrainianUrduVietnameseWelshYiddis h
Detect language » Arabic

gamedragon64
30-05-2011, 23:17
مش عارف أقولك أيه والله
بس البوردة الكومبو مكتوب عليها 1333(O.C) والبروسيسور عندى 800 بس يعنى مقدر أعمله أوفرلوك للبروسيسور كل ده فهل ينفع أركب ddr3 و بروسيسور e5300 على البوردة من غير ما أعمل أوفرلوك ؟
معلش تعبك معايا و أسف لصاحب الموضوع :o

AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBe larusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDetect languageDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchG alicianGeorgianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrish ItalianJapaneseKoreanLatinLatvianLithuanianMacedon ianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRom anianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSw edishThaiTurkishUkrainianUrduVietnameseWelshYiddis h⇄AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasque BelarusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEstoni anFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreek Haitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrish ItalianJapaneseKoreanLatinLatvianLithuanianMacedon ianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRom anianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSw edishThaiTurkishUkrainianUrduVietnameseWelshYiddis h
Detect language » Arabic

لأ عادي جدا
البوردة مناسبة تماما لوضعك الحالي
اتوكل على الله واشتريها:ah7:

محدودالدخل
31-05-2011, 01:51
ينهااااااااااار أبيض ...كل ده حصل فى الموضوع وأنا مش واخد بالى

عموما ما دام النقاش للفايده ...مفيش أى مشكله .......

وبالنسبه لكسر الرامات على البورده ....هيكون حسب قدرتها ومدى ثباتها

ولكم جزيل الشكر