المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل من دعوه ع hd-torrents.org

Backstreet Boys
15-06-2011, 20:43
هل من دعوه ع hd-torrents.org ؟

لاني بالحقيقة من عشاق الافلام ذات الجودة العالية وارغب هذا الموقع بشده لانه الافضل في مجاله :o

المقابل لا اعلم ولكن لدي دعوات ع ipt :p:o

وزي منتوا عارفين انا جديد في عالم مواقع التورنت الخـاصة :D

اتمنى حدا يرد ولو حتى يسلم ويمشي :rolleyes:

تحياتي للجمـيع ;)

dodyf
15-06-2011, 22:57
انت بتقول جديد في التورنت صعب مره واحده تجيب موقع لفل عالي زي hd-torrents.org
لانه افضل موقع افلام في العالم طبعا بعد الكبير HD-BITS.org

Backstreet Boys
16-06-2011, 04:59
انت بتقول جديد في التورنت صعب مره واحده تجيب موقع لفل عالي زي hd-torrents.org
لانه افضل موقع افلام في العالم طبعا بعد الكبير HD-BITS.org

شكرا ع الرد

مستوى عالي مستوى منخفض بالاول والاخير كلها مواقع تورنت والهدف منها واحد

استغرب صراحه عندنا احنا العرب مستحيل الواحد يعطي دعوه بالمجان لابد من مقابل اي شي
دعوه لموقع اخر فلوس بطاقات شحن الخ
بيمنا بالمواقع الاجنبية الدعوات توزع بالمجاان
حصلت على دعوتان hdme و hd-space
بيوم واحد فقط وبلا مقابل :ah7:

تخيل لو طلبت هذه الدعوات في موقع عربي ماذا سادفع مقابلها ؟

على فكرة انا مو جديد على عالم التورنت انا لدي خبره تتجاوز الثلاث سنوات ونصف في التورنت
ولكني جديد في عالم مواقع التورنت الخاصة

dodyf
16-06-2011, 08:55
شكرا ع الرد

مستوى عالي مستوى منخفض بالاول والاخير كلها مواقع تورنت والهدف منها واحد

استغرب صراحه عندنا احنا العرب مستحيل الواحد يعطي دعوه بالمجان لابد من مقابل اي شي
بيمنا بالمواقع الاجنبية الدعوات توزع بالمجاان

تخيل لو طلبت هذه الدعوات في موقع عربي ماذا سادفع مقابلها ؟

على فكرة انا مو جديد على عالم التورنت انا لدي خبره تتجاوز الثلاث سنوات ونصف في التورنت
ولكني جديد في عالم مواقع التورنت الخاصة

ولله لو معايا ما يغلي عليك
بس للاسف معايا اكونت بس لسه جديد
بخصوص المواقع العربي والاجنبي
عشان مواقع الاجنبي فيه صقه في التعامل
اما العربي مافيش صقه طبعا مش مع كل الناس
انا كنت بعمل جيفات كتير في مواقع عربي تانيه كان الواحد من دول يدخل يطلب وهو مش عارف حتي ده موقع ايه بس عايز واللي يطلب بعت كده يروح يبيع فمافيش صقه في التعامل خاالص بس برضو في ناس كتير اوي محترمين لاكن الفكره العامه مافيش صقه
نصحيه مني لو عايز بجد تبدء صح في التورنت و المواقع الخاصه ابدء من المواقع الاجنبي
ده موقع اجنبي روعه بجد الناس هناك كلها زوق واحترام

https://www.torrent-invites.com/10-giveaways/

rqwa
16-06-2011, 11:31
انا ما ادري في ناس تطلب لفلات عالية مع نفس الأشياء تلاقيها والله في الفلات المتوسطة او حتى الصغيرة والله كنت اجمع لين شفت ان التراكرات متشابهة تقريبا انا كنت ادور على سيمبسون تعرفونه المسلسل الكرتوني وكنت احسبه موجود في البت مي تي في والله شفته موجود في السبيد سي دي ومش بس كده فري ليش كمان .

RAPIDO
16-06-2011, 12:15
أخى هل تستطيع توفير scc فى المقابل ؟

optimus prime
16-06-2011, 14:04
إخواني الاعزاء
في عرب هاردوير لدينا سياسة ضد بيع الدعوات والاستفادة المادية منها :)
أرجوكم أي عضو يتعرض لموقف بيع دعوة او عضو تاني يعرض عليه دعوة أتمنى انه يرسلي اسم العضو بس على الخاص وانا هتصرف معاه :)
اما موضوع ان العرب بيطلبوا ومش فاهمين فدا دوركوا إنتوا كمستخدمين تورنت وفاهمين
دوركوا انكوا توعوا الناس الي حوليكوا والناس الي تطلب دعوات وانكوا تعملوا شروط للدعوة بحيث ان الي ياخدها يكون فاهم هو هيستخدمها في ايه
والموضوع ليس له أي علاقة بالثقة على فكرة :)

NASA Science
16-06-2011, 16:00
بيمنا بالمواقع الاجنبية الدعوات توزع بالمجاان لا تيأس يا أخى فهناك من الطيبين الكثير
وان كنت تعاملت مع شخصيات لا أقول عليهم ماديين ولا غيره
فهناك الأخيار الطيبين
الموضوع :
هو ان هناك اعضاء مبتدئين واعضاء طماعين بيطلبوا دعوات لمواقع عالية وبعد أخذ الدعوة يقوموا بضرر صاحب الدعوه وطبعا انا واحد من الألاف اللى تم ضرر حسابتهم وغلق بعضها
و هناك حكمه تقول : الحسنة تخُص والسيئة تعُم (تشمل)
لذلك اى عضو غير معروف فى اى منتدئ يصعب عليه أخذ دعوه او أكونت

عشان مواقع الاجنبي فيه صقه في التعامل
اما العربي مافيش صقه طبعا مش مع كل الناس هناك أزمه فعلا بخصوص الثقة بين العرب , على سبيل المثال المفترض إنك بتأخد الدعوه علشان استخدامك الشخصى و إحتياجك لهذا الحساب , هذا المفترض
ولكن بعد أخذ الدعوة او الاكونت مثل مالناس بتعمل بتشوف العجب العجاب
من بيع دعوات وضرر لصاحب الدعوه الأصل ومن انتهازات لحسابات ليس فى حاجة ليها بمجرد العلم بطلب حاجتها لأى أخ محتاجها

أحدى حساباتى التى تم توزيع دعوات للأعضاء وأصابونى ببعض اليأس والأحباط
https://www.gmrup.com/d1/up13082326071.jpg (https://www.gmrup.com/)
حاجة تحبط والله :

لازم يكون فى حل مستقبلا كى تعم الفائده لكل العرب والغير العرب

انا ما ادري في ناس تطلب لفلات عالية مع نفس الأشياء تلاقيها والله في الفلات المتوسطة او حتى الصغيرة والله كنت اجمع لين شفت ان التراكرات متشابهة تقريبا انا كنت ادور على سيمبسون تعرفونه المسلسل الكرتوني وكنت احسبه موجود في البت مي تي في والله شفته موجود في السبيد سي دي ومش بس كده فري ليش كمان . كلام سليم :ah7:

NASA Science
16-06-2011, 16:08
والله كان لدى أكونت على hd-torrents.org
ولكن كان هناك شخص لا تربطنى به أى صله ولكن علمت بإحتياجه للحساب أكثر منى , ولكنى أعلم بخبرته فى التورنت فقمت بإعضاءه الحساب دون النظر الى المقابل ولكن يريده أكثر منى

وغيرهم وغيرهم ولله الحمد حسابات اعلى من هذا

لا اقول هذا لكى اتفاخر بنفسى , ابدأ
ولكن لكى تعلم الناس من أصابهم اليأس بأن الخير موجود ولكن يحتاج الى وقود العربه لكى تعمل

DR ! ZERO
16-06-2011, 16:27

تخيل لو طلبت هذه الدعوات في موقع عربي ماذا سادفع مقابلها ؟ مش هتدفع حاجة :) و زى ما المشرف قالك ممنوع الاتجاز بالدعوات فى المنتدى و لو عضو عرض دعوات للبيع مهما كانت لتراكر مستواه عالى أو منخفض فموضوعه بيتقفل و يمكن يتخالف كمان .

و لو كنت جيت طلبت الدعوتين دول من هنا كنت هتاخدهم بسهولة جدا لأن دعواتهم منتشرة و سهلة جدا .

و للأسف مش بحمل HD الا نادرا بعتمد على مواقع عامة زى التورنت ليش و فايل ليست و HDME لكن لو كان معايا مكنتش هبخل عليك و لا أى عضو هنا .

أخر حاجة و يا ريت متزعلش منى عيب تفضل الأجانب علينا احنا العرب اخوة و منبخلش على بعض بأى شئ حتى لو فى بعض المستغلين لاحتياج الناس للدعوات و يعرضوها للبيع فمش الكل كده , شوف بنفسك مواضيع الدعوات اللا نهائية للبيت جيمر و أيبى تورنت , و دعوات بىتى ان مسلسلات و تورنت ليش .

aztiti
16-06-2011, 21:44
اولا بالنسبه لصاحب الموضوع وتفضيل الاجانب علينا بالنسبه لموضوع الدعوات هذا لا ينطبق علينا الا في حاله واحده وهو موضوع الغش وعملية الباند التي نحصل عليها من قبل اعطاء الدعوات وتوزيعها وبالنسبه لي خسرت عدة اكونتات لمواقع مستوى عالي بسبب اعطائي دعوات لعدة اصدقاء واول ما بيفكر فيه عملية الغش حتى يحافظ على حسابه فانا لست مستعد ان اعطي دعوه لهذا الموقع واخسر حسابي ليس من باب الاحتكار او المتاجره او حتى المبادله لاني لم افكر في هذه الامور ولكن من باب الثقه في الشخص وحتى تستطيع ان تحافظ على حسابك وان لا تفقده واما بخصوص الاجانب فانا شبت منهم مستحيل ان تحصل على دعوه بهذه السهوله التي تعبر عنها انت وذلك بسبب سرعة النت لدينا والتي لا تقارن بالسرعه التي عندهم واول طلب لهم هو سبيد تست للسرعه وانا جربت ان اقدم لهم مع انا السرعه لدي 2 ميجا وللاسف ياتي الرفض ,الذي اريد ان اتوصل اليه بان التعاون موجود فقد عند العرب وليس عند الاجانب بغض النظر عن الحالات الاستثنائيه التي تحصل
فانا اتأسف لعدم عرضي لهذه الدعوات وافضل ان تبقى معي حتى لا اخسر هذه الحسابات مع انه لدي دعوات كثيره جدا مكدسه لمعظم المواقع ولكن هذا السبب الذي يدفعني حتى لعدم عمل موضوع بخصوص الدعوات ارجو من الجميع تفهم الامر

DR ! ZERO
17-06-2011, 02:35
الأخ Backstreet Boys (https://www.arabhardware.net/forum/member.php?u=11155778) :)

بشرى سارة

تراكر رائع للأفلام ال HD بجودة عالية و سرعة ممتازة كنت بدور فى حسابى على دعوة و اكتشفت انه فاتح التسجيل و الشكر للأستاذ طأهر على الخبر

https://www.arabhardware.net/forum/showpost.php?p=1902295&postcount=2239

NASA Science
17-06-2011, 03:35
يا طاهر المشاركة الأولى بعدم شروط
وهى خاصة بصاحب الموضوع فقط

أما المشاركة التانية :
هناك 3 دعوات https://hd-space.org/ (https://hd-space.org/)
اللى محتاجها يرسل 2 ريشو بروفز

NASA Science
17-06-2011, 04:29
اولا بالنسبه لصاحب الموضوع وتفضيل الاجانب علينا بالنسبه لموضوع الدعوات هذا لا ينطبق علينا الا في حاله واحده وهو موضوع الغش وعملية الباند التي نحصل عليها من قبل اعطاء الدعوات وتوزيعها وبالنسبه لي خسرت عدة اكونتات لمواقع مستوى عالي بسبب اعطائي دعوات لعدة اصدقاء واول ما بيفكر فيه عملية الغش حتى يحافظ على حسابه فانا لست مستعد ان اعطي دعوه لهذا الموقع واخسر حسابي ليس من باب الاحتكار او المتاجره او حتى المبادله لاني لم افكر في هذه الامور ولكن من باب الثقه في الشخص وحتى تستطيع ان تحافظ على حسابك وان لا تفقده واما بخصوص الاجانب فانا شبت منهم مستحيل ان تحصل على دعوه بهذه السهوله التي تعبر عنها انت وذلك بسبب سرعة النت لدينا والتي لا تقارن بالسرعه التي عندهم واول طلب لهم هو سبيد تست للسرعه وانا جربت ان اقدم لهم مع انا السرعه لدي 2 ميجا وللاسف ياتي الرفض ,الذي اريد ان اتوصل اليه بان التعاون موجود فقد عند العرب وليس عند الاجانب بغض النظر عن الحالات الاستثنائيه التي تحصل
فانا اتأسف لعدم عرضي لهذه الدعوات وافضل ان تبقى معي حتى لا اخسر هذه الحسابات مع انه لدي دعوات كثيره جدا مكدسه لمعظم المواقع ولكن هذا السبب الذي يدفعني حتى لعدم عمل موضوع بخصوص الدعوات ارجو من الجميع تفهم الامر

كلامك سليم يا أخى عزمى :ah7:
ولقد ذكرته أنا من قبل
لا يعقل أن أصنع لك معروف بإعطاءك دعوه وبعد ذلك تضُرنى بمعروفى هذا

وبصراحة كانت غلطة كبيره للناس اللى كانت بتوزع دعوات لمواقع العالية لأى عضو (من حُسن النوايا)
لاننا إتحرمنا إحنا كلنا من المواقع العالية ده بسبب الناس الــ ......... دووول

rqwa
17-06-2011, 12:11
وانا نفس المشكلة صارت معاي عندي عضوية في iptorrent س العضوية قديمة وباور يوزر ودعوت شخص وهذا الشخص عنده الداونلود اعلى من الابلود وانا متورط الان وكلمته بس رد علي بطريقة غبية حسيت ان ما فهم شييء هل اطرد والله ارجوا المساعدة انا متورط الان :(

wahba1800
19-06-2011, 09:09
بص يا باشا انا معايا دعوات لمواقع جودة عالية زى HD-SPace و BitHDTV لو عايز حاجة منهم ابعتلى ميلك ودعوتك موجودة هى دى مواقع كويسة لللافلام ال HD ودول اللى عندى والله فى ال HD معنديش حاجة عالية فى ال HD