المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مجموعة دراسية CCIE RS

م/ أحمد بخيت
25-07-2011, 09:06
السلام عليكم
يا جماعة انا كان ليا فترة كدا ابحث ع الانترنت على مجموعة لدراسة الشهادة CCIE RS سوا كدا وكنت افضل انه يكون ف نفس المنطقة عشان فروق التوقيت
يعني يكون م الشرق الاوسط - بالنسبة ليا انا خلصت دراسة الامتحان النظري وكمان اللاب لكني دلوقتي كدا كنت عاوز ابتدي ف مرحلة اللابات بجد
يعني انا قدامي اختيارين اولهم اني اشتري لاب كويس كدا واعمل سيميوليشن عليه والتاني اني ااجر لابات ع النت وكل اختيار منهم ليه مميزاته وعيوبه
عشان كدا المقال دا اللي يرد عليه لو سمحت يكون بين نقطتين
اول حاجة هل اشتري لاب توب احسن ولا ااجر لابات من ع النت احسن ؟؟؟
التاني عاوزين نعمل مجموعة دراسية وعشان كدا لو سمحتم الجادين فقط يردوا ع السؤال دا او ع الاقل اللي ناوي يمشي ف المشوار دا الشهرين اللي جايين دول ع الاقل
بارك الله فيكم وكل عام وانتم جميعاً بخير

mezomora123
31-07-2011, 08:13
السلام عليكم
يا جماعة انا كان ليا فترة كدا ابحث ع الانترنت على مجموعة لدراسة الشهادة CCIE RS سوا كدا وكنت افضل انه يكون ف نفس المنطقة عشان فروق التوقيت
يعني يكون م الشرق الاوسط - بالنسبة ليا انا خلصت دراسة الامتحان النظري وكمان اللاب لكني دلوقتي كدا كنت عاوز ابتدي ف مرحلة اللابات بجد
يعني انا قدامي اختيارين اولهم اني اشتري لاب كويس كدا واعمل سيميوليشن عليه والتاني اني ااجر لابات ع النت وكل اختيار منهم ليه مميزاته وعيوبه
عشان كدا المقال دا اللي يرد عليه لو سمحت يكون بين نقطتين
اول حاجة هل اشتري لاب توب احسن ولا ااجر لابات من ع النت احسن ؟؟؟
التاني عاوزين نعمل مجموعة دراسية وعشان كدا لو سمحتم الجادين فقط يردوا ع السؤال دا او ع الاقل اللي ناوي يمشي ف المشوار دا الشهرين اللي جايين دول ع الاقل
بارك الله فيكم وكل عام وانتم جميعاً بخير
============================================
ان شاء الله أخى أشوفك CCIE فى أقرب وقت...وربنا يعينك ويوفقك وتوصل لأعلى المراتب ان شاء الله.
فعلاً...
فى حاجة شديدة لبدء Study-Group لمذاكرة CCIE ...بس طبعاً محتاجة جدية وهمة عالية وصبر كبيييير.
وان شاء الله هتوصل لكل خير..
رأيى بخصوص اللاب أوضحته لك مسبقاً..
وأتمنى لك الخير من كل قلبى...
ولو فى أى حاجة...أى حاجة بمعنى الكلمة....أقدر أساعد أو أفيدك بيها قولى وأنا مش هتأخر أبداً ان شاء الله.
كان نفسى فعلاً أبدأ فى CCIE Written exam ....بس الوقت عندى صعب جداً....وبحاول على قد ما أقدر أفضى وقت ولو صغير عشان أعمل الفيديو لشرح CCNP
توجهاتى القادمة ان شاء الله...ستكون نحو ال BGP بأذن الله..
بالتوفيق ان شاء الله...
ورمضان كريييييييم....وكل سنة وانت طيب وبألف صحة وسلامة.

sherif-magdy
31-07-2011, 08:34
https://www.networkset.net/2011/07/28/group-study-ccie/

م/ أحمد بخيت
03-08-2011, 22:01
متشكر ليكم يا جماعة الخير
لو سمحتم لو اي حد معاه اسهل مادة اقدر اشتغل بيها ف اللاب يرفعها هنا او يعطيني اللينك
لأني جمعت مواد بالعبيط وبصراحة انا دلوقتي مخضوض من كمية المواد اللي عندي

سعيد يوسف
04-08-2011, 09:51
أعتقد أن ال materials
الخاصة ب INE
من فيديوهات وWORKBOOK
كافية جدا وممكن مشاهدة سكوت موريس في شرحه IP EXPERT

أتمني أن أكون أفدتك

w5005m
01-09-2011, 22:34
كل عام وانت بخير مهندس أحمد
ان في الامارات و ممكن نتواصل .....
انا جدا مهتم في الموضوع ......
في انتضار ردك ........
سلام

م/ أحمد بخيت
02-09-2011, 06:17
تمام
شوف عندك معلومات التواصل معايا ع الانترنت خلينا نتكلم ونشوف هنظبط الموضوع دا ازاي

aba saud
01-10-2011, 12:41
أنا في الرياض وجاهز لدخول دورة ccie R&S ولكن احتاج قروب علشان تخفيض السعر ....
خاصة أنه مهندس عنده خبرة جيدة في التدريب وفي العمل
abasaud@gmail.com

م/ أحمد بخيت
01-10-2011, 22:39
ي عم دورة مين
احنا بنتكلم دلوقتي ف جروب للدراسة