المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : متاجر عرب هاردوير

ahmedvip2008
04-08-2011, 11:08
ماهي متاجر عرب هاردوير وما الفائدة من الشراء منها وهل تقدم خدمات جديدة

Ahmed.Saleh
04-08-2011, 15:25
المتاجر هى وصله ما بين البائع والمشترى لتستفسر عن ما تشاء وتعرف الاسعار وموعد توفر بعض القطع وهكذا
الشراء بيكون من المحل نفسه بمعنى ان تنزل وتزهب للمكان وتشترى
وبعض المتاجر بتوفر خدمه الشحن مثل هاى اند اذا انت ساكن فى محافظه بعيده مثلا

DoCToR.TaHeR
04-08-2011, 18:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اهلا بك أخي العزيز :)

نظام متاجر عرب هاردوير ,, هو عباره عن علاقة عرب هاردوير مع حلفائنا التجار ,, فهو يعتبر متجر الكتروني كبير علي اكبر موقع عربي يختص بالتكنولوجيا والهاردوير ,,

مثال بسيط للتوضيح ( للأخ محمد الجوهري ) : تخيل ان عرب هاردوير عباره عن مول كبير لبيع قطع الكمبيوتر ,, والشركات المشتركه فيه اسمها " متاجر عرب هاردوير " ,, والمول ده فيه محلات ,,

المحلات هنا هي عباره عن الأقسام الكامله لكل شركة مشتركة ,, والمحلات دي شغال فيها ناس ,, الناس دول هم ممثلو الشركات في المنتدي ,,

بعد كل الكلام ده ,, طب سيادتك هتستفيد ايه ؟! ,,

الحقيقة هتستفيد كتير, هتستفيد إن أصبح بإمكانك دلوقت إنك تعمل موضوع خاص بيك في قسم الشركة اللي عاوز تشتري منها أو تتعامل معاها, و بعدين تقدر تتابع معاهم سير عملية البيع من خلال الموضوع ده. بدال ما تعمل مشاركة في الموضوع الأساسي و تتوه وسط المشاركات, دلوقت بقى متاح ليك تعمل موضوع كامل تستفسر فيه زي ما إنت عاوز. كمان هنعمل لك بعد فترة دليل الشركات اللي هتقدر من خلاله تعرف بيانات كل شركة و رقم تليفونها, و كمان مكانها على خريطة جوجل علشان لما تحب تسأل عن حاجة ما تنزلش تلف و في الآخر ما تلاقي طلبك :)

أرجو ان تكون الفكرة وصلت :)