المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارقام موبايل غرييييبة ومحدش بيرد!!!!

ahmedangel
20-08-2011, 05:08
السلام عليكم امبارح واقف مع صحابى فواحد صحبى اتصل بية رقم غريبوصحبى مش عايز يرد قولتلة رد قالى الرقم دة بيتصل بية بقالة كذا يوم صحبى يرد علية فى كل مرة ويقول الو ومحدش يرد علية!!!!!!!
الغريب ان الرقم دة نفس رقم تلفونة ما عادا الرقم الاخير يعنى هوة اخر رقم 4 الرقم الغريب 3 !!!!!
الاغرب انى لما روحت البيت وفتحت الفيس بوك لقيت احدى صفحات الكورة حاطة بوست بيقول ان فى ناس كتيرة بتشتكى ان فى ارقام غريبة بتتصل بيها بنفس القصة الى حكيت عليها دى ومهما فضلت فاتح على الى اتصل هوة مش بيقفل وبيفضل فاتح لحد ما انت تزهق وتقفل زى ما صحبى عمل فضل فاتح ويقول الو ومحدش يرد لدرجة ان احنا قولنا ان دى عفاريت !!!!
المفاجاة الكبيرة ان واحد على الفيس بيتكلم عن الارقام دى بيقول يا جماعة محدش يرد على اى رقم غريب يتصل بية لان دا تجسس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انا الموضوع كبر فى دماغى وعايز اعرف من خبراء الاتصالات هل دا فعلا تجسس ولا دى هرتلة روترات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ahmedangel
20-08-2011, 20:58
خلاص مفيش اى حد عارف اى حاجة فالموضوع دة؟؟؟؟؟

محمود010
21-08-2011, 19:57
هو فعلا ممكن تجسس وممكن يكون خطأ من الشبكة نفسها

ahmedangel
21-08-2011, 23:37
هو فعلا ممكن تجسس وممكن يكون خطأ من الشبكة نفسها
هوة الكلام دة حصل مع كذا واحد فاليوم دة والى قبلية بس مش متاكد نفس الشبكة ولا شبكات مختلفة

kinglove201082
24-08-2011, 09:28
لو كانت الشبكو موبينيل اكيد قرايت القضية الموجودة دلوقتى ان نجيب سويرس ساعد اسرائيل فى التجسس على شبكات المحمول انة وضع اكسس بوينت للشبكة بحيث تغط 10 كيلو من العمق الاسرائيلى فى منطقة خالية من السكان فى سيناء يعنى العملية مقصود فبرجاء نخلى بلنا كويس

advelbakali
24-08-2011, 18:02
أنا من المغرب والكلام ده بيحصل معي كتير

في أحد الأيام رن التلفون ورديت في الإستراحة وكان عندي إمتحان ثلاث ساعات

حطيت التلفون في جيبي بدون إقفال الخط

عند الإنتهاء نت الإمتحان نسيت أشوف الهاتف ودهبت إلى المنزل 30 دقيقة طريق ولما رحت البيت تفقدت الهاتف ولقيت المفاجئة
أنو لس الإتصال مربوط وشفت وقت الإتصال لقيت 3:47:20

يعني شو بيكون هدا.........

ahmedangel
25-08-2011, 00:08
أنا من المغرب والكلام ده بيحصل معي كتير

في أحد الأيام رن التلفون ورديت في الإستراحة وكان عندي إمتحان ثلاث ساعات

حطيت التلفون في جيبي بدون إقفال الخط

عند الإنتهاء نت الإمتحان نسيت أشوف الهاتف ودهبت إلى المنزل 30 دقيقة طريق ولما رحت البيت تفقدت الهاتف ولقيت المفاجئة
أنو لس الإتصال مربوط وشفت وقت الإتصال لقيت 3:47:20

يعني شو بيكون هدا.........
ينهر ابيض 3ساعات و 47 دقيقة؟؟؟ ليييييييية يعنى هوة صحبى الى بتكلم علية فضل فاتح الموبايل لمة 10 دقائق ولما زهق صحبى قفل الموبايل لانة خاف حد يتصل بية يلاقية مشغول بس فعلا حاجة غريبة يا ريت الى شغال فى اى شركة اتصالات يفهمنا اية الحوار دة

ahmedangel
25-08-2011, 00:16
لو كانت الشبكو موبينيل اكيد قرايت القضية الموجودة دلوقتى ان نجيب سويرس ساعد اسرائيل فى التجسس على شبكات المحمول انة وضع اكسس بوينت للشبكة بحيث تغط 10 كيلو من العمق الاسرائيلى فى منطقة خالية من السكان فى سيناء يعنى العملية مقصود فبرجاء نخلى بلنا كويس
انا فعلا سمعت عن موضوع موبنيل دة بس ال 10كيلو دول لو جوة سينا جوة الحدود المصرية يعنى يبقى هوة كدة فالامان اما لو جوة فلسطين المحتلة يبقى هوة كدة لبسها صح وبعدين حتة لو الى بيتجسسوا دول اسرائيلين هيتجسسوا على مين صحبى الى بيدور على شغل ولا الراجل التانى الى كان بيحضر محاضرة ؟ وبعدين لو هما بتجسسوا فعلا يبقوا اغبيا لان الى بيتحجسسوا علية هيعرف بسهولة التجسس يبقى عن طريق man in the midel الى بيتجسس والمتصل بيتكلم عادى زى ما وزراة الدخلية كانت بتعمل احيانا زى لما تلاقى صدى صوت او لما يكون الى بتتكلم معاة بيتكلم عادى وفجاة الصوت بعيد