المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار . لا استطيع التحميل من بعض مواقع التورنت على حساب سرفر وندوز

lamsaa
01-09-2011, 20:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كل عام وانتم بخير

عتدى استفسار بسيط فى بعض الاوقات استخدم حساب سرفر وندوز لتعليه الرشيو الخاص بى على مواقع التورنت ولكن تواجهنى مشكله فى الحساب الجديد دى 2 مره لى على سرفرات الوندوز فا مش عارف بحمل الملف من بعض المواقع مثل torrentleec,iptorrents,وحتى من torrentday لا يقبل التحميل باى شكل وحاله التراكر بتكون offline (time.out مع العلم انى جربتهم على الجهاز بيحملو عادى ايه السبب

مع العلم جربت اكتر من طريقه منها تغير بورت البرنامج وتغير DHT ولم يفلح شئ لكن اكتشفت انو السبب هو ip السرفر نفسو لانى دخلت بروكسى فى البرنامج نجح التحميل بس للاسف وانا بعمل سيد للملف ظهر خطا والسهم بقى احمر error proxyر لو حد جرب الموضوع ده يا ريت يفدنى واسف على الاطاله وكل عام وانتم بخير

المصدر (https://www.yallarab.com)

NASA Science
01-09-2011, 21:46
حدثى اصدار نسخة برنامج التورنت والمشكلة إن شاء الله تتحل
و اعتقد إنتى بتستخدمى برنامج UTorrent

lamsaa
02-09-2011, 00:18
شكرا على المساعد بس انا ولد مش بنت وانا فعلا السرفر موجود عيله احدث اصدار للبرنامج الى هو ال3 وانا عندى على الجهاز ال 2 وبحمل بى عادى من غير مشكله على فكره

NASA Science
02-09-2011, 00:31
هل dht متفعله , إتأكد منها ؟

lamsaa
02-09-2011, 01:23
جربت اخى وهى مفعله وهى غير مفعله انا ذاكرها فى الموضوع هى الطريق الوحيده الى نفعت معايا انى استخدمت بروكسى فى البرنامج وشكرا على المتابعه والاهتمام

NASA Science
02-09-2011, 04:15
خلى بالك من تكرار الاى بى بتاع البروكسى

وحاول تطلب الدعم الفنى من الشركة , و أكيد الشركة عندها خبرة كبيره فى المشاكل ده

بالتوفيق ليك يا جميل , سلاااااام

hassan xXx
02-09-2011, 15:19
افتح الموقع من علي السيرفر