المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : [مصر- القاهره] للبيع فقط - Sasmung 2494HS 1080p + Sapphire HD5850 1G TOXIC

EL-MARIACHY
03-09-2011, 23:07
بسم الله الرحمن الرحيم

يوجد قطعتين للبيع فقط و البيع ONLY ، يعنى مش عايز كلمه بدل و الحوارات ديه !

القطعه الأول :

شاشه سامسونج 24 بوصه Full-HD بمخارج DVI و VGA و HDMI و بالطبع يوجد بها speakers

الان لنلتزم بالنموذج علشان منتخالفش :D

1- اسم موديل السلعه :samsung 2494HS Full-HD 1080p with Speakers and HDMI output

2- المتعلقات القادمه مع السلعه : الشاشه + كابل DVI + كابل VGA + القاعده + stand و لكنى لا اجد إسطوانه التعريف

3- فى الضمان ام خارج الضمان : ضمان metra computer ثلاثه سنوات ، شراء 18-9-2009 ، إحسبوا انتم متبقى كام !

4- صوره حقيقيه للسلعه إن امكن : طبعاً

5- و إذا كان العرض بيع فلابد من ذكر سعر البيع و السعر النهائى يتم التفاوض فيه على الخاص :

سعر الشراء : 1180ج

سعر البيع : 1000ج

6- مكان البيع (البلد والمدينة) : مصر - القاهره - عند محطه مترو حلميه الزيتون أو ممكن التقابل فى مصر الجديده

ملحوظه هامه : انا لم اكن انوى بيع الشاشه و لا الكارت و لكن وجدت فرصه لشاشه اخرى و بالطبع كارت شاشه اخر فإضطررت ان اغتنمها
الشاشه كان مقدر لها ان تعمل ثلاثة سنوات زياده عن عملها الاساسى و لكن شائت الأقدار ان تتخلى عن عرشها اقرب مما قُدر لها بسبب إحلالها بشاشه 3D 27 بوصه

الشاشه ديه من افضل الشاشات اللى إشتريتها فى حياتى و انا نادم جداً على بيعها و ارجو ممن يشتريها ان يحافظ عليها فهى شاشه نادره جداً و لا يوجد مثلها فى نفس فئتها الا القليل جداً

المواصفات :

https://www.displayblog.com/2008/11/21/samsung-syncmaster-2494hs-24-1080p-lcd-monitor/
----------------------------------------------------------------------------------

القطعه الثانيه :

كارت شاشه ATI Sapphire HD5850 1G DDR5 Toxic

1- اسم موديل السلعه ATI SAPPHIRE HD5850 1G DDR5 TOXIC ( OC & VAPOR-X)

2- المتعلقات القادمه مع السلعه : الكارت + 2 كابل 6بن + إسطوانه التعريف + إسطوانه لبرنامج الSIMHD +محول من DVI الى VGA + شعار شركه سافيرا

3- فى الضمان ام خارج الضمان : شراء يوم 30-5-2010 و الضمان سنتين ، فاعتقد متبقى 9 اشهر

4- صوره حقيقيه للسلعه إن امكن : طبعاً أكيد :D

5- و إذا كان العرض بيع فلابد من ذكر سعر البيع و السعر النهائى يتم التفاوض فيه على الخاص

سعر الشراء : 1950ج
سعر البيع : 1200ج

6- مكان البيع (البلد والمدينة) : مصر - القاهره - عند محطه مترو حلميه الزيتون أو ممكن التقابل فى مصر الجديده

المواصفات :

https://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=591&pid=321&psn=&lid=1&leg=0
---------------------------------------------------------------------------

ملحوظه هامه : انا لم اكن انوى بيع الشاشه و لا الكارت و لكن وجدت فرصه لشاشه اخرى و بالطبع كارت شاشه اخر فإضطررت ان اغتنمها
الشاشه كان مقدر لها ان تعمل ثلاثة سنوات زياده عن عملها الاساسى و لكن شائت الأقدار ان تتخلى عن عرشها اقرب مما قُدر لها بسبب إحلالها بشاشه 3D 27 بوصه

الشاشه ديه من افضل الشاشات اللى إشتريتها فى حياتى و انا نادم جداً على بيعها و ارجو ممن يشتريها ان يحافظ عليها فهى شاشه نادره جداً و لا يوجد مثلها فى نفس فئتها الا القليل جداً

الكارت ايضاً ممتاز جداً و هو طبعاً مكسور السرعه بتبريد إحترافى و سبب البي كما ذكرت شرائى لشاشه 3D و طبعاً إشتريت كارت انفيديا :cool:
----------------------------------------

التواصل عبر الخاص فقط و للجادين فقط

انتهى العرض

sprocketgear
04-09-2011, 01:57
ممكن التليفون

omarara
04-09-2011, 01:57
علي فكرة يا باشا الكارت النسخة HIS تباع جديدة ب 990 جنيه
ثانيا هل الكارت جاي flashed bios ؟ يعني اصدي مثلا هل يمكن الوصول الي 950 core clock من غير تعديل البيوس ولا لا :) باستخدام Trixx

meez
04-09-2011, 02:54
ياريت نهائى الشاشة على الخاص

EL-MARIACHY
04-09-2011, 07:11
ممكن التليفون

تم الرد على الخاص

علي فكرة يا باشا الكارت النسخة HIS تباع جديدة ب 990 جنيه
ثانيا هل الكارت جاي flashed bios ؟ يعني اصدي مثلا هل يمكن الوصول الي 950 core clock من غير تعديل البيوس ولا لا :) باستخدام Trixx

1- لا استطيع الرد ، اذا اردت النقاش فلديك الخاص

2- انا لا اعلم ماهى ال flashed bios

3- لا اعلم ان كان يمكن الوصول الى 950 ، حيث انى لم أحتاج إطلاقاً الى كسر السرعه ، حيث انه بالفعل مكسور السرعه و يشغل لى الألعاب على دقه 1920×1080 و معظم الإعدادات على high حتى الوصول الى مرحله اللعب السلسله دون التاثير على جودة الصوره

4- اعتقد ان برنامج trixx يعمل مع فئه ال6XXX فقط > على حسب معلوماتى

ياريت نهائى الشاشة على الخاص

تم الرد على الخاص

H@IDER
04-09-2011, 17:26
انا لا اعلم ماهى ال flashed bios

المقصود بها تحويل البايوس, أي تحويل بايوس البطاقة الأفتراضي إلى بايوس أعلى من البطاقة لديك.
و هو أمر خطر و يفضل كسر السرعة عوضاً عن الطريقة تلك.

أرجو أني قد أفدتك أخي شريف :)

jacope
04-09-2011, 19:54
ياريت رقم تليفون حضرتك ونهائي الكارت علي الخاص لو سمحت

amrmovie
04-09-2011, 21:25
ممكن اعرف سعر كارت الشاشه جديد بكام دلوقتى ؟

xXx_2010
04-09-2011, 23:29
دعوة صغير للنقاش ف مضووع سعر الكارت وجاهز بالفلوس لو ربنا يسر النقاش مابينا imeg4@yahoo.com

Dokma
05-09-2011, 03:09
نهاية الشاشة على الخاص بعدازنك

EL-MARIACHY
05-09-2011, 05:01
ياريت رقم تليفون حضرتك ونهائي الكارت علي الخاص لو سمحت

تم الرد على الخاص

ممكن اعرف سعر كارت الشاشه جديد بكام دلوقتى ؟

لا يوجد منه جديد حالياً ! :)

دعوة صغير للنقاش ف مضووع سعر الكارت وجاهز بالفلوس لو ربنا يسر النقاش مابينا imeg4@yahoo.com

تم الإرسال على الخاص لأنه لا يوجد لدى ماسنجر

نهاية الشاشة على الخاص بعدازنك

تم الرد على الخاص

---------------------------------------------

لقد تم حجز الكارت و الشاشه ليوم الخميس القادم ، و اذا لم يتم البيع سيتم مراسله الأعضاء الذين وعدتهم !