المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : .. إيه رأيكم فى الكورس ده ..

- IT -
27-09-2011, 03:13
.. السلام عليكم ..

كنت عايز رأيكم فى الكورس ده ..

لإن ناوى إن شاء الله أدرسه ..

و سؤال جانبى كده .. هل اليونكس ليه شغل كتير أو شهاداته مطلوبة ..؟ طبعآ الأرزاق بيد الله ..

A Beautiful Mind
27-09-2011, 06:27
بالتوفيق ان شاء الله اخى العزيز فى دراستك باذن الله وربنا يوفقك بلنسبه لليونكس اكيد اليونكس مطلوب لكن فى الاماكن الكبيرة والشركات الكبرى وبالنسبه لمرتبات الليونكس عاليه ومرتفعه لكن الارزاق بالله اكيد بس انت كده هتبقى محتاج شهادات تانيه مع الشهادات دى كمان باذن الله لى عوده لانى انا شغال نت من الموبايل ومش هقدر اكتبلك تفاصيل اكتر لى عوده باذن الله

- IT -
27-09-2011, 18:58
.. أوك يا هندسة .. مستنى ردك .. ربنا معاك و يوفقك ..

A Beautiful Mind
28-09-2011, 10:45
السلام عليك اخى العزيز اعتذر وبشده عن التاخير ولكن هذا كان لسببن

الاول وجود عملية اصلاحات فى المنتدى وبالفعل اقد رديت بعد صلاة الفجر ولكن الرد اتمسح تقريبا بسبب الاصلاحات :)

وثانيا لانى عندى ظروف الفترة دى اخى العزيز سأجاوبك من وجهة نظرى واعتبرها نصيحه من اخ لاخوه
ربما اكون اقل منك سننا وعلما لكنها نصيحه من واقع لمسته ورآيته لاعز اصدقاء لى اذا

وانا بعتبرك كأخ وصديق عزيز لذلك وجب على ان اقدم لك هذه النصيحه معلش ممكن كلامى ده يكون كتيير بس هيكون توضيح ليس الا

اخى ربما يكون ده آخر رد لى فى المنتدى فى هذه الفترة نظرا لاننى سأكون متغيب الفترة القادمه
بسبب مشاغل الدراسه والحياه واقوم الان بعمل بعض الاشياء ربما تعطل عمليه دخولى للمنتدى لكنى اردت ان ارد عليك اخى العزيز

اخى اذا اردت ان تأخذ طريقك فى مجال الليونكس وسولايس بالتحديد فهذا فى حد ذاته ممتاز جدا ولكن شهادات سولاريس لن تفيدك وحدها حيث انه هنا فى مصر لابد لك ان تكون حاصل على كم كبيير من الشهادات

لذلك الليك التالى لك ان تأخذ به ولك ان لا تأخذ به ولكن كما قلت لك هى نصيحه اخ لاخوه يفضل حصولك على شهادات اخرى مع هذه الشهادات هذه الشهادات هى

Solaris

Red Hat

برمجه ويفضل ان تكون

PHP & MYSQL

اخى اذا حصلت على هذه الشهادات تأكد اولا ان الارزاق بالله ولكن سيكون لك مكانه محترمه جدا فى افضل الاماكن باذن الله تعالى
وفى الاخير اتمنى لك التوفيق فى حياتك وربنا يكرمك وينولك اللى فى بالك

وليس بالضرورة ان يكون ردى صحيحا ربما يكون كله اخطاء

ارجو من اصحاب الخبرة افادتنا فى هذا الرد