المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعدة لو سمحت بخصوص تعريف كارت gtx 460

osama kiko
23-10-2011, 20:38
السلام عليكم
لو سمحت ياجماعة عندى مشكلة غريبة شوية انا نزلت نسخة 7 تمام وجيت اسطب تعريف كارت الشاشة مش راضى يتعمل خالص وانا منزل اخر تعريف من الموقع والتعريف مخصص لنسخة 7 وبرضو مش شغال خالص قولت اجرب التعريف الاصلى بتاع سى دى الكارت الاصلى برضو نفس المشكلة مش عارف العيب اية والمشكلة دى مع وندوز 7 بس انما اكس بى او فيستا شغال عادى وزى الفل ومعلومة ياجماعة لما بخش اشوف الكارت موجود ولالا مش بلاقية خالص متعرف والمشكلة دى مع 7 بس غير كدة شغال تمام ياترى العيب اية انا كل مااجرب انزل نسخة 7 يحصلى المشكلة دى وبضطر اغير النسخة بس عاوز اعرف حل لى دى:(

unexpected
23-10-2011, 21:45
وعليكم السلام. اخي نسخة 7 عندك 64 ام 32؟؟؟ وما هو كرتك؟؟؟

osama kiko
23-10-2011, 21:55
32 ياباشا والكارت هو gtx 460 جربت كل حاجة من ساعة مانزلت النسخة ومفيش اى حاجة زهقت اوى بصراحة حتى تعريف الاصلى بتاع الكارت مش راضى يتعمل ياترى اية الحل وجربت مع 64 برضو نفس المشكلة

وعليكم السلام. اخي نسخة 7 عندك 64 ام 32؟؟؟ وما هو كرتك؟؟؟

unexpected
23-10-2011, 22:08
ادخل start من ثم كلك يمين على computer ومن ثم على properties ثم Device Manager وانظر الى القائمة Display adapters اكبس علية هل يوجد اسم كرتك؟؟؟ ام يوجد علمة استفهام؟؟

osama kiko
23-10-2011, 22:16
لما بعمل كدة مش بلاقى كلمة Display adapters خالص ودى حاجة مجننانى بصراحة ومعناها انى كانى مفيش اى كارت موجود خالص مش عارف اعمل بصراحة

ادخل start من ثم كلك يمين على computer ومن ثم على properties ثم Device Manager وانظر الى القائمة Display adapters اكبس علية هل يوجد اسم كرتك؟؟؟ ام يوجد علمة استفهام؟؟

alpoop20
24-10-2011, 00:00
طب حضرتك ممكن تكتبلى الرسالة اللى بتطلعلك عند تسطيب اى تعريف على ال7

osama kiko
24-10-2011, 01:06
تم حل المشكلة بس انا مستغررررررب اوى بجد الطريقة هيا انى شغلت الكارت المدمج مع البوردة وبكدة ظهرت كلمة Display adapters الى مكنتش موجودة وعلشان كدة الكارت مكنش بيتسطب ولما ظهرت جربت اعرف التتعريف بتاع الكرت راح قبل واشتغل واظهرلى فى كلمة Display adapters خيار كارتى الخارجى والكارت المدمج روحت قافل الكارت المدمج واشتغلت ب gtx460 طريقة غريبة اوى بصراحة واوال مرة اقابلها فى حياتى والكارت شغال بس فى ملحوظة وعاوز الاجابة عنها هو شغل وكل حاجة تمام بس قارى 1008 من الى المفروض يكون 1024 كدة غلط ولا ايييييية