المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ههههههه خبر مضحك جداً جداً

ibrahimfr
04-11-2011, 20:55
ضبط حاويتين بميناء بورسعيد بهما خناجر وسيوف يشتبه أن تكونا لأحد أقارب أبو إسماعيل (https://tahrirnews.com/جرائم-ومحاكمات/ضبط-حاويتين-بميناء-بورسعيد-بهما-خناجر/#.TrPimbKQZQH.facebook)

ههههههههههه , لا والصورة التي وضعوها للشيخ حازم !

لا أعلم مدى غباءهم لكني متأكد أن من يصدقهم أشد غباءً

GHOSTEID0
04-11-2011, 21:20
ناجح باذن الله يا شيخ حازم
و لا عزاء للناس التيت

SuBZeRo
06-11-2011, 13:45
بأذن الله ناجح والله يوفقه كيدا في كل علماني وليبرالي لو حتي مش كافر يا سيدي والشيخ بفضل الله مسح باي حد منهم الارض لما واجهوم في برامجهم وعلي فكرة انا معظم معارفي وهم مش ملتزمين مش سلفيين يعني هينتخبوا

mohammed_kamal
09-11-2011, 07:42
طبيعى لانتعمد على خبر من جهه واحده
بس خير مضحك جدا جدا مفرقوش كتير عن الصحافه الصفراء

HuLkY
09-11-2011, 08:20
فين الضحك فى الخبر؟؟؟ :confused:

mohammed_kamal
09-11-2011, 08:54
يارجل دا خبر كله كوميديا
دا يوقع من الضحك :D

HuLkY
09-11-2011, 08:58
مهو والله أنا فعلا نفسي أضحك! بس فين الكوميديا؟!

mohammed_kamal
09-11-2011, 10:04
هقولك على حاجه
بص على التعليقات طيب يمكن تتضحك :rolleyes:

HuLkY
09-11-2011, 14:09
فين الكوميديا؟! أنا حاولت أحلل الخبر من أكتر من ناحية , الراجل مفترض أخلاقه طيبة لكنه مثلا مأخوذ بمشكلة أخوه لو حقيقية؟؟؟

فين الضحك؟! :confused:

Biko357
09-11-2011, 20:13
^^^^^^^^^^^

لا فعلاً مضحك!
و خصوصاً لما يكون في "" التحرير "" و في الفترة دي بالذات!

elbass
09-11-2011, 20:29
المضحك هو ان تجد هذا الموضوع فى القسم العام
ثم يضع الاستاذ ابراهيم موضع للنقاش عن القسم العام والاسباب التى ادت الى ..........!!!!!!!!!!
تحياتى لكم جميعاً

ibrahimfr
09-11-2011, 20:46
أكره الأشخاص الذين يبدون انزعاجهم من أمر ما على الملأ بهدف التقليل من شخص ما , يوجد رسائل خاصة يمكن لأي أحد إرسالها والنصح من خلالها ... , أستاذ Hulky الضحك أمر نسبي وأنا غير ملزم بك إذا كنت مهموم أو محزون لهذه الدرجة , أستاذ elbass (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=160013) وهل عندما طرحت موضوع النقاش برأت نفسي ؟ أنا واقع في هذا الأمر وأنت واقع أيضاً فيه هل تكلمت من علو مثلاً ؟ , عندك مشاكل ضعها في الموضوع المخصص للنقاش رجاءً .

HuLkY
10-11-2011, 03:26
فعلا أخ إبراهيم , وأنا أكره من يظن ظن ما ويصدقه ويتكلم به على الملاء :mad:, من الجيد إننا نتشارك نفس النقاط, أنت لم تدخل صدرى لتعرف أنا مهموم أو سعيد أو فرحان , ولست فى حل إنى أوضح لك ما فى صدرى انت حر وان كنت تتوقع منى خير يدل على خير فى صدرك والعكس بالعكس وهو أمر جلي! يبدو انه يوجد شئ ما في صدرك , لديك الخاص - ويبدو انه ليس المفضل لك - أو العام , تريد الكلام بصراحة تفضل.

أنا لا أملك أى مشكلة وصدقنى أنت لا تريد ان تكون مشكلتى , لا أرغب فى هذا ولا أملك بال له , صاحب الموضوع وضع موضوع به مزحة وانا فعلا لم ادركها! كما سلف وذكرت لك لا ادرى اين المزحة! انا اتكلم علي العام بين شباب احتسبهم كبار العقل ومنهم من يصحح لى خطئ , ليس الا وهذا كل ما فى الموضوع , لديك انت مشكلة ما او هم ما او غم ما او اى مشكلة - لا قدر الله - كلمنى على الخاص لو تحب , لو تحب على العام لن نجد مكان أفضل منه فى الحقيقة!

Mubarak
10-11-2011, 04:03
الحقيقة أنني قرأت الخبر قبل أن يضعه الأخ ابراهيم، وفعلا ضحكت على هذا المستوى الهابط الذي نزلت إليه كثير من الصحف المصرية.

Mohamed.Ashmawy
10-11-2011, 04:09
ما شاء الله صار الاهتمام بمصر من قبل الاخوه فى الخليج كبير :)
دمتم بود اتمنى نسمع اخبار من بلدكم لأنى لا أستطيع مطالعة مواقع الخليج الالكترونيه للأخبار فلا اعلم اى منها للأسف :)
بس لما كنت محرر بجول.كوم كنت اطالع صحافة الخليج الرياضية لكنى لا عرف مصادر الاخبار السياسيه و المجتمعيه اتمنى نقلها من قبل الاخوه فى الخليج حتى نستمتع باخبار الدول العربية الشقيقة بجانب بلدنا العظيمة مصر :)

HuLkY
10-11-2011, 04:23
الحقيقة أنني قرأت الخبر قبل أن يضعه الأخ ابراهيم، وفعلا ضحكت على هذا المستوى الهابط الذي نزلت إليه كثير من الصحف المصرية.

هو فعلا يوجد أخبار هابطة لكنها ليست كوميدية , والأخبار تتناول كل مرشحى الرئاسة , بداية من البرادعى , تبارك الله انهالت عليه الشتائم تباعا! وصولا إلي حمزاوى والكلام عن علاقاته الغير شرعية! خلاص كلنا نحكم على بيوت الناس عادى! كلنا أيادى الله فى الأرض! وصولا الى الشيخ حازم.

فى الحقيقة كنت أضحك على طبيعة الأسئلة الموجهة للشيخ حازم فى أكثر من نقطة , مثلا ما هو رد فعله تجاه قضايا الخمرة والرقص والدعارة , الرجل قال ما يمليه عليه ضميره ودينه لا حرج هنا, لا اتوقع منه ولا من اى شخص اخر ان يقول سأبيح مثلا! لكنه كان بكل سهولة كان يمكن ان يقوم مثلما قام عمرو موسي مرة مع عمرو اديب وقال له هناك ما هو اهم من هذا , شيخ حازم هناك من يحب أن يظهره فى شكل سئ ولكن للأسف لن تنفع الحيل هذه لا مع شيخ حازم ولا عكس شيخ حازم, الناس الان بطبيعة الحال تبحث وفى مصر قاعدة لطيفة جدا تجرى الأن

من يقول العوام عليه سئ , يطلع كويس! والعكس! هذا أمر فعلا مضحك , لكنى شخصيا لم اجد المضحك فى الخبر , الرجل مرشح للرئاسة! طبيعي يتم مهاجمته! لا استبعد مثلا خبر مثلا

"القبض على شقيقة زوج خالة جيران برادعى بمحشى مشع نووى فى مدخل شبرا"
"القبض على حمزاوى فى حفل الماسونين!"
"الشيخ حازم اتضح انه من كوكب زحل!"

هى دى مصر يا عبلة , حتى ان كنت لا احبها او احبها, بها من الظواهر ما هو كوميديا سوداء , منها ما هو من اهل مصر ومنها ما هو من خارج اهل مصر.

Mohamed.Ashmawy
10-11-2011, 04:31
من الطبيعى فعلاً مهاجمة مرشح الرئاسه تشوفون مرشح الحزب الجمهورى بالولايات المتحده اتهمته اربع سيدات بالتحرش !!!!
سباق الرئاسه لعبة قذرة و لن يستمر الى النهاية غير من يستطيع اللعب بقذارة وافترض ان ابو اسماعيل ليس قذراً لذا لن يكمل للنهايه لأنه سيفقد قاعدته اذا لعب بقذارة
سواء احببت حازم صلاح او لا فبالتأكيد اشفق عليه من هذا السباق الذى لا يملك مفاتيحه :)

HuLkY
10-11-2011, 04:38
ذكرت من فترة انه المشكلة انه السباق على كرسي الرئاسة ليس من الأشياء البديعة فعلا , الرجل احتسب عند الله نيته خير لأنى معرفهوش معرفة شخصية, لكن المشكلة انها أقرب للجلوس على مائدة شياطين, للأسف الثورة فى مصر أسطقت شيطان واحد بس , لسه فى باقى الجماعة ملتفة فى صمت وحاليا ما يتم فى مصر من اشكال قمع هى لشغل الناس ليس اكثر, أكتر من كاتب مختلفى التوجه ذكر فى حديثه إنه اكبر غلطة حصلت انه الناس مشيت من التحرير يوم 14 فبراير , لكن ليس هذا محور الحديث :)

شيخ حازم قبل كل شئ رجل قانون , وعارف انه القانون فى مصر عبارة عن مجموعة ثغرات دنسة , كل محامي يعرف الكلام ده كويس ويعرف ازاى تلبس شيطان زى ملاك أمام القاضي بترتيب شوية ورق وشوية كلام وتواريخ , واكيد مدرك لكل شئ وخبر مشابه ليس الا اول الغيث, المشكلة بس انى مشفتش الخبر مضحك مش اكتر!

Biko357
10-11-2011, 04:40
HuLkY (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=94208) :

أجبني جداً كلامك ، و على الرغم من عدم تأييدي للشيخ حازم ، لكن أسئلة بعض الاعلاميين تكون مستفزة سواء كانت عن الخمرة او السياحة و كأنه مترشح لرئاسة لاس فيجاس :cdcd:

HuLkY
10-11-2011, 04:56
HuLkY (https://arabhardware.net/forum/member.php?u=94208) :

أجبني جداً كلامك ، و على الرغم من عدم تأييدي للشيخ حازم ، لكن أسئلة بعض الاعلاميين تكون مستفزة سواء كانت عن الخمرة او السياحة و كأنه مترشح لرئاسة لاس فيجاس :cdcd:

أو أنا وانت وعشماوى ماشيين فى الشارع ليل نهار نتناول النبيذ طوال الوقت وفى الليل فى بيوت الدعارة نتناوب ال :D , ولا بلاش :D

الوضع العام مخزي لكن يعجبني فى بعض الشخصيات الصمت , برادعي كتير تم الكلام عليه بل و "رمي محصنة" وهى ابنته, الرجل ساكت تماما! نفس الكلام لحمزاوى وعمرو موسي نفس الكلام , احمد شفيق ساكت , لعل اكتر مرشح عليه المجهر هو شيخ حازم, كان نفسي بس يكون صامت شوية او يرفض الظهور مع مذيع او مذيعة معروف انه حوارهم هابط, امسك لسانك شوية يا راجل يا طيب :), لو اتكلم كلام ميتحملش عليه اكتر من معنى , يعنى لم شخص يسئله , حتعمل ايه فى السياحة خصوصا انها دخل كبير وجزء منه مبني على الخمور؟

أنا لى تصور شخصي كان بكل بساطة يقول له مثلا أول برامجي الاهتمام بالزراعة , حنشغل الشباب صح! وفى مقابل مادى كويس لحياة كريمة تضمن له استقرار طيب , وقتها مفيش حاجة تدفع الشاب للخمر وخلافه , حنعمل على الرقى بالتعليم , الرقي بمستوى الشخص الجاهل ونخليه يحس انه بنى أدم الأول ونعلمه لاحقا يعنى ايه حياة حرية , كل ما سبق كلام جميل هو صلب دين الاسلام لكن لو تاخد بالك انا مقولتش حاجة تقدر تتمسك علي وحشة , استر يا رب :D , او حاجة تسئ لى ولديني , اجابة مماثلة حتحرج الاخ او الاخت اللى حيموت ويعرف مصير البكيني وخلافه فى مصر, أنا حاسس انه مصر كلها ماشية بقطعتين مثلا!!!!

أنا شخصيا مش بحب مصر للدرجة لكنى بحترم دولة فى حجمها, انت مش بتتكلم فى دول صغيرة او دولة متبقية من تفتت اتحاد سوفيتي كل اقتصادها قائم على الدعارة والاباحية مثل بعض دول شرق أوروبا الصغيرة جدا :) , انت بتتكلم فى دولة لو قامت على رجلها حتقود المنطقة كلها بلا اى مبالغة :) , طبيعي انك تتحارب من الداخل والخارج ومن ورا وقدام! لكن الصبر الصبر لمن يملك لسانه فى مرحلة مصر الحالية.

أقوم اكمل الخمرة بتاعتى عشان اعرف انام :P

Mohamed.Ashmawy
10-11-2011, 04:59

Hell Guardian
10-11-2011, 05:10
فين الضحك فى الخبر؟؟؟ :confused:

المضحك فى الخبر هو تفاهتة اخى العزيز
فالضحك هنا سيكون فى خانة هم يضحك و هم يبكى :(

mohammed_kamal
10-11-2011, 09:25
ما شاء الله صار الاهتمام بمصر من قبل الاخوه فى الخليج كبير :)
دمتم بود اتمنى نسمع اخبار من بلدكم لأنى لا أستطيع مطالعة مواقع الخليج الالكترونيه للأخبار فلا اعلم اى منها للأسف :)
بس لما كنت محرر بجول.كوم كنت اطالع صحافة الخليج الرياضية لكنى لا عرف مصادر الاخبار السياسيه و المجتمعيه اتمنى نقلها من قبل الاخوه فى الخليج حتى نستمتع باخبار الدول العربية الشقيقة بجانب بلدنا العظيمة مصر :)

والله الاهتمام مش من الخليج بس
الاهتمام من كل دول العالم
نظرا لطيبه اهلها وعظمه تاريخها ويعرف هذا كل من سافر خارجها او عاش فى مصر فتره
مصر امنه وستبقى ان شاء الله امنه
اقرا تاريخ مصر يا اخى ستعرف عظمتها لا اقول هذا لانى مصرى ولكن من وجهه نظر محايده ودارسيه مصر من اقدم الحضارت التى وجدت على الارض
اتعرف انى لا احتاج لاحد ان يقول لى انها بلد عظيمه لان اعرف بالفعل (دقق فى تاريخها وستعلم ان مصر بقت دائما وظلت لانها تتبنى سياسيه الحياد والاعتدال