المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : نرجو الافادة من اصحاب الخبرة

السيد الفقير
11-11-2011, 14:13
انا مهندس كمبيوتر وناوي باذن الله اخد كورسات سيسكو ccna ممكن حد ينصحني احسن شركة تدريب تعطي كورسات في هذا المجال ... وشكرا جزيلا لكم ...

Foadd
11-11-2011, 16:12
طب بس قولنا انت ايه مؤهلاتك وخبراتك وشوية معلومات وان شاء الله نحاول نحطك على أول الطريق وقولنا برده انت ساكن فين وكده يعني ؟؟؟

السيد الفقير
12-11-2011, 01:04
انا من ليبيا بس ناوي اسافر اخد الكورسات في مصر . وزي ماقلت لكم انا خريج هندسة كمبيوتر .

helal_10g
12-11-2011, 02:27
المكان الوحيد فى مصر شركة سنرجى مصر الجديدة غير كدة عرب هارد وير أفضل من كل الأماكن عن تجربة و الله أنا محاضر فى كلية الإقتصاد و العلوم السياسية جامعة القاهرة و فى كلية علوم و فى المعهد القومى لليزر و من فترة فى شركة YAT للتدريب و من فترة طويلة شوية شركة COMPUSOFR و بعدها فيجن مدينة نصر و غيرها كثير من شركات التديب إسمع كلامى ده عن خبرة على فكرة أنا محاضر CCNA بس صدقنى لو عايز علم بجد شركة سنرجى مصر الجديدة غير كدة عرب هارد وير

e_amr
12-11-2011, 17:51
المكان الوحيد فى مصر شركة سنرجى مصر الجديدة غير كدة عرب هارد وير أفضل من كل الأماكن عن تجربة و الله أنا محاضر فى كلية الإقتصاد و العلوم السياسية جامعة القاهرة و فى كلية علوم و فى المعهد القومى لليزر و من فترة فى شركة YAT للتدريب و من فترة طويلة شوية شركة COMPUSOFR و بعدها فيجن مدينة نصر و غيرها كثير من شركات التديب إسمع كلامى ده عن خبرة على فكرة أنا محاضر CCNA بس صدقنى لو عايز علم بجد شركة سنرجى مصر الجديدة غير كدة عرب هارد وير

أرى أن التخصيص بهذا الشكل مرفوض ..معقولة كل المراكز والمدربين المشهورين مفيش غير مركز واحد فيهم والباقى لا .:rolleyes:

mohammedsn
12-11-2011, 22:41
هناك مراكز متتعددة بالفعل بس المهم الان تاخذ ستركتور اللي بيحاضر ومستوي السعر اللي تنوي تاخذ به الكورس
وهنا على الموقع بفضل الله انا وغيري قمنا بشرح كورس ال CCNA
ولعلي يكون لي سنتر قريب جدا اشرح فيهممكن تراسلني على الخاص لو تحب

helal_10g
13-11-2011, 16:12
ده رأى و عن تجربة

fastory
13-11-2011, 23:02
مركز IPmasters متخصص بدورات سيسكو بكل التخصصات ولديه لاب محترم مجهز بعدد كبير من أجهزة سيسكو (Routers, switches, IP phones, Wirelss)

الموقع الالكتروني وفيه صور لبعض الاجهزة
www.ipmasters-tc.com

xman10b
14-11-2011, 09:07
اني ايضاً من ليبيا والان بدرس كورس CCNA بروحي يعني self study شرح سامي المالح ماشاء الله وبعدين ان شاء الله بنمشي لمصر بندير امتحان .. هذا افضل وتوفير ليك مادياً

helal_10g
14-11-2011, 16:35
صدقنى ده أحسن حل لأن المراكز غير سينرجى مصر الجديدة أغلب من يدرس الكورس كل خبرته من خلال المواقع CBT و هكذا و للاسف لا يوجد خبر ة عملية

Foadd
14-11-2011, 20:17
شكلك شغال في سنرجي صح ؟؟؟

يعني كل سنترات مصر مفيهاش ولا واحد عنده خبرة غير اللي ف سينيرجي ؟؟؟

helal_10g
16-11-2011, 03:03
أولا أنا محاضر فى كلية اٌلإقتصاد و العلوم السياسية جامعة القاهرة ثانيا أنا بقول كدة علشان هناك المدربين لزم يكون حاصل على ccsi يعنى محاضر معتمد من سيسكو على فكرة ثمن الشهادة ده حوالى 20 ألف جنية مصرى
كمان الدرسة من الكتب المعتمدة للسيسكو مش سيبكس و خلافة
سعر الكورس هناك 8000 تقريبا
على فكرة عندى خبرة فى مجال التدريب حوالى 7 سنوات و عارف الدنيا بتكون ماشية إزاى

Foadd
16-11-2011, 21:01
أولا أنا محاضر فى كلية اٌلإقتصاد و العلوم السياسية جامعة القاهرة ثانيا أنا بقول كدة علشان هناك المدربين لزم يكون حاصل على ccsi يعنى محاضر معتمد من سيسكو على فكرة ثمن الشهادة ده حوالى 20 ألف جنية مصرى
كمان الدرسة من الكتب المعتمدة للسيسكو مش سيبكس و خلافة
سعر الكورس هناك 8000 تقريبا
على فكرة عندى خبرة فى مجال التدريب حوالى 7 سنوات و عارف الدنيا بتكون ماشية إزاى

جزاك الله خيرا وشكرا على التوضيح